Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radiostyrt og synlighet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radiostyrt og synlighet

    Hvorfor finnes det ikke flere baner i f.eks Oslo?

    la meg starte med å si at mitt inntrykk av skatere er at de er veldig flinke til å få til ting. De får kommunal støtte til å bygge skateparker, bowls i betong og miniramper. Ja det er nok mange flere som skater en driver med radiostyrt.

    Men se på hva de får til, sjekk facebook siden og se på ressursene de får av kommunal sektor. Jeg som driver med begge deler syns det virker urettferdig omtrent.

    Men det finnes andre eksempler. F.eks så har jeg og fulgt med på Starcraft 2 miljøet.
    For de som ikke vet hva det er så er det ett strategi spill. Real time strategy (RTS) som spilles på globalt nivå med profesjonelle spillere som tjener millioner av kroner. Denne sub kulturen er nok ikke større som samfunnet med radiostyrt interesserte. Ikke på kjernebrukerne ihvertfall. Men de får til ting som Barcraft alikevell. Barcraft er at man drar på bar og ser på Starcraft 2.


    I Oslo er det nå jevnlige sammenkomster der de viser tournaments og annet SC2 relatert.

    This domain may be for sale!




    Nå er ikke jeg veldig informert om hvor mye kommunal støtte det gis til Radiostyrte prosjekter men jeg tror det er potensiale til forbedring på dette.
    Last edited by MatsNorway; 11 April 2013, 12:47.
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

  • #2
    Mye ironi mellom linjene her ...
    Siden du ikke er så veldig informert om kommunal støtte osv, kan du jo starte med hvilke prosedyrer man må forholde seg til, ref NMF og f.eks din hjemlige kommune. Aller først vil jeg anbefale tilstedeværelse i din klubb, der summer det nok stadig kommentarer rundt temaet.
    Det meste handler om politikk - her også. Penger og friarealer er mest populært å gi til barneidrett/handicap/integrering osv osv osv.
    Motorsport (uff så det bråker, miljøvennlig ? Nei !), passer ikke helt inn hos mange politikere.
    Men bevares, det finnes støtteordninger, de finnes altså å lese om på ovennevnte steder.
    Trygve Bull Freng/58
    www.lmbk.no
    XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

    Comment


    • #3
      Jeg ønsket ikke en diskusjon om hvordan men hvorfor. Elektro baner bråker ikke. Kunne vært midt i byen rett ved en gågate det.
      ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

      Comment


      • #4
        Innlegget ditt oppfordrer vel til diskusjon ? Men kan "kommentere" ytterligere:

        Hvorfor ikke flere baner i Oslo ?
        Igjen politikk; Hva koster å frigjøre 3-4 mål tomt i Oslo tro ? Mye penger det i Oslo ! Det eneste regningssvarlige er å bygge boliger, og knapt nok det ! Hvis idrett, så bygges fotball-relaterte anlegg (for det er jo så populært... . RC blir nok ikke prioritert. Sånn er det bare

        I Oslo driver OMK på et flott anlegg. LMBK (tar med oss siden vi nesten blir Oslo), har også et veldrevet anlegg. Medlemsmassen i LMBK siste årene tilsier dessverre ikke at det er et akutt behov for flere baner. For LMBK's del kan sies at 50-60 medlemmer de siste 2 årene er borte, tilsiget er ca 40, altså en nedgang på ca 20. 40 nye medlemmer er kjempebra, men i ly av frafalle i perioden, ser vi jo at medlemmer kommer og går i denne hobbyen.
        Konklusjonen, slik jeg ser det, blir da at behovet for ytterligere bane(r) i Oslo ikke er nødvendig, men derimot at klubbene (forsovet generelt på landsbasis) i enda større grad må jobbe for rekruttering og enda større innsats for å presentere god kvalitet på anleggene.
        Håper ikke jeg oppfattes som negativ og surpompet med ovennevnte, men mener at dette er realiten vi opplever idag
        Last edited by Trygve Bull Freng; 13 April 2013, 17:55.
        Trygve Bull Freng/58
        www.lmbk.no
        XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

        Comment


        • #5
          Neida. Bra innlegg. Men disse utebanene er ikke tingen i kalde Norge. RCland har en liten bane i butikken sin. Noe slikt flere steder skulle en kommune kunne like mener jeg.
          ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

          Comment


          • #6
            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

            Comment


            • #7
              hmmm. merkelig. Det kunne jo blitt en fin fotballbane der også.
              Men det er bra
              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

              Comment


              • #8
                Du ser poenget her antar jeg.
                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X