Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til grei bil for en 5 åring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til grei bil for en 5 åring

    Jeg forsøker ofte å styre junior inn mot skikkelige hobbyer, og han har hatt et par mindre biler før som har hatt varierende suksess. I helgen kjørte vi litt med en 300 kroners elbil som han fikk for et års tid siden, men batteriet varer jo bare 5 minutt, så er det game over. Jeg har selv en Traxxas E-Revo 1/16 som han fikk teste litt, men her er det jo sykt med krefter for en 5 åring, så det er veldig vanskelig å styre.

    Det jeg ønsker:

    Må være elektrisk, solid nok til å tåle litt juling, kjøretid på minst 15-20 minutt og gjerne med lipo batteri. Grei fart sånn at det blir spennende, men helst ikke 60km/t+ da dette blir for mye for utrente barnehender. Bør helst være noe offroad greier som takler litt terreng og sand. Prisklasse, gjerne tusenlappen eller to, helst ikke over.

    Noen som har noen gode tips til egnet bil?

  • #2
    Uansett bil så kan du skru ned gassen på kontrollen som du justere opp etterhvert guttungen vokser. Ellers syns jeg at 1/18 størrelse passer fint til en 5åring. Hpi mini recoon eller noe slikt. Ligger vel på rundt tusenlappen.
    living in the fast lane

    Comment


    • #3
      traxxas 1/16 serien er egentlig helt fint. bra med deletilgang og de holder relativt ok.

      eventuelt kan du også se på maveric ion serien som er 1/18. de kommer med børste motor og nimh batteri, så er ikke så veldig høy topphastighet sammenlignet med børsteløs og lipo, og ligger på ca 1300.
      IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
      Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

      Comment


      • #4
        Jeg har latt vår 3-åring teste Slashen. Han holder bare full gass inntil den treffer noe, samtidig som han hyler av latter. Hvor gamle må de være før de mestrer kontrollene sånn høvelig?
        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

        Comment


        • #5
          Har du hvert å sett på den Helion 1/18 truggy`en hos http://www.o-saeland.no/
          sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

          Comment


          • #6
            Guttungen min har hatt mye glede av sin Traxxas Slash, en solid bil med god holdbarhet.
            Begynte med 2wd børstemotor når han var 3 år. Er nå 6 år og kjører 4wd børsteløs.

            Fordelen med Slashen er
            - hjulene innenfor karosseri/støtfanger = mindre brekasje på bærearmer
            - vanntett = spyles rein med hageslange
            - tåler mye juling
            - billige og lett tilgjengelige deler
            - lett å skru på
            - moro med en bil med litt størrelse

            Her er en liten video fra noen år tilbake:
            sigpic Kenneth Skulstad
            70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Odd-M View Post
              Jeg har latt vår 3-åring teste Slashen. Han holder bare full gass inntil den treffer noe, samtidig som han hyler av latter. Hvor gamle må de være før de mestrer kontrollene sånn høvelig?
              Jentungen min har holdt på på samme måten. Mister jo helt motet og gidder ikke la henne kjøre noe mer da. Går heller ikke å instruere henne for hun skal klare alt selv. Med så her om dagen (hun er nettopp blitt 4 år) så fikk hun prøve igjen, og til min store overraskelse så klarte hun å variere gasspådraget og faktisk kjøre normalt.

              Så svaret på ditt spørsmål er: Guttungen har kjørt fint siden han var 3 år, jentungen måtte bli 4 år før hun skjønte RC kjøring.
              sigpic Kenneth Skulstad
              70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X