Announcement

Collapse
No announcement yet.

Metall-gir til electrix 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Metall-gir til electrix 1/10

    Etter at jeg oppgradererte mi. Elektrix med børsteløst oppsett så spiser motoren girkasser. Har selvfølgelig justert clutchen sånn den slurer ved nok motstand. Men lurte på om noen her vet om metalltannhjul til girkassa? Er spesielt de to minste tannhjula som går. Håper noen her kan hjelpe. Mvh jon

  • #2
    Originally posted by lillejon78 View Post
    Etter at jeg oppgradererte mi. Elektrix med børsteløst oppsett så spiser motoren girkasser. Har selvfølgelig justert clutchen sånn den slurer ved nok motstand. Men lurte på om noen her vet om metalltannhjul til girkassa? Er spesielt de to minste tannhjula som går. Håper noen her kan hjelpe. Mvh jon
    Shop our selection of ECX RC cars and RC trucks at Horizon Hobby. We have the best ECX RC cars, trucks, parts, and accessories. ECX products are quality built and designed for maximum fun. Check out all the remote control products online at Horizon Hobby!


    Dette er det du trenger Men jeg har bygget om mange til BL både for demobruk og til kunder uten at vi ryker noen drev uten videre, så slipperclutchen din er kanskje hakket for stram allikevel? I konkurransebuggyene med heftige motorer kjører vi jo også kun plastdrev.

    Det er klart, kjører du heftig nok BL og kanskje eventuelt 3s lipo, så er jo metallgir eneste løsning...
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • #3
      Tusen hjertelig ja kjører på 3s å av å til 4s . Har du noen tips til å bytte ut drivakslene også kanskje?

      Comment


      • #4
        Originally posted by lillejon78 View Post
        Tusen hjertelig ja kjører på 3s å av å til 4s . Har du noen tips til å bytte ut drivakslene også kanskje?
        Disse gjør stort sett susen!

        Shop our selection of ECX RC cars and RC trucks at Horizon Hobby. We have the best ECX RC cars, trucks, parts, and accessories. ECX products are quality built and designed for maximum fun. Check out all the remote control products online at Horizon Hobby!
        Martin Sørlie - 1985
        TLR - Absima - Spektrum
        Darkspeed Racing
        www.teamsmallsize.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by Razer View Post
          hvordan vil disse her hjelpe? problemet er at jeg vrir sund knutene etterhvert. tenkte om det fantes stål-akslinger jeg

          Comment


          • #6
            Originally posted by lillejon78 View Post
            problemet er at jeg vrir sund knutene etterhvert. tenkte om det fantes stål-akslinger jeg
            Byttet de vridde Circuit-drivakslingene med noen fra Traxxas (6852X), har ikke vridd seg etter hardkjør med en 8.5T på 2S. Mer info og tips til andre modifikasjoner på http://www.ultimaterc.com/forums/sho...d.php?t=133504.

            Comment


            • #7
              Originally posted by lillejon78 View Post
              hvordan vil disse her hjelpe? problemet er at jeg vrir sund knutene etterhvert. tenkte om det fantes stål-akslinger jeg
              Du sliter knuter med disse og, men de vrir seg i det minste ikke fra hverandre med disse hylsene.
              Ecx har ikke kommet med sterkere drivaksler enda, og den kan jeg forstå; det er nok ikke ment å bruke 3-4s på disse bilene��
              Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

              Comment


              • #8
                Noen som vet om stål-akslinger som varer til disse bilene?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by lillejon78 View Post
                  Noen som vet om stål-akslinger som varer til disse bilene?
                  ECX har ihvertfall kommet med HD-akslinger som tåler en god del mer. Vi har kjørt mye 3s og 7,5t i dem
                  Martin Sørlie - 1985
                  TLR - Absima - Spektrum
                  Darkspeed Racing
                  www.teamsmallsize.com

                  Comment


                  • #10
                    Har du et artikkel nr på disse akslingene?

                    Comment


                    • #11
                      Bruker idag akslinger fra rustler, men skulle hatt stålakslinger

                      Comment


                      • #12


                        Dette er HD-akslingene. Du kan jo vurdere å løsne slipperen litt hvis du ryker de hele tiden, vi klarer ikke å rive dem i filler veldig ofte...
                        Martin Sørlie - 1985
                        TLR - Absima - Spektrum
                        Darkspeed Racing
                        www.teamsmallsize.com

                        Comment


                        • #13
                          Er disse sterkere enn orginale traxxas rustler vxl akslinger?

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X