Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppgradering på bensindrevne biler.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppgradering på bensindrevne biler.

    Er nå lei av deler som ikke tåler litt juling. Eller sitter ordentlig fast. Vil bytte ut alt av plastikk med noe i metall. Hvor og hva slags legering vil dere anbefale ?

    Clutch systemet klirrer når jeg kjører, kan man bytte ut dette med noe som er mere tight ? Høres jo ut som klokke spillet i Notredam når jeg kjører

    Har en Nutech mega beetle med en stock 29ccm. (Har målt farten til 48 km/t)

    Satt på en Jetpro eksos (anbefaler å beskytte bensintanken ved montering av en slik eksos, den smelter tanken, varme og bensin er en dårlig kombinasjon) Målt hastighet til 67 km/t

    Byttet ut styreservoen til en med raskere responstid og en god del mere trekkkraft. Fikk en helt ny styreopplevelse.
    Har satt på beskyttelse over svinghjulet. Her kommer det stein inn og lager mye krøll.
    Vurderer å bytte ut diff husa med noe annet en disse plastikk husa som er orginalt.

    Hva ville dere ha gjort med motoren for å få enda større toppfart ?

    Andre gode råd ,tips mottas med takk

  • #2
    Klirringa kommer fra pinion/spur girene som er i metall. Er typisk med metallisk "ringelyd" fra nutech monster og TB2 plattformen. Vanesak, ellers kan du kanskje bytte til girene som TB3 bruker.

    Varmeskjold på/rundt pipedelen som går over tanken og nær smeltedeler.

    Kikk på oppgraderingslista som Elefun har, finner noen aluoptions der. Bl.a. motorfestene som kommer til å riste seg slakke på sikt.

    Comment


    • #3
      Får ta meg e tur til elefun i morgen og shoppe litt.. Trenger også litt hjelp for å få sviv på bilen igjen...

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X