Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til valg av Monster Truck.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp til valg av Monster Truck.

    Hei,

    Jeg har lyst på Monster Truck som jeg kan kose meg med i terrenget og på snøen og blir nok litt bashing også.
    Vil at den skal ha fremkommelighet samt. at den går greit nok, (rundt 40-60) være mest mulig holdbar og elektrisk eller ha mulighet for en "litt" lett ombygging til elektrisk, fra f.eks. nitro. Har en heftig motor som venter på en bil

    Tenker på noe i: E-Maxx, Summit, Revo, Savage. Noe i den duren.

    Hvilken vil dere si passer best til mitt formål?


    Takker for all hjelp.
    Last edited by znaky85; 27 December 2010, 18:41.
    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

  • #2
    Originally posted by znaky85 View Post
    Hei,

    Jeg har lyst på Monster Truck som jeg kan kose meg med i terrenget og på snøen og blir nok litt bashing også.
    Vil at den skal ha fremkommelighet samt. at den går greit nok, (rundt 40-60) være mest mulig holdbar og elektrisk eller ha mulighet for en "litt" lett ombygging til elektrisk, fra f.eks. nitro. Har en heftig motor som venter på en bil

    Tenker på noe i: E-Maxx, Summit, Revo, Savage. Noe i den duren.

    Hvilken vil dere si passer best til mitt formål?


    Takker for all hjelp.
    Med tanke på vinteren som er nå, Så er jo Summit genial da som original til vinteren, Og noe heftigere når det ikke er vått og kaldt ute

    Men en oppgradering jeg hadde vert rask med er stål akslinger på den... Hadde selv denne med Mamba Monster combo i den, og jeg sleit fort 5 akslinger på en kveld :/
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Tror alle bilene du nevner passer like bra jeg. Selv har jeg E-Maxx med piggdekk som vinterbil, fungerer helt knall den.

      Click image for larger version

Name:	Vintertraxxas.jpg
Views:	1
Size:	42.2 KB
ID:	771790
      Last edited by Kesku; 28 December 2010, 07:55.
      sigpic Kenneth Skulstad
      70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

      Comment


      • #4
        Nå kommer det vel helt an på åssen man kjører også.

        Jeg må velge den jeg liker best med andre ord. Vanskelige greier..

        Sent from my HTC Desire using Tapatalk
        Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
        Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
        E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

        Comment


        • #5
          savagen er ihverftfall den enesete av de du har lista som faktisk takler 6s på en "rimelig" god måte, selv med låst slipper.
          Men etter kriteriene dine med fart og vinter er nok summiten også et bra valg

          Comment


          • #6
            Hmm.

            Disse valgene..
            Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
            Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
            E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

            Comment


            • #7
              Ingenting som veier mer opp for en bil ifh. til en annen, med tanke på holdbarhet og deler som ikke må byttes fordi deler ryker for fort?

              Sent from my HTC Desire using Tapatalk
              Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
              Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
              E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

              Comment


              • #8
                Har gått denne runden selv nylig.

                E-Revo brushless og Savage Flux er egentlig det eneste jeg brydde meg om tilslutt. Dette er fenomenale biler begge to (de to kanskje mest populære truck`s på markedet), og kan etter mitt skjønn direkte sammenlignes slik:
                Savage er litt sterkere imot voldsom bashing, mens E-revo har litt bedre kjøreegenskaper. (de "lærde" krangler evig om dette)

                Savage må kostes på noe for å få bedre kjøreegenskaper, E-revo må kostes på noe for å tåle voldsom bashing.
                Savage tåler definitivt ikke ALT den heller, og E-revo`n er heller ikke uslåelig i kjøreegenskaper
                Ingen av disse prosjektene er avskrekkende dyre, og begge kan taes over tid.

                Derfor:
                Det finnes alt for mange meninger ute på nett, der folk uttaler seg ifra et ståsted om at SITT valg var det beste (trolig for å forsvare sitt kjøp for seg selv). Ikke bit på dette, og kjøp heller en bil du tror passer best til deg og dine ønskede egenskaper..
                ALLE disse bilene trenger litt påkost i ny og ne, så ikke tenk tanken engang på at noen av de er evige uten omsorg hehe..

                Sånn jeg ser det, så kan du ikke velge feil samme hvilken av disse du går for.
                Last edited by Ola; 30 December 2010, 20:44.

                Comment


                • #9
                  Må si meg enig med Ola her, hadde valgt E-Revo eller Savage Flux, Eg har for sikkerhets skyld begge
                  For litt røffere terreng er Fluxen konge med litt mere bakkeklaring, mens MMM Revon er kanon til hopping, bashing og lek i skateparken og grus...
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                  Comment


                  • #10
                    Okey
                    Nei, regner jo med at noe må byttes, mente vel mer sånn med en gang. At jeg måtte bestille deler samtidig, som burde byttes før jeg kjører eller så er den "ødelagt" på første tur

                    Vi får se hva tiden bringer inn i hus Blir vel til den jeg synes er kulest, hvem det vet jeg ikke. Liker alle for sånn de er :P
                    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X