Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny her på forumet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ny her på forumet

Hei!

Jeg er helt ny her inne nå, da jeg har fått tak i en del utstyr.

Var inne på Finn.no, og så at det skulle gis bort noe utstyr til båt/fly.
    Jeg er ikke helt inne i båt/fly, men bil derimot, er noe som fenger meg.

Legger ved en link til albumet mitt, og håper noen kan ta en titt.

Det jeg er interessert i, er om dette har såpass verdi at det kan byttes i en grei RC-bil.

Mvh Håvard

Velkommen til RS!
    Det du har burde vel være verdt såpass at du kan få deg en kurant startbil ville jeg tro(ikke at jeg har no særlig peil på fly og båt) så legg ut en annonse i bruktmarkeddelen under bytte så skal du ikke se bortifra at det blir byttings

Mvh
    H.M.Kongen
    Signatur
    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

Comment

Takk for tilbakemelding!

La inn denne på byttes, så får man se om de dukker opp noe.
      Jeg har forøvrig ikke veldig mye peiling på alt jeg har fått tak i.
      Håper derfor noen kan fortelle meg noe om det jeg har.

Disse kontrollene blant annet, er de noe bra? Gamle?
      Click image for larger version

Name:	2013-07-21+12.39.01.jpg
Views:	1
Size:	94.6 KB
ID:	781561

Hva er dette?

Name:	2013-07-21+12.39.07.jpg
Size:	87.9 KB
ID:	781562

Motoren her er helt ny i eske, men er den noe tess?

Name:	2013-07-21+12.39.46.jpg
Size:	71.1 KB
ID:	781563

Slik ser koblingen ut, hva er det spesielle med denne?

Name:	2013-07-22+09.21.48.jpg
Size:	49.6 KB
ID:	781564

Hva brukes denne boksen til?

Name:	22-07-2013+09-33-28.jpg
Size:	19.6 KB
ID:	781565

Mange spørsmål her, men jeg bare tok imot alt jeg kunne få, og sjekker opp siden.

Comment

Etter hva jeg kan se på bilde 2(Electronic power panel) så er det gløder og fuelfyller/tømmer til nitrofly/heli.. Lemans motoren er en gammel motor fra Kyosho som ikke river skinnet av pølsa på noen som helst måte. Det nederste bildet ser ut som en lader av eldre modell. Ikke veldig oppklarende men det er hvertfall hva jeg kan se. Radioene er sikkert brukbare til tross for alder, det må du nesten bare finne ut av hvis du har noe og prøve de på.
        Signatur
        http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

Comment

Heisann!
          Jeg kan muligens være interessert i Kyosho Le Mans 360 Gold motoren din hvis den er ny.
          Dvs å kjøpe den av deg, hva vil du ha for den?
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

Comment

Originally posted by hugin_q3 View Post
            Heisann!
            Jeg kan muligens være interessert i Kyosho Le Mans 360 Gold motoren din hvis den er ny.
            Dvs å kjøpe den av deg, hva vil du ha for den?
            Jeg aner ikke om den er verdt 5 kroner, eller 5000 kroner.
            Kom med et fornuftig bud, så blir det vurdert.

Håpet er å bytte hele pakka komplett mot en bil, men jeg er klar over at jeg sannsynligvis må dele den opp.

Comment

Originally posted by Ghhoel View Post
              Jeg aner ikke om den er verdt 5 kroner, eller 5000 kroner.
              Kom med et fornuftig bud, så blir det vurdert.

Håpet er å bytte hele pakka komplett mot en bil, men jeg er klar over at jeg sannsynligvis må dele den opp.
              Skjønner det, selge alt i en pakke er jo det aller enkleste selvfølgelig.
              Jeg gir deg 125,- pluss frakt om det er av interesse. (Postens rimeligste forsendelse)

Isåfall om dette er greit for deg, så tar jeg kontakt på PM om betaling og adresse info og evt. annet vi trenger vedrørende kjøpet.
              Jeg betaler på forhånd til deg og når du har pengene på din konto, så sender du motoren til meg. Enkelt, greit og trygt for deg.

Da har du hvertfall litt mer mot en bil

PS: Om du har annet det står Kyosho på av eldre årgang kan dette være av interesse også.
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

Comment

Tenker litt på det, men du er i så fall først i køen

Jeg sitter og ser etter en bil som kan være moro å ha..
                Har aldri hatt en nitro eller bensinbil, så dette er høyt på ønskelista..
                Men av andre tråder, så ser jeg at folk blir anbefalt batteribiler også.
                Disse har kanskje blitt en del bedre siden jeg hadde min forrige bil for ca 20 år siden?

Jeg er en "offroad"-mann. Liker biler som klatrer, og tar seg frem.
                Finnes det biler om kan moddes på (nesten) samme måte som vanlige firehjulstrekkere(differ, gir etc..)?
                Samtidig, så er det veldig kult å dra på litt i et sandtak...

Hva tenker dere om dette?
                Tips til biler?

Comment

hm...versting wraith? med brushless...http://www.samirc.no/products/axial-...son-spyder-rtr
                  Cato Risholm, fullt hobbyrom...

Comment

Originally posted by carish View Post
                    hm...versting wraith? med brushless...http://www.samirc.no/products/axial-...son-spyder-rtr
                    Tja.. Hvorfor ikke?
                    Hvordan er batteribiler i dag egentlig?
                    Bra kvalitet på batteriene som følger med, eller bør man kjøpe nye og bedre?

Comment

bør kjøpe lipo batterier i tillegg.. hobbyking e en bra plass for det.. batteribiler er bra det no,køyre vel stort sett frå nitrobilane..
                      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

Comment

Originally posted by Ghhoel View Post
                        Tenker litt på det, men du er i så fall først i køen

Jeg sitter og ser etter en bil som kan være moro å ha..
                        Har aldri hatt en nitro eller bensinbil, så dette er høyt på ønskelista..
                        Men av andre tråder, så ser jeg at folk blir anbefalt batteribiler også.
                        Disse har kanskje blitt en del bedre siden jeg hadde min forrige bil for ca 20 år siden?

Jeg er en "offroad"-mann. Liker biler som klatrer, og tar seg frem.
                        Finnes det biler om kan moddes på (nesten) samme måte som vanlige firehjulstrekkere(differ, gir etc..)?
                        Samtidig, så er det veldig kult å dra på litt i et sandtak...

Hva tenker dere om dette?
                        Tips til biler?
                        Ikke noe problem, jeg er egentlig på utkikk etter en annen motor til mitt Vintage Kyosho prosjekt, men din er ny og vil passe fint inn i bilen min. Prisen er kan vi selvfølgelig justere om du ikke er fornøyd

Eneste 'fuel' bil jeg har er en 1/5 Losi 5ive-T med stock 23cc motor som er oppjustert noe med trimpotte og en del annet godis.
                        Går bra for mitt enkle bruk nå og da og er masser av morro!

'Batteribiler' er noe totalt annet enn det var fra den tiden du referer til. I dag har vi motorteknologi med børsteløse motorer, 4, 6 og tilogmed 8 pola sensorstyrte motorer som gir utrolig mye mer moment og jevnere gange enn det de en gang ikke hadde.

Så plusser du på nye typer batterier som LiPo som kan avgi masse Amp i en fei og du har ved riktig valg en bil en som kan kjøre fletta av en nitrobil av samme klasse. (Med unntak selvfølgelig) Dvs, at elektrisk på ingen måte henger etter lengre.

Jeg anbefaler deg å prøve ut en bil med de formål du vil den skal utrette og velge en elektrisk versjon.
                        Da vil du virkelig se hvor 'lettvint' dette har blitt.
                        Med en el-bil trenger du en god og rask computerlader der du kan lade raskere en de veggladerene som følger med en ferdigpakke el-bil. Du kommer vel unna over disk i norge fra ca 500,- - 1000,- Pluss LiPo-batterier. Så noe investeringer må man gjøre i starten.

Comment

Til lek og morro ville jeg ikke engang vurdert en nitrobil, ut fra det jeg har sett på "slagmarken". For mye fikling med motorer for å få dem til å gå, heller ikke noe særlig mer futt enn en børsteløs på lipo-batterier.
                          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

Comment

Shait!
                            Ikke penger enda, og her lå den til redusert pris!

Comment

Typisk!

Du kan jo ta kontakt med han og se om han kan være mottagelig for litt pruting?
                              Selv om den er 'ny' så er det likevel en 'bruktbil' så lenge den er åpnet og stått som utstillings-bil fra ditt ståsted under pruting

Hvertfall er det som regel noe avslag å få på demo-biler, det han sikkert vil forklare deg er at det er oppgradert med bedre dempere etc. Men prøv!

Dine grunner for avslag kan være:
                              • Uten eske
                              • Uten batterilader, vil tro den kom med en vegglader selv om disse bruker år og dag, så er det et argument du kan bruke og at du må ha dette i tillegg
                              • Bilen er sikkert prøvekjørt i butikk foran kunder, dermed er den jo litt 'brukt'

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X