Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite fixed pitch til nybegynner?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite fixed pitch til nybegynner?

    Sugen på å kjøpe meg et enkelt Align Trex 100 RTF for å prøve litt. Dette er et rimelig fixed pitch med flybar. Antar det er tilgivende og enklere for en nybegynner? Synspunkter og anbefalinger?
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

  • #2
    Hvilke ambisjoner har du da? Fly heli, eller leke?
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      I første omgang å lære meg å fly, etterhvert kanskje leke meg litt. Er klar over at det har noe begrensede muligheter for viderekommede. Er det like greit å hoppe på noe større med en gang, f.eks 450-størrelse, eller er dette et greit alternativ for en nybegynner?
      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

      Comment


      • #4
        Hadde jeg skullet starte å fly heli nå, hadde jeg først tatt en runde til nærmeste klubb.
        Er kanskje bare fixed wing i sortlandklubben?

        If all else fails, ta en seriøs titt på Align T-Rex 450 DFC PLUS.
        Svært billig pakke som gjør at du er i gang før du veit ordet av det, samtidig
        har du god deletilgang og priser du kan leve med.



        4.195,- for HELE Pakka! .. ekstremt bra pris.
        Og orker du vente, så kommer det en DFC utgave av denne om kort tid.
        Ca. samme pris, men da med flybarless som er enda bedre.
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Jeg har ikke kontakt med miljøet på Sortland, selv om jeg ser de er ganske aktive. De pleier å fly en del et par hundre meter bak huset mitt, mest fly men har sett et og annet nitro-kopter.

          Mine ambisjoner er nok foreløpig litt begrensede. Driver en del med bil og har ikke lyst til å bruke så mye på et helikopter før jeg finner ut at det er noe for meg. Derfor tenkte jeg at et slikt billig alternativ var greit i første runde. Ser jo ikke helt håpløst ut på youtube heller..
          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

          Comment


          • #6
            Problemet er bare at om du kjøper en 100, så får du ikke inntrykk av noen som helst.
            Det blir bare en greie...

            Men ok. Litt lengre ned på stigen da, http://shop.smallsize.no/product_inf...ef1f1bc25381d6

            Dette er et KANONBRA heli. Her kan du lære ALT, koster lite osv.
            En dx6 eller 7 får du kjøpt for under tusenlappen brukt.
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • #7
              Ikke vet jeg, trodde det var brukbart for å prøve seg frem med singelrotor. Er det virkelig milesvis unna den vanlige størrelsen å håndtere og trene med? Hva er den store forskjellen egentlig?
              Skal prøve å komme meg en tur til RC-Pro på fredag og høre om de har noen anbefalinger.
              Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

              Comment


              • #8
                Align T-Rex 100 er leketøy, gjerne for iphone! Har nada med heli å gjøre...

                Men ja, stikk innom RCPro. Hils Emil
                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                - NiceShot.no

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X