Announcement

Collapse
No announcement yet.

Starthjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Starthjelp!

    Hei.
    Har nylig kjøpt ett Thunder Tiger Raptor 50, 3D helikopter (nitro), dette er brukt og er ferdig innstilt.

    Det starter lett og alle servoer fungerer.

    Lurer bare på hvordan jeg får clutch til å "slå inn" ? Rotorene går ikke rundt uansett hva jeg gjør.
    Noen få ganger så går de rundt idet jeg starter, må da slå det av.

    Er det noe triks for å få det til? Har sett MANGE videoer om "how to", men det finnes ingen som viser steg for steg hva man skal gjøre.
    Jeg er nybegynner, men har både treningsunderstell, timesvis med simulator trening og litt erfaring fra elektro-helikopter.

  • #2
    Det er en sentrifugal clutch. Den tar tak når motor har nok turtall. Men dersom motoren skulle starte feil vei vil ikke rotoren bli med rundt pga enveislager på hoveddrevet.
    Arne
    www.hadelandrc.no/arne

    Comment


    • #3
      Originally posted by Rallypelle View Post
      Det er en sentrifugal clutch. Den tar tak når motor har nok turtall. Men dersom motoren skulle starte feil vei vil ikke rotoren bli med rundt pga enveislager på hoveddrevet.
      Det går bare ann å starte den en vei. Jeg kan gi bånn gass å motoren ruser sinnsykt, men rotorene går ikke rundt.
      Har lakt merke til at den saken som starteren settes inni (pinne på ca 8cm med hex kobling øverst), er løs og kan draes ut, og noen ganger setter den seg fast på starteren å kommer ut når jeg skal fjerne starteren.
      Andre ganger går rotorene rundt med enn gang jeg starter opp, så kraftig at jeg sliter med å holde de fast til jeg får trykket engine-cut på senderen.
      Kan jo være noe som er ødelagt?

      Comment


      • #4
        Har prøvd i timesvis og tømt flere tanker.
        Ble så lei idag at jeg startet opp, rotor gikk rundt med engang, kastet vekk starter og gløder og sprang unna.