Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemer med å sette opp en Art-Tech - Shark 450 II

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• problemer med å sette opp en Art-Tech - Shark 450 II

hei jeg har fått meg en art tek 450 av en kompis jeg har ikke peiling på hva **** noe er prøver å sette opp så jeg får noe reaksjon på servoene å sånn men veit ikke hva de forskelige servoene er til eller hvor jeg skal plugge dem i .. er ny på detta så alt av hjelp blir stort satt pris på..
    Go Fast or go away

Skjønner ikke helt!!
    Kommer ikke dette heliet som en RTF (ready to fly) enhet?
    I så fall skal du jo bare kunne lade batteriet, plugge det i og fly.
    Lurer litt på om du har flydd rc helikopter før, for tror du muligens har tatt deg
    litt vann over hodet om du starter med dette som totalt nybegynner.
    Dette er et CP (collective pitch) helikopter som virkelig krever sin pilot.
    Om det er sånn at du ikke har flydd helikopter før, så burde du starte med
    et fixed pitch heli, eller et "coaxial" (doble rotorblader) heli.
    Aller helst burde du få deg en simulator, så du kan starte denne hobbyen uten
    å ødelegge helikopteret og dermed interessen for heli-flyging før du egentlig
    har startet.
    Dette kan bli veldig frustrerende og dyrt om du bare hopper rett i det uten noe
    som helst trening.
    Ønsker deg lykke til med den nye hobbyen.
    Last edited by Jan-Øyvind; 3 November 2011, 18:46.

Comment

jeg fikk det i deler av en venn av meg.. har sotti det opp men veit ikke hvor vilken plugger skal i motakeren er klar over at dette er et vanskelig heli å beggyne med fuldt klar over det free er free
      er en 6 ch
      Go Fast or go away

Comment

har flyd en lama v3 i ca 2 år så håpa på å trappe opp øver med med sim å en blade msr
        Go Fast or go away

Comment

Vell, da høres det ut som du er noenlunde klar over hva du begir deg ut på.
          En god ide`er å kontakte en klubb/melde deg inn og be om hjelp der.
          Hva som er så bra med denne hobby`n, er at det er så mange dyktige
          mennesker der ute som er mer en glad for å hjelpe deg til å få en litt mykere
          start som heli pilot.
          Regner med at du har surfa litt på www.modellflynytt.no, der vil du "møte" mange
          både likesinnede og mennesker med utrolig mye kunnskap om dette.

Comment

takker for tipset skal sjekke det ut..
            hoved problemet mitt nå er å vite hvem servo plug skal i vilket av dem 6 hulla veit kun hvor throtelen skal vere hehe
            Go Fast or go away

Comment

En måte å finne ut av det på er å ta ut to av kablene til motoren (så motoren ikke starter),
              deretter sette i batteriet og teste de forskjellige hullene.
              Husk at alle servoene må gå riktig vei da, i forhold til swashplate.
              Radioen må også stilles inn riktig for at du skal ha en sjans til å komme
              helskinnet ut av dette.
              Throttle/pitch kurver og cyclic..... alt dette må fungere 100% riktig.
              Mulig dette allerede er gjort fra fabrikk, om du bruker den radio`n
              som fulgte med.

Comment

ja bruker den men jeg veit ikke hva dem heter jeg har flyd men aldri kobla opp før :Sdem 2 servoene foran hva heter dem for eksempel å den som er kobla te den single bak å skal for eksempel gyroen kobles til der det står gear??
                Go Fast or go away

Comment

Står ikke dette i manualen?
                  Du er på bra sykletur hvis du skal sette opp et heli fra bunn av
                  uten å ha noe som helst peil på hva du driver med, og uten manual.
                  Livsfarlig er vel i grunn et dekkende ord
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

Comment

med andre ord der for hehe
                    Go Fast or go away

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                    Welcome to our newest member, Mortenporten.
                    Working...
                    X