Announcement

Collapse
No announcement yet.

nytt heli i hus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nytt heli i hus

    etter en lengre tid uten noe form for flyging da radioen gikk død i heliprogram,så meldte lysten seg igjen..
    JR xg7 og align t rex 500 efl pro er innkjøpt,satt sammen og testkjørt " i benk "..
    nå skal det sjekkes hos elefun i morgen,da om jeg har gjort korrekte inputs i 3gx systemet..
    Jr radioen er noe av det bedre jeg har vært borti til latterlige 2100 ,- hos elefun ,og har bak meg både hitec og spektrum radioer.. enkel meny,og enkel å sette opp.. dog for den som har vært borti heli program før vel og merke.. eneste som er litt minus er vektbalansen i radioen.. grunnet tungt batteri ,så syns jeg den blir litt baktung ,men fixes ved hjelp av neckstrap adapteret..

    men et spm ang 3gx systemet.. :
    når man tilter helien til høyre,skal swash gå til venstre,og når man tilter heliet forover,skal swash gå bakover,er man da ferdig med 3gx oppsettet og fuglen er klar for sin første testhover?? ( har gjort rudder set up )
    benny
    Align t rex 500 pro
    Baja 5b modified

  • #2
    Jepp. swash skal gå motsatt av det du gjør.
    Du kan tenke deg at den "alltid" skal være level når du springer rundt i stua og leker at du flyr
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      hehe ja da er den der
      benny
      Align t rex 500 pro
      Baja 5b modified

      Comment


      • #4
        grattis til en fin heli , vart lenge sidan du hade belten up
        har 2 trex 500 sjelv , en FB og en FBL , otroligt fin maskin, det er telemetry på din ny radio , ner man blir vant med telemetry kan man ikke vara utan , kan ingenting om 3gx systemet , bruker beastx men FBL er veldigt fin system
        lykker til med Heli
        Goblin 700 ; Atom 6HV ; Trex 500 ; Trex 450pro ; DX8 , DX7 ;

        Comment


        • #5
          tjena ragge1

          ja det er en stund siden jeg hadde belt`en.. satte den opp med copterx hode,og solgte sulamitten til en kompis..
          blei etter det en copterx 450 v2 ,som nå står og samler støv
          er meget fornøyd med 500`en.. skrudde den sammen forrige uke og hadde siste elektro og bygge sjekk hos elefun på tirsdag.. gode tilbakemeldinger for vel utført jobb,men har ikke fått testet 500 ordentlig enda, grunnet mye å gjøre på arbeid..
          satser på bra vær til helga og håper vinden løyer her på sørlandet...
          benny
          Align t rex 500 pro
          Baja 5b modified

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X