Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppbevare RC utstyr i garasjen/bod?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oppbevare RC utstyr i garasjen/bod?

Hei

jeg har en bod på tomten min, trebygg uten noe isolering. Blir det -15 ute blir det nok -10 der inne vil jeg tro.
    Har modellfly, biler, quadcopter, radioer, batterier osv. Er det trygt å la dette utstyret ligge i denne boden, eller bør jeg ta det inn for vinteren?
    -----
    Atle

Kaldeste jeg har flydd i var -17.. Da fløy jeg hele dagen og det gikk fint det.
    Men om jeg vil anbefale det.. tja
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

Comment

Ja å fly går fint, men å oppbevare saker i en kald bod er noe annet.
      -----
      Atle

Comment

Jeg har lagd meg en "man-cave" i boden hvor jeg har rc verksted. Brukte en pressening og lagde en liten "boble" (håper den var forståelig). Inni bobla har jeg en liten ovn som holder litt vedlikeholdstemperatur, skrur bare opp varmen når vegdirektoratet der på vinteren. La i tillegg noen gamle liggeunderlag på gulvet som isolerer mot bakken. Funker bra og er aldri kaldere en +5 grader der
        HPI Baja 5T

Comment

Kulde skader da ikke plast og metall? Det eneste jeg ville følt meg usikker på var batterier. Sist vinter oppbevarte jeg alt ute i garasjen. Den står i enden av huset og får et visst bidrag med temperatur, men at det er minusgrader der til tider er jeg helt sikker på. Alle batterier fungerer like fint den dag i dag.
          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

Comment

Motorer og lagre har vel strengt tatt ikke veldig godt av å ligge ute. Rust og endring av oljer som følge av temperatursvingninger
            Er det innenlands da uten for mye luftfuktighet går det greiere.
            Batterier ville jeg lagret inn et sted. Der er det vel greit uten for varmt eller for kaldt.
            Elektronikk til slikt utstyr er vel forsåvidt ikke i militærgrader, så de er jo ikke beregnet for for mye kulde. Eller varme
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Mortenporten.
            Working...
            X