Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 450 Hjelp til justering!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 450 Hjelp til justering!

    Jeg er ganske ny med rc heli. Jeg kjøpte meg en Trex 450 Plus til å starte med, og har flydd noen turer med det. Nå har jeg byttet hele hovedrotormekanismen med et komplett cnc kit jeg kjøpte og stilt inn pitch, blade tracking og div. Men nå har jeg et problem som jeg ikke veit hvordan jeg skal justere... Når jeg starter det opp for teste om mekanisen funker som den skal og jeg begynner å svinge til sidene, fremover og bakover så er det noe som ikke stemmer.

    Dette skjer når jeg drar høyre joysticken til de forskjellige sidene:
    Joystick fremover - Heli går skrått venstre fremover
    Joystick venstre - Heli går skrått venstre bakover
    Joystick bakover - Heli går skrått høyre bakover
    Joystick høyre - Heli går skrått høyre fremover

    Hadde ikke dette problemet før jeg byttet hovedrotormekanismen. Noen som kan forklare kort hva som må justeres på?
    Takk!

  • #2
    Høres ut som at du har byttet om på en av kanalene.
    Hvis du skrur av motor, og flytter pitch opp/ned, hvordan ser det ut da?
    Swash-plate skal flytte seg opp/ned, ikke til noen av sidene. (enkleste måte å sjekke at alt går rett vei)


    husk å ta av rotorblader når du holder på med dette... veldig kjedelig å få bladene i panna..
    Last edited by xilian; 19 October 2012, 08:09.
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Swashplate går rett opp og ned som den skal når jeg tar pitch opp/ned...

      Comment


      • #4
        Swashplate går rett opp og ned som den skal når jeg tar pitch opp/ned... Mekanismen jeg kjøpte var som sagt et komplett sett der alt var montert fra før av, var bare å tre den nedi lageret å feste den. Den skal for meste være ferdig justert og, selvfølgelig noen justeringer som måtte til, men ingenting som skulle påvirket det som nå er problemet.

        Comment


        • #5
          Kan du poste et bilde av hodet du har kjøpt? Hvis det er mulig og vri mixing basen så kan denne stå skevt. Da vil den gå på skrå.
          Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

          Comment


          • #6
            Click image for larger version

Name:	IMG_0008[1].jpg
Views:	1
Size:	34.5 KB
ID:	778590Click image for larger version

Name:	IMG_0009[1].jpg
Views:	1
Size:	41.4 KB
ID:	778591Click image for larger version

Name:	IMG_0010[1].jpg
Views:	1
Size:	39.9 KB
ID:	778592Click image for larger version

Name:	IMG_0011[1].jpg
Views:	1
Size:	47.3 KB
ID:	778593Click image for larger version

Name:	IMG_0012[1].jpg
Views:	1
Size:	39.3 KB
ID:	778594

            Comment


            • #7
              Ser ikke noe åpenbart galt... Går swashplaten rett fram/bak og Høyre/venstre da? Har du brukt swashplate leveler? Det er et must! Hvis ikke vil swashen gå skrått etterhvert som man forflytter seg i pich.
              Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X