Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan blir forumet i 2008?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan blir forumet i 2008?

Skulle vel egentlig vært postet i ris/ros forumet, men føler det er flere som kikker innom her

I det siste året så har seriøsiteten og kvaliteten sunket dramatisk her på forumet. Stadig flere og flere ”eldre” erfarne som ikke gidder å svare på spørsmål ifra nybegynnere. Og i gjengjeld så har vi fått stadig ”yngre” uerfarne som svarer alt for mye uten å egentlig ha kunnskapene i orden.

Jeg har selv slengt med leppa til noen som har svart i hytt å pine i enkelte tråder. Mener selv de har bedt om det, da svara de gir er hinsides sunn fornuft. Ender da opp med en PM boks full av hetsemail ifra enkelte gjengangere her på forumet. Eksempler på dette vil jeg ikke ta opp her siden jeg ikke vil navngi noen enda. De som følger litt med på forumet vet nok hvilke tråder det er snakk om.

Det viser seg det at straks man kan skjule seg bak ett tastatur så kan man visst gjøre alt uten at det får konsekvenser. Er tydeligvis ikke nok med en signatur som inneholder navn og alder. Klart man kan jo ikke fly på døra til en som bor 300 mil unna og fortelle hvor skapet skal stå.

Siden jeg er Moderator i forumet, så blir dette også brukt mot min person. De som skriver innlegg må jo skille mellom person og Moderator jobben. Det står ingen plass at en Moderator skal sitte stille å se på, ei heller skal han la være å si ifra når det trengs. Det er visst noen som har missforstått oppgaven til en Moderator. Jeg misbruker ikke Moderator jobben. Men kunne lett gjøre det ved å slette innlegg som kommer frem mot min person. Kommer først en med ett angrep på min person, så følger hele saueflokken etter. Jeg føler meg personlig ikke støtt og tar det hele med humør, selv om enkelte tror jeg er en smule irritert

Men for at dette igjen skal bli ett forum hvor fakta, hjelp, råd, tips osv. skal være i fokus. Så blir vi Moderatorer nødt til å styre skuta med jernhånd heretter. Dette fordi nybegynnere som starter en tråd får svar ifra en som har hatt modellbil i 3 mnd. Han får så mange feile svar at det ødelegger mer enn det gjør godt. Har man ikke fakta, erfaringen eller kunnskapen i orden om akkurat det det blir spurt om, så LA VÆRE Å SVARE. Så enkelt kan det gjøres. Tråden blir fyllt opp med ett spørsmål, 8 forslag på hva som kan være riktig og så ett svar som er riktig og så en masse piss om hvorfor de svarene som ikke er riktige blir........ osv osv osv.......
    Hvis det fortsetter slik så er jeg redd flere og flere ikke gidder å delta i forumet i fremtiden. Har snakket med noen Moderatorer om dette, og de er alle enige at noe må gjøres. Hadde vært fint om vi kunne ha en debatt rundt dette UTEN ETT ENESTE off topic innlegg.

Hvor skal grensa gå?

Og hvorfor i helvette svarer folk på noe de ikke har greie på? Joda vi kan ta feil vi også, men å svare slik:" mulig det toppen det er noe galt med, men jeg er ikke sikker osv osv osv...." er bare noe faens tull.

PS. ”de yngre må gjerne komme med konstruktive innlegg” Pissprat blir sletta av meg momentant.

God jul
    TEAM ELEFUN

støtter deg 110% extra!!
    eivind rødland 79mod.xray 808,futaba,os, smartech traveller

Comment

Enig med deg Extra!

Er ganske mange meningsløse tilbakemeldinger, vis du spør om noe.

Og det med at folk svarer på noe de ikke har peiling på, er bare dumt. Det kan bare gjøre ting verre! Da er det bedre å ikke skrive noe!

God Jul ja

Comment

Jeg er enig som bare det.
        Men:
        De fleste feilaktige svarene og meningene som kommer er nok postet i beste mening. Det er mange av de uerfarne (heretter kalt "kidsa") som sliter med feil informasjon fra forhandlere og andre i rc-verden.
        Det er et poeng at forumet er åpent for alle som følger reglene.
        Det må være rom for å dele de erfaringene man har selv om man ikke har så mange, og at noen av dem kan være feil.
        Kidsa må finne seg i at de blir rettet på når de lirer fra seg noe som er helt på trynet, men de erfarne må prøve å huske hvordan det var å være kalv, og jobbe mot forgubbing på forumet, og heller for rekruttering.
        Jeg er etterhvert litt erfaren, men det følger ingen garanti med svarene/meningene mine. Jeg forventer heller ingen garanti fra de mest erfarne, og i enda mindre grad de minst erfarne.
        Det må være lov å si at man er usikker når man svarer noen, det trenger ikke bety noe mer enn at man kun har egen erfaring til å forankre svaret i.
        Men ja, dette har noe med selvinnsikt og ydmykhet å gjøre, hvor usikker er man, hvor mye vil mitt svar berike den som spør, ville jeg gjort det jeg anbefaler selv, har jeg prøvd det med godt resultat flere ganger? Tenker man på dette og likevel svarer så er det godt nok for meg, selv om svaret kanskje ikke er 100% riktig.

Et forum uten OT er et dødt forum, da kjøper jeg heller boka.
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

Comment

Originally posted by casevac View Post
          Men:
          De fleste feilaktige svarene og meningene som kommer er nok postet i beste mening. Det er mange av de uerfarne (heretter kalt "kidsa") som sliter med feil informasjon fra forhandlere og andre i rc-verden.
          Det må være rom for å dele de erfaringene man har selv om man ikke har så mange, og at noen av dem kan være feil.
          Kidsa må finne seg i at de blir rettet på når de lirer fra seg noe som er helt på trynet, men de erfarne må prøve å huske hvordan det var å være kalv, og jobbe mot forgubbing på forumet, og heller for rekruttering.
          Jeg er etterhvert litt erfaren, men det følger ingen garanti med svarene/meningene mine. Jeg forventer heller ingen garanti fra de mest erfarne, og i enda mindre grad de minst erfarne.
          Det må være lov å si at man er usikker når man svarer noen, det trenger ikke bety noe mer enn at man kun har egen erfaring til å forankre svaret i.
          Men ja, dette har noe med selvinnsikt og ydmykhet å gjøre, hvor usikker er man, hvor mye vil mitt svar berike den som spør, ville jeg gjort det jeg anbefaler selv, har jeg prøvd det med godt resultat flere ganger? Tenker man på dette og likevel svarer så er det godt nok for meg, selv om svaret kanskje ikke er 100% riktig.

Støtter den 100%, Casevac!
          Carl Fredrik Bye Rusten
          1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel

Comment

Originally posted by casevac View Post
            Men:

Det du nevner her er som om jeg skulle ha sagt det selv. Det bunner i grunn i at når man blir rettet på, så la ballen ligge død, ikke spam PM boksen til MOD. full av "klaging" eller tråden full av flere usakligheter.

Og OT er på sin plass enkelte ganger, men ikke når tråden sklir ut og forblir OT, skjønner?

At "kidsa" blir feilinformert og hardnakket påstår at "Jero er bra" fordi hobbymannen sa det, driter jeg en lang marsj i. Hvis de gidder å lese litt og søke info om en ting istedenfor å komme med info fra kun en kilde, ja da er vi kommet langt.

Selv så har jeg også vært "nerd". Ante ingenting om nitromotorer. Hadde heller ingen å spørre, siden jeg var helt alene i nabolaget. Først etter at jeg hadde drevet med hobbyen noen år så blei jeg kjent med flere, og søkte andres kompetanse på området. Har lært mye og lærer alltid noe nytt. Alltid en eller annen detalj som noen kommer med.
            Men jeg lirte ikke av meg svar på ting jeg ikke hadde erfaring med. Greit at hobbymannen i gata sier at man skal legge ett sigarrett papir imellom spur og klokke for å få rett avstand.
            Men i praksis så er det ikke slik jeg gjør det ihvertfall. Blir altfor tight. Forteller heller andre om egen erfaring enn å videreformidler info fra andre som jeg ikke har testet ut selv.
            Last edited by extra; 21 December 2007, 22:04.
            TEAM ELEFUN

Comment

Hmm

Stå på Ekstra, er dritt lei sneiper med tette innleg. Æhhh hvorfor må vi være så forbanna solidariske hele tia. Må da være lov å vise litt never.. Og ja jeg husker selv når jeg var sneip, jeg var faen ikke så frekk som enkelte sneiper er i dag. Vanka smekk hvis man var for frekk.. Samt hadde mye mer respekt for folk med erfaring og kunnskap.

Ser bare unga i dag, faen mange frekke sneiper. Hadde jeg vært like frekk i min tid. Hadde jeg fått grisesmekk. Men må da innrømme at det meste av smekken jeg fikk, var som fortjent

Som Ekstra sier, så lenge man tror.... Burde man vente litt med å svare, til det kanskje dukker opp en som veit... At ting sklir litt ot må vi bare regne med, sånn er det bare når man preiker.
              sigpic
              http://www.kyosho.no/

Comment

Er helt klart enig alt som blir sagt her. Veldig uinterresant når folk svarer at de ikke vet, når det er andre som mest sannsynlig vet. Føler ikke at jeg spammer ned forumet med mine usle 40 innlegg. pleier egentlig for det meste å se på gode svar som kommer fra erfarne og lærer av det i stedet
                Så her er det bare å slette i vei det som er for mye OT Extra....

Håvard
                Håvard Haugland - 93 mod
                * Mugen Seiki * Futaba * RB/GO engines * Mecca *
                Team www.microracing.se

Comment

helt enig
                  kjører Smartech Traveller :P

Comment

Enig! (10 tegn)
                    MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

Comment

Jeg tror vi hadde sluppet en del unødvenige postinger om innleggstelleren hadde blitt fjernet. Mange her som skal ha mest mulig poster og slenger inn helt unødvendige poster bare for at telleren skal bli høyest mulig. hadde kanskje blitt en enklere forum å lese i....
                      MCD RR 27,2 REED / Losi LST2 / T-maxx2.5R / Revo 3.3 / MRF fuel /

Comment

du har jo denne venne/ignorer listen, da. men det hadde nok blitt bedre uten innlegstelleren. og man har jo gule sider, så moderator/andre med ''makt'' her kunne ringt til de som poster mye ot, det hadde kanskje gjort stort intrykk på dem slik at det ikke skjer i gjenn.
                        biler: swift 2, inferno st, mini inferno, serpent s400,tamiya TRF 415, swissflash tyrell

"I don't know what you americans call it, but in Norway, we call it aircondition''

Comment

Originally posted by T-Maxx View Post
                          Jeg tror vi hadde sluppet en del unødvenige postinger om ....
                          Tenk så mange poster/PM´er vi moderatorer hadde sluppet om folk hadde fiksa signauren sin også.
                          Du mangler jo etternavn i din f.eks ..

Og ja. Helt enig i det med fjerning av counter.. Vi får se hva som skjer fremover.
                          Hadde vært fint å fått opp seriøsiteten litt.
                          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                          - NiceShot.no

Comment

Helt enig med deg T-Maxx:wink:
                            O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
                            Kthxbye

Comment

Originally posted by TURBOSOPPEN View Post
                              du har jo denne venne/ignorer listen, da. men det hadde nok blitt bedre uten innlegstelleren. og man har jo gule sider, så moderator/andre med ''makt'' her kunne ringt til de som poster mye ot, det hadde kanskje gjort stort intrykk på dem slik at det ikke skjer i gjenn.
                              Ringe til folk som poster OT????
                              Hvem skal betale den tlf. regninga?

Da legger jeg heller RC på hylla for godt.

Enig med T-Maxx, fjern telleren.

PS. Det rare er at noen som har sagt seg enig i det første innlegget mitt, fremdeles poster i hytt og pine."jeg tror jeg vet innlegg"

Jeg må le Noen lærer aldri selv om det blir planta i skallen og vannet for å vokse så dør det ut pga. tørke/lekkasje.
                              TEAM ELEFUN

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, gaffelape.
                              Working...
                              X