Announcement

Collapse
No announcement yet.

Av ren nysjerighet lurer jeg på.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Av ren nysjerighet lurer jeg på.

    Jeg har stått og sett på endel folk som kjører Nitrobiler.
    Med engang de snurer og havner på taket er det førstemann bort til bilen før den stopper pga fuel mangel.

    Hvorfor i all verden er ikke Biler utstyrt med Klunk i tanken ?

    Får ikke kjøpt flytank uten klunk og om jeg husker rett så er det jo og Klunk i båter.

    Så hvorfor er det ikke det på bilene ?

    Bare litt nysjerig og klar for en saklig diskusjon.

    Ps denne skulle i åpent forum og ikke under Racing.
    Så ikke slett bare flytt meg
    Last edited by JonV; 1 August 2007, 14:05.

  • #2
    Originally posted by fg-racing.net View Post
    Jeg har stått og sett på endel folk som kjører Nitrobiler.
    Med engang de snurer og havner på taket er det førstemann bort til bilen før den stopper pga fuel mangel.

    Hvorfor i all verden er ikke Biler utstyrt med Klunk i tanken ?

    Får ikke kjøpt flytank uten klunk og om jeg husker rett så er det jo og Klunk i båter.

    Så hvorfor er det ikke det på bilene ?

    Bare litt nysjerig og klar for en saklig diskusjon.

    Ps denne skulle i åpent forum og ikke under Racing.
    Så ikke slett bare flytt meg
    Av den enkle grunn at da måtte tanken være større slik at det holder til 5 minutter i kjøretid. Hver kval. omgang er 5 minutt og når du har en tunet motor holder det omtrent akkurat med fuel. Større tank= mere vekt. Med klunk vil det ligge igjen en god del fuel nederst i tanken. Når du snurrer på taket går motoren en stund uansett, det er et svampstykke som ligger akkurat der fuelen suges opp. Hvorfor de løper er vel mer for ikke å tape så mye tid, men det er jo de som bare går også. Dårlig mekk:smile: Håper det forklarer litt.
    Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

    Comment


    • #3
      Så selv i buggy så går det i Gram når det gjelder vekt ?
      Vi snakker jo om en slangestuss med et bitelite lodd i enden.

      Comment


      • #4
        Originally posted by fg-racing.net View Post
        Så selv i buggy så går det i Gram når det gjelder vekt ?
        Vi snakker jo om en slangestuss med et bitelite lodd i enden.
        Snakker ikke om buggy jeg, men onroad.:grin:
        Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

        Comment


        • #5
          Originally posted by fg-racing.net View Post
          Jeg har stått og sett på endel folk som kjører Nitrobiler.
          Med engang de snurer og havner på taket er det førstemann bort til bilen før den stopper pga fuel mangel.

          Hvorfor i all verden er ikke Biler utstyrt med Klunk i tanken ?

          Får ikke kjøpt flytank uten klunk og om jeg husker rett så er det jo og Klunk i båter.

          Så hvorfor er det ikke det på bilene ?

          Bare litt nysjerig og klar for en saklig diskusjon.

          Ps denne skulle i åpent forum og ikke under Racing.
          Så ikke slett bare flytt meg

          Joda d finnes en Buggy med klunk i tanken og d er Team Losi Eight
          *Sanwa M12X*Savöx*
          *TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
          *Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*

          Comment


          • #6
            Originally posted by Anders Ellingsen View Post
            Joda d finnes en Buggy med klunk i tanken og d er Team Losi Eight
            Jepp, det er gankse smart opplegg også egentlig... Selv om det vanligvis ikke tar så veldig lang tid før noen kommer å snur bilen da.
            # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

            Comment


            • #7
              Jeg aner ikke hva klunk er, men TT MTA-4 er bygd for å kunne lande på taket uten å stoppe grunnet drivstoffmangel.
              Mvh Arild Guttormsen -84
              2 båter, 1 båtskrog, 3 biler, 1 fly.
              Miniracing!

              Comment


              • #8
                Originally posted by ozelot View Post
                Jeg aner ikke hva klunk er, men TT MTA-4 er bygd for å kunne lande på taket uten å stoppe grunnet drivstoffmangel.
                Nåja, jeg fikk da grei lean-out på min MTA4, "ittno spesielt" med den tanken nei
                Men vet du ha, en gang stoppet den med en gang da den landet "på hodet", da knakk toppen, men det blir vel ikke helt det samme ? :mrgreen:
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

                Comment


                • #9
                  hvis du så ned på stemplet så gjelder ikke den, men har slått av alle kjøle ribbene og ikke brydd meg om det og varmskjært, men til topic kyosho har et slikt filter som er litt større enn vanlige og da går bilden en liten stund opp ned.

                  sorry for lang post
                  jonas sørli, 1990, skogn i nord trøndelag
                  esky lamav3, agressor fm 3ch,mini-z awd
                  tlf 41006869

                  Comment


                  • #10
                    vet ikke hva klunk er, men om du kjører med bensinfilter på slangen, har du jo litt fuel der som fungerer som en liten ekstratank ved velt.
                    Sindre Remmen, 87modell fra Eidsvåg i Romsdal
                    Nitro; Savage
                    Elektro; ett billig 2ch 80cm fly

                    Comment


                    • #11
                      Klunk er en liten slangestuss med lodd som ligger i tanken, Dette gjør at Slangen alltid vil være i "bunn" av tanken uansett om bilen ligger på siden eller oppned.

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X