Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC land, Er de seriøse?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RC land, Er de seriøse?

    Lurer på om det er noen her som har handlet på RCland.no før, som vil dele sine erfaringer?
    Hvor lang tid bruker de på å levere? er det mye tull med pakker osv?

    Bestilte en liten pakke fra de på onsdag, så at den ikke er her nå syns jeg er skuffende.
    Vet ikke hvilket transportfirma de sender med, men dette er dårlig selv for posten.

    Noen som kan bekrefte at dette er er seriøt nettbutikk i det hele tatt? Jeg fikk en ordrebekreftelse på epost, men etter det har jeg ikke hørt noen ting, og det virker ikke som om jeg skal få noe svar på epost når jeg prøver å kontakte dem heller.

    Og ja, jeg er klar over at det har gått under en uke og at det er for tidlig å klage, men dette er standarer som alle de andre nettbutikkene jeg har handlet fra klarer å holde hver gang..

    Håper noen kan svare meg på det jeg lurer på, tusen takk

  • #2
    Masa!......
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

    Comment


    • #3
      Har kjøpt en vifte fra de for en liten stund siden og det tok vel rundt en uke.
      Mye av det er jo også posten som ikke akkurat er kjent for å være raske da

      Vent litt til du så kommer sikkert pakka vil jeg tro.
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #4
        du vil aldri få svar når du sender dem epost, selv ikke på sommeren når det er dødtid der.
        og nettbutikken er heller ikke 100% oppdatert til tider. har sett ting de har der som ikke står nevnt på siden, og ting som står som utsolgt men som de har i butikken.

        bortsett fra det er det en veldig bra butikk.

        og under 1 uke er unormalt for det norske postvesen og være, normalt tar det myyye lengere.
        vent 2 uker før du ringer dem og spør hvor pakken er.
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • #5
          Skal jeg være ærlig så høres det jo ikke veldig seriøst ut. blir nok første og siste gang jeg bestiller noe som helst der.

          Selvfølgelig kan ikke butikken få pepper hvis det er posten som drøyer, men de fleste som sender med posten gir deg en sporings-kode, så du kan finne ut hvor det befinner seg.
          Av de butikkene som jeg har bestilt fra tidligere så må alle de andre sende varene innom posten i oslo for å komme til meg, så det er jo merkelig hvis de som ligger nærmest meg klarer å bruke dobbel så lang tid på sendinger som andre norske firmaer!

          etter den servicen jeg har fått av konkurrentene dems, så hadde jeg forventet en slik pakke før helga.

          Comment


          • #6
            Hei.

            Vi er veldig seriøse, med full fokus på at kundene våre skal være 100% fornøyde!

            Når det gjelder email gjør vi det vi kan for og rekke å svare på forespørsler daglig, men
            med 50+ emailer pr dag kan dessverre ting hope seg opp til tider, men vi jobber
            kontinuerlig med det, samt nettsiden våres.

            Mht nettsiden, har vi for få måneder siden skiftet ut hele det interne systemet vårt da det
            gamle systemet ikke redigerte varelager etterhvert som varer ble solgt via kasse eller nettside.
            Så som du sikkert kan forstå er dette en relativt stor jobb, spesiellt å få dette 100% fungerende
            umiddelbart.

            Passer samtidig å nevne at de gangene vi ikke har hatt mulighet til å svare telefonen er enten for
            at mann er på vakt alene og står med kunder, eller at det er andre ting som forhindrer muligheten.

            Det helt klart rom for forbedringer, og vi er ikke perfekte på noen måte,.. Men, alle vi som jobber i
            RC-Land er raceførere selv så vi vet at ting haster, og vi bryr oss virkelig.

            Jeg føler ut ifra tilbakemeldinger ifra våre kunder at de merker det, og vi får mye ros for at vi gir 100%.

            Ring oss i morgen imellom 11.00-17.00 så skal vi finne ut hvordan det ligger ann med bestillingen din

            Med vennlig hilsen

            Ronny Arnesen
            Butikksjef RC-Land
            Ronny Arnesen
            Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

            Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

            Comment


            • #7
              Sjå der, dette løste seg greit
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • #8
                Løste seg greit? det er ikke løst på noen som helst måte!

                Joa, han klarte å svare i forumet men jeg har fortsatt ikke fått svar på mailen min... Kundeservice? wtf
                Etter å ha ringt dit og snakka med dem på telefon skjønner jeg jo hvorfor jeg ikke hadde pakken min på mandag. De postet den jo ikke før fredag! andre butikker hadde hatt den på døra innen det!
                Fikk beskjed om at jeg skulle få en "Sporingskode" på mail iløpet av dagen også...Den har ikke dukket opp enda.


                Sånn som det ser ut nå så har jeg ikke fått noe annet enn en faktura! Skal man ikke få 14 dager på å betale den?
                Den er fakturert på onsdag (22 mai), men jeg fikk den ikke før på tirsdag (28 mai) også er fristen om 6 dager?!
                Blir spennende å se om pakka mi i det hele tatt dukker opp før fakturaen utløper!

                legge skylden på posten og helgen er vell ikke akkuratt profesjonelt, når man bruker 2 dager på å poste den!


                Jeg skal si ifra når ting har "Løst seg greit" jeg, men foreløpig har jeg ikke fått noe annet en muligheten til å betale. Jeg betaler ekstra for å få faktura, så jeg kan se produktet før jeg betaler det, også rekker de ikke å sende varene før den utløper engang!

                Kan godt hende mange er fornøyd med dette, men jeg kan bekrefte at dette er siste gang jeg bestiller noe fra RCland.no
                da betaler jeg heller noen hundrelapper extra, og venter den tiden det tar å spesialbestille fra andre butikker!

                Comment


                • #9
                  pleier du å å bestille mye på nett som det tar under to virkedager å få fraktet hjem til deg? sltså ikke bedriftpost over natt, men vanlig postpakke. har bestilt ganske mye på nett å synes tiden posten bruker varierer veldig fra gang til gang. er heller ikke uvanlig at bedrifter sender ut varer en gang om dagen, er ikke alle som har folk sittende å vente på bestillinger så de stikker på posten i ettkjør. mange lover å ha sendt ut saker bestilt før 12 andre prøver å få unne hver dag, emn noen ganger så rekker man bare ikke å sende den dagen. håper du blir fornøyd med det du har bestilt når de en dag dukker opp, å at alle de andre plassene du bestiller ifra leverer fort nok for dine ønsker.
                  jeg kommer ikke til å slutte å bruke rcland.no etter dine erfaringer med de ihvertfall. å hvis det er sånn som du vi forbrukere har blitt når det kommer til tid osv så er jeg jaggu glad jeg ikke driver butikk.
                  Revo 3.3, full alu rustler, HPI Savage 4.6SS,Schumaker Swift, FS Monster 4x4, FG Sportline, mcd race runner 27.2 reed porta, 813 gasser, Magic bullet pipe, alt styres med en DX3R
                  Jeg vet stemmene i hodet ikke er virkelige, men de har noe kjempe gode ideer!!!

                  Comment


                  • #10
                    Mustit.no de har butikk i moss, er MEGET seriøse og tilbyr gratis frakt! Så om de har produktene du trenger vil jeg i aller høyeste grad anbefale de!
                    MustitRc 2013 - Mugen MBX-7 - RB - KO - BETA
                    www.Mustit.no

                    Comment


                    • #11
                      Det vil si at det har gått en uke nå?

                      Så om pakka dukker opp i morgen eller Fredag så er det helt normalt.

                      Om man skal være fornøyd med det er ikke RC-land sin feil alene, så lenge dette blir sendt med posten som vanlig postpakke eller brev. Så må du regne med opptil en hel uke i postens sin besittelse, sånn er det. Ingen er fornøyd med det men det er nå sånn det er.
                      Og det at du ba om å få det på faktura, kan det hende ting tar lengre tid på den måten. jeg vet ikke. Jeg betaler alltid med kort for min del.

                      Når det kommer til RC-Land har jeg fått den ene pakka jeg bestilte fra de på ca en uke, husker ikke helt og det var helt greit for meg.
                      Om du vil ha ting raskere frem så må du betale for det, da kan du få det på døra dagen etter om du bestiller tidlig nok dagen før.
                      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                      Comment


                      • #12
                        Billig og legge skylden på posten, bor i Svelvik og har handla i Grimstad og Oslo og aldri tatt mer en 2 dager.

                        oslo - Sarpsborg er ikke lange veien, normalt har man delene dagen etter hvis man bestiller før 12.

                        burde vel ikke være så stort problem og sortere ut 50+ Mail av hva som er viktig og uviktig heller?

                        mener og huske det heter kundeservice!
                        Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                        www.rc-utstyr.no

                        Comment


                        • #13
                          Hei Stian.

                          Når du ringte til oss nå så prøve vi jo å forklare deg hvorledes din bestilling hadde
                          blitt behandlet. Jeg satt deg i kontakt med min kollega som håndterer bestillinger
                          på nett, og han forklarte deg i fra start til slutt hvordan den hadde blitt behandlet
                          og sendt ifra oss.

                          At du finner oss eller våre rutiner vanskelige eller lite service-minded syntes jeg er
                          veldig leit da vi som sagt prøver å holde en høy standard på service & hyggelige folk!

                          Jeg håper pakken din ankommer snart, og at iallefall varen er korrekt og som forventet

                          Skulle det mot formodning være noe mer angående din leveranse er vi å treffe på telefon.
                          Beklager igjen forsinkelsen, og anser dermed saken som slutt!

                          Med vennlig hilsen

                          Ronny Arnesen
                          Butikksjef RC-Land
                          Ronny Arnesen
                          Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                          Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Rino View Post
                            Billig og legge skylden på posten, bor i Svelvik og har handla i Grimstad og Oslo og aldri tatt mer en 2 dager.

                            oslo - Sarpsborg er ikke lange veien, normalt har man delene dagen etter hvis man bestiller før 12.

                            burde vel ikke være så stort problem og sortere ut 50+ Mail av hva som er viktig og uviktig heller?

                            mener og huske det heter kundeservice!
                            2 dager fra bestillingen hos RC-land til deg, det er jo flott.
                            Da er det hvertfall ingen flaskehals hos RC-land

                            Å nei, 'billig' er det ikke.
                            Posten er treig, jeg har jobbet der selv så jeg har noe erfaring med pakkedistribusjon
                            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                            Comment


                            • #15
                              Problemet er vel ikke postgangen, men at RC-Land er så trege til å sende. Bestiller man tidlig på dagen/kvelden før, bør man kunne forvente at pakka blir sendt samme dag/neste virkedag, og ikke ei halv uke som det ofte har tatt på RC Land. Det skal ikke være nødvendig at det tar ei uke før man får varene (både vanlige pakker og brevpakker) man bestilte fra butikken i nabokommunen, når varene man bestilte likt fra utlandet (med billigste frakt som koster en brøkdel) kommer før og var i gjennom akkurat den samme postgangen. Med Elefun som har en veldig mye lengre postgang hjem til meg, så har alltid varene blitt sendt samme dag som bestilling og kommet 1-2 dager etterpå.

                              Nå har ikke jeg bestilt noe fra nettbutikken til RC Land de siste månedene, men flere ganger før opplevde jeg å få andre varer enn de jeg hadde bestilt, fordi de varene som var på lager i nettbutikken ikke var på lager allikevel. Og de varene som jeg trengte som ikke var på lager i nettbutikken, de var visst på lager allikevel, men det kunne jo ikke jeg vite, så da måtte jeg jo bestille det et annet sted. Og når dette skjer flere ganger på rad skjønner jeg godt at man kan begynne å lurepå seriøsiteten... Å få svar på mail (og noen ganger telefon) er heller ikke lett, men dette er ikke RC Land alene om blant norske RC-butikker. Man kan skylde på mange henvendelser, men når store utenlandske butikker klarer å svare i løpet av noen timer, så burde en butikk i lille Norge i det minste klare å svare i det hele tatt. Men kudos til RC Land for at de har med varer på løp, og noen ganger en større butikkstand. Her har mange andre butikker noe å lære.
                              Team RC Companiet - Minicupen.no
                              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X