Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner, trenger litt hjelp :) (bergen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner, trenger litt hjelp :) (bergen)

    Hei alle RC frelste

    Jeg har drevet lenge med Bil \ Båt RC..

    I går gikk jeg til innkjøp av et hellikopter med alt jeg trenger.

    Hellikopteret er et hirobo shuttle 50. med en oc 30 motor.

    Radio er Futuba 9chp.

    Jeg har aldri flydd utenom simulator, det er jeg lurer på er om det noen i Bergen som har lyst til og sette opp radio - mottaker.
    Gjerne se litt på opsettet på hellikopteret før jeg starter med basic hovering..

    Eller om det er noen steder i Bergen dere treffes for og *leke* med fly \ helli ?

    Mvh Fredrik

  • #2
    Hei gjen, litt spm denne gangen.

    Heisann.
    Kjøpte som sagt dette brukt, har startet det og prøvd og hovre litt i dag, men det vil ikke lette !
    Det virker som om pitch (tror jeg det kalles) er helt feil. ved 0 gass \ stikka nede står bladene i full vinkel, men feil vei !
    Ved full gass på stikka står bladene rett vinkla, (tillnærmet)
    Ettersom det jeg har skjønt skal bladene stå i nokså rett posisjon frem til motoren har nådd en %på trotthle, da kommer pitch og vrir bladene.

    Har sitti siden kl 0200 og knotet på kontrollen og lest manual. Nå har jeg kommet frem til at det ikke er kontrollen som er synderen.

    Når jeg tar pitch armen av servoen, dytter den *krona* helt opp, står bladene fortsatt bare rett vinklet.

    Jeg håper det er noen her som kan hjelpe meg litt med dette. Evnt noen i Bergen som ta en titt på det.

    På forhånd, Takk

    Mvh Fredrik

    Comment


    • #3
      Hei!

      For det første leker man ikke med et helikopter i den størrelsen! Du må få tak i en pichmåler. Du skal ha 5 grader i hover (midt på stikka) og omkring halv gass (prøv med en helt rett kurve først). På toppen kan du ha 9 grader og -5 grader på bunn av stikka.
      Finn deg en klubb. Titt på bmfk.no!
      Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X