Announcement

Collapse
No announcement yet.

God RC-offroad for en nybegynner, med litt ekstra kraft. Tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • God RC-offroad for en nybegynner, med litt ekstra kraft. Tips?

    Sønnen min har over lang tid ønsket seg radiostyrt bil, av det mer “ekte” slaget, hvis det gir mening. Han har vært flink med sparing av penger, og vi tenker gi han en oppgradert bil på bursdagen denne sommeren. Han er 14 år, og over gjennomsnittet interessert i slike biler. Han eier allerede en Speed Beast, og ønsker gå over til bensin RC.


    Vi bor på landet, og vil ikke ha trøbbel med støy når det gjelder naboer. Mangler derimot en større flate, slik som grusbane - som gjør det mulig å kjøre raskt over lange distanser. Passer nok derfor best med en offroad RC, som kan benyttes på varierte underlag.

    Ettersom det er en fulltids hobby ser vi for oss å spytte inn opptil 10 K (maks).


    Hva har dere å anbefale innenfor denne budsjettrammen? Er det også noen her som har erfaring med produktfinansiering?

  • #2
    OK, så jeg ser at det ikke er veldig mye aktivitet her. Kjipt, men sånn er det nå bare. Jeg har lett mer omkring for å sammenligne produktfinansiering mot et vanlig lån. Enda sparing er det enkleste, vil vi få det unnagjort innen rask tid. Har blant annet vært inne hos en side som heter https://www.refinansiere.net/. Er jo ikke akkurat snakk om refinansiering, men dette er visstnok rentene som kreves på et vanlig lån. Når jeg sammenligner det med finansieringsløsningene fra Klarna, virker det som et bedre altenativ. Var blant annet inne hos TeknikMagasinet for å se hvilke krav de stiller: https://www.teknikmagasinet.no/kundeservice/kjopsvilkar

    Hvis noen har tips eller anbefalinger vedr. finansiering av RC hadde jeg satt pris på det.

    Comment


    • #3
      Nei.. dårlig med action her om dagen ...

      Men ang. bil.. Det å kjøre at og fram på ei slette er morro i ca. 1 uke.
      Vurder muligheten for å lage en bane med litt hopp osv, så blir det kjapt litt artigere. Enda artigere er det å finne
      et miljø i nærheten som driver med dette. Gjør du sistnevnte bør du se litt på hva de andre gutta evt. kjører.
      Kjekt å ha like biler. Går noe føyka er det som regel noen som har deler du kan låne i nabolaget.

      Finansiering?? Glem det. Har du ikke råd til å handle, vent til du har det. Kjøp gjerne brukt. Ofte halv pris av nytt,
      og du får gjerne med masse deler og annet.

      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by xilian View Post
        Nei.. dårlig med action her om dagen ...

        Men ang. bil.. Det å kjøre at og fram på ei slette er morro i ca. 1 uke.
        Vurder muligheten for å lage en bane med litt hopp osv, så blir det kjapt litt artigere. Enda artigere er det å finne
        et miljø i nærheten som driver med dette. Gjør du sistnevnte bør du se litt på hva de andre gutta evt. kjører.
        Kjekt å ha like biler. Går noe føyka er det som regel noen som har deler du kan låne i nabolaget.

        Finansiering?? Glem det. Har du ikke råd til å handle, vent til du har det. Kjøp gjerne brukt. Ofte halv pris av nytt,
        og du får gjerne med masse deler og annet.
        Ja det er leit at ikke flere har fått opp øynene for dette forumet. Er jo veldig mye bra innhold her for de som interesserer seg i temaet. Vi bor på landet i Finnskogen. Må nok reise et godt stykke for å finne likesinnede, hehe. Men når det er sagt så kan det jo bli aktuelt å begynne med gokart etterhvert. Det vet jeg hvertfall at det finnes mye av her..

        Og ja, du sier noe ang. finansiering. Skal vente litt og sette mer penger til side ved neste lønning. Er jo bare et tapssluk å ta opp slike lån egentlig.... Takk for tips

        Comment


        • #5
          Hehe.. Har hatt hytte på Finnskogen siste 40 åra, så veit at det er litt dårlig med baner der... Arvika har vel fin bane mener jeg å huske.. men blir langt ja.

          Før i tida var det mye action her, men FB har tatt over trafikken, samtidig som det har blitt færre folk som driver med denne morroa... Dessverre
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X