Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva bør jeg kjøpe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva bør jeg kjøpe?

    Jeg leter etter en rask bil (over 40-50 km/t) som kan brukes i sand, jord og vått gress. Bensin motor? Max pris er 2000kr. Hvilken er da bra for sin pris??

  • #2
    Originally posted by TheWeaponGamer View Post
    Jeg leter etter en rask bil (over 40-50 km/t) som kan brukes i sand, jord og vått gress. Bensin motor? Max pris er 2000kr. Hvilken er da bra for sin pris??
    Finner du RC bil med bensinmotor til den prisen så bør du ikke kjøpe den
    Du finner nok ikke noe bensin til den prisen, da ville jeg nok heller gått for noe Batteri styr...
    Jeg tok en baja, kjøpte en HAAUG med bling og options og hva fikk jeg ???

    En Baja

    Comment


    • #3
      enig med Mr-online.
      En Bensinbil til 2000 er IKKE å annbefale.
      Det mulig å få en sliten men ok hpi baja eller FG for 3500,-
      Nabo av meg kjøpte en grei HPI baja til den summen, at gass/brems servoen røyk samt at clutchklokka røyk, er egentlig ikke prisen på bilen sin feil...
      Fikk da noen turer før dette røyk.
      Fikk selv en Brukbar FG billig, og har også opplevd å få bil som ser ut som den er bygget ut av søppelkassa til RC klubben.
      (så skal du se på billig bil, få med deg assistanse, og prøvekjør)
      MEN, siden dette er første meldinga di, og det ser ut som du skal "prøve noe nytt" er bensin utvilsomt mye lettere en GLOW/Nitro.
      Så vil annbefale enten Batteri eller Bensin bil til å starte med.

      Forslag til batteribil i din prisklasse: http://hobbymix.no/mix/produkt.asp?s...sh%20m/batteri
      første jeg fant hos min "lokale" rc butikk.
      FG baja4x4 bakgårdsmix
      Min film; HER
      f r o d e d a h l --født-- MCMLXXVI --

      Comment


      • #4
        Med batteri!

        Hvis jeg velger batteri, hvilken bør jeg velge da?

        Comment


        • #5
          Hvilken bil DU Bør kjøpe, er det nok ikke jeg som skal annbefale...
          Kommer da veldig ann på hva du synes er mest intr.
          Men siden du vil ha fart, er vel SC =Short Course det første jeg tenker på.
          Eller kanskje du vil ha mere "monster truck" preg på bilen.
          Se litt her på de forskjellige underforumene. Forumet er her, for å spørre og grave, og flesteparten er MEGET behjelpelige.
          Søk på utube, og finn ut hva du synes ser mest morro ut.


          men som sagt, hør med noen i kategorien du finner mest intr.


          Eksempel på SC bil?

          *edit* bil til 2000 =


          +35 Mph skal vel dekke fartsbehovet?
          FG baja4x4 bakgårdsmix
          Min film; HER
          f r o d e d a h l --født-- MCMLXXVI --

          Comment


          • #6
            velg en slash. tåler en del og er artig å kjøre.
            Kurt Andersen , Rc Addicted

            Comment


            • #7
              bil til 2k ny blir nok vanskelig og finne, med tanke på at du må jo ha batteri, lader +++ i tileg.. se etter noe brukt her på forumet i stede men visst du likevel bestemmer deg og sprekke budsjettet på 2k, så er hpi blitz en fin bil tåler mye ++ , men vuder også 4wd i sct, f.eks Hobao Hyper Sc10 fås kjøpt hos xs-modellhobby.no og www.rcteam.no

              Comment


              • #8
                Jeg skal ha en bil me bra oppheng, altså en "Monstertruck" som er trygg å kjøre i sand, men som man også kan kjøre fort med på asfalt.

                Comment


                • #9
                  da har jeg funnet noe enkelt her. 1 nitro og 2 el.

                  http://elefun.no/p/prod.aspx?v=15194&i=23& enkel og grei. men nitro.

                  http://elefun.no/p/prod.aspx?v=8047&i=19 enkel og grei el.

                  http://elefun.no/p/prod.aspx?v=16374&i=19& samme som den første bare børsteløs.
                  Kurt Andersen , Rc Addicted

                  Comment


                  • #10
                    En slash kan jo stort sett kjøres "overalt"... Sand, gress, grus, asfalt mm. men er jo ingen monster truck da....

                    Slash er vel den beste bilen jeg har hatt.... den er jo "vanntett" så den kan kjøres i snø og regn...nesten "uknuselig" er den også
                    (Rustler, Stampede og bandit er også vanntette forøvrig... )

                    Den koster jo rundt 2000,- + evnt batteri ( spørs hvor du bestiller / kjøper)



                    Blitz er jo også topp bil, omtrent samme prisklasse også. (den er jo ikke vanntett da.....)
                    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                    Comment


                    • #11
                      Har du en link til denne bilen? Hva er toppfart og hvor lang kjøretid er det pr. lading?

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har sett på Traxxas Stampede XL-5 RTR WP. Er den å anbefale?

                        Comment


                        • #13
                          BSD ville jeg holdt meg langt unna. Billig i innkjøp er ofte lite synonymt med billig i drift. Traxxas har biler av veldig god kvalitet. Topphastigheten på børstemodellene med 7 cellers NiMh ligger på rundt 35-40 km/t med standard giring.
                          Team RC Companiet - Minicupen.no
                          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X