Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer installering og oppdatering av data på Speed Passion Reventon Pro ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer installering og oppdatering av data på Speed Passion Reventon Pro ???

    Etter noen bortkastede timer foran PC`en, håper jeg noen har noen tips ?

    Får ikke det innstallerte programmet SP Reventon PC interface til å fungere ?

    Følger papirmanualen, men da bildet til programmet kommer opp, og jeg plugger i USB i Programkortet(mens holder reset-knakken inne),
    så står det riktig på programkortet "firmvare update",
    men får ikke opp noen setningsalternativer å klikke på, på PC`en (Interface-programmet) ???


    Prosedyren med tilkobling programkort og ESC til PC, funker heller ikke.


    FRUSTRERT !!!

    Prøver laste inn nyeste versjon: (ihvertfall finne noe med revers)


    Har også prøvd følge denne video:


    Mulig det er driveren som ikke fikk installert ordentlig. Ca 3min inn i video`en, plugger han inn programkortet, det ble jeg ikke bedt om å gjøre.
    Når jeg nå prøver installere driver på nytt, får jeg Can not find "setup.ini" needed to run the Driver installer.



    Skulle liksom kose meg med skruing på bilen, men så ble det en møkkakveld istedet

  • #2
    Jurn Neumann kjører ikke den reggen lenger, han har hatt mye problemer med software dessverre. -Kjipt, reggen ser fin ut! Installert en selv i min fetters bil, men har dog ikke tuklet med software. Jurn kjører nå hobbywing

    Comment


    • #3
      Hallo, bumper denne tråden.
      Kompis av meg har kjøpt Speedpassion Revention Pro, utifra hva jeg anbefalte (kremt..) og sliter selv med å få koblet opp mot pc-programmet. Har lastet ned drivere og oppdatert men vil slettes meg ikke virke. Noen som har klart å løse dette?
      Jeg sitter på Win7 64bit

      Greit å få oppdatert til siste firmware i det minste
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #4
        Løsning på USB Driver til Speedpassion Pro PC-program

        Skriver litt om hva jeg gjorde for å få dette til å virke hvis noen andre også sliter med dette:

        Først: Fraskriver meg alt ansvar om dette ikke virker eller på noen måte kludrer til ting på din PC.
        Dette var på en laptop med Win7 64bit og hvordan jeg fikk mitt til å virke til slutt.


        Ettersom Win7 ikke automatisk klarte å finne USB enhetsdriver så må du gå til: Start > Enheter og Skrivere. Da skal du finne USB Speedpassion enheten der, høyreklikk og gå gjennom prosedyren for manuell installering av drivere som ligger i mappen: :/....SP_Reventon_PC_Program_v1_1_0_22\SpUsbDriver 6.6 og trykk ok. Da oppdater driverer seg korrekt og systemet virker.

        Noen ganger fryser knappene i programmet når du er tilkoblet, men avslutt programmet med ESC og LCD-kort tilkoblet og start opp igjen så fungerer det det hele igjen.

        Litt skuffet at du ikke kan lagre profiler som med andre PC-interface ESC, men det er vel en vane det og vil jeg tro.

        Noen som vet hvordan man oppdatere Firmware på LCD-boksen?
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment


        • #5
          Originally posted by hugin_q3 View Post
          Noen som vet hvordan man oppdatere Firmware på LCD-boksen?
          Holde inne "Reset"-knappen også koble til USB (ikke ha ESC koblet på). Da vil det stå Firmware update på skjermen. Start Reventon-softwarem og det dukker så opp en update firmware-knapp.
          LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

          Comment


          • #6
            Jeg satt å knotet litt med dette i går kveld selv. Fikk ikke oppdatert ESC til Stock 1.
            Jeg fant en eldre versjon av programmet her: http://www.petitrc.com/reglages/spee...nReventon.html som jeg installerte, så oppdaterte jeg ESC med en eldre versjon av Stock 1 (v19), deretter avinstallerte jeg den "gamle" versjonen av programmet på PC-en, og så installerte det speedpassion leverer på sin nettside. DA fikk jeg oppdatert til Stock 1 (v20). Vet ikke hvorfor det løste problemet for meg. Jeg hadde ikke problem med drivere, siden jeg fikk lest og skrevet endringer til ESC´en fra starten av. (PS: Det følger med drivere når man laster ned fra speedpassion).
            LMBK - ARC R10 2013 - ARC R10W - Sakura XI Sport (stock)

            Comment


            • #7
              Takk for svar, jeg fant ut akkurat det samme du har forklart her etterhvert

              Og som du sier, så ligger firmware inne i programmet, både for ESC og setup-boks.

              Jeg fikk også samme problemet til å oppdatere til riktig versjon (firmware) på setup-boksen, og måtte da laste inn hver enkelt av de tidligere versjonene for å få nyeste versjon til å virke.

              Takke for hjelpen!

              Til alle andre som har problemer:

              Om man ikke får PC-programmet til å virke så kan det være at installasjonen ikke fikk med seg riktig driver til Windows, gå til: Skrivere og enheter, finn Speedpassion ikonet og høyreklikk på dette. Gå til riktig fane og klikk oppdater driver og velg manuelt, søk deg frem til mappa der du har SpeedPassion filene og velg mappa som heter SpUsbDriver 6.6 trykk OK og la Windows oppdatere driveren.

              Dette er på Win7, 64bit. Og dette fikset mitt problem.
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X