Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp 1/8 buggy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Gratulerer! Stormer Hobbies har hatt bra pris på Tekin
    XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

    Comment


    • #32
      @Esh6 - er det dette du har bestilt :

      Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.


      Du har hørt godord om det? Har det low voltage cut off? Ser ut til at det ikke er på lager......

      @stigno - Er det Tekin som gjelder i Mugen-biler? Ser det er flere som bruker det.
      Mugen Seiki MBX-6 Eco | Tekin RX8 / T8 1900KV | Spektrum DX3C | Savöx

      Comment


      • #33
        Det er den jeg har bestilt. Har lest en del på forum (sjekk også ut review fra hobbyking, de filtrerer ikke review) - husk at dette er en oppgradert ESC/Motor kombinasjon fra den de solgt tidligere(med 2350 kv). Den er ikke på lager så det er minuset, men for meg så haster det ikke...Det er alltid minuset med hobbyking at hvis de ikke har det på lager så kan det ta tid.

        Tekin er svært bra og det er nok noe av det beste å få tak i....er usikker på hvem som har dette i norge men du har alltid muligheten å bestille dette fra USA (amainhobbies.com, etc har dette). Så hvis du ønsker å bruke litt mer penger for å få bedre kvalitet - gå for Tekin.

        Mvh,

        Eskil

        Comment


        • #34
          Jeg ser at antrade.no har Tekin men såg ingen 1:8 motorer, men ser de har en LRP 1:8 motor som ikke såg verst ut;


          Tror jeg ville ringt dem å hørt...det er ikke alltid bra med så høy kv som den LRP motoren har til 1:8....tror jeg ville satset på noe 1800-2200 kv og heller satset på en ESC som lar deg bruke opptil 6S...

          Man har alltids Monster Mamba fra Castle Creations som også er en traver...det er det som står i Vorza'en. Jeg trodde jeg hadde gjort en svært god deal til hobbyco.no som har konkurs salg hvor de har 50% på alle deler og det var etter at jeg ringt en uke etter at jeg hadde lagt ordren at jeg fikk vite at de ikke hadde det på lager....

          Comment


          • #35
            Du kan jo velge hva du vil, men jeg har kjørt elektro 1/8 i 3 år nå og prøvd mye forskjellig.
            Og mitt råd er: 6S lipo på 3300mAh og Tekin 1400 buggymotor er perfekt
            (Jeg har og 2000-2200kv motor på 4S, men min favoritt er 6S 1300-1400kv). Minst like kraftig, mer kontrollerbar i løp, lengre kjøretid og mindre varme.
            XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

            Comment


            • #36
              Utrolig takknemmlig for alle gode råd jeg har fått her inne. Så fort jeg har fått bilen i hus går jeg over til det 'vanlige' buggyforumet, bor fra kjøpsrådstråden.

              Jeg ser, stigno, at du har flere Mugenbiler med forskjellige oppsett. Jeg har lært meg at man skal høre på dem med erfaring. Skal kikke på stormer, amain og hobbyking etter motor, esc og batterier. .....og så må jeg ha meg et karosseri.... Farge er allerde bestmet - det blir fluoriserende gul. Passe harry, men mellomstemann, som ble 8 på lørdag, har bestemt. Hans WheelyKing har allerde fått nye klær

              Er det noen i Norge som fører deler til MBX6? Hvilke deler er erfaringsmessig 'slitedeler'? Bærebroer? Styreledd? Hva er det lurt å ha et lite lager av?

              Mvh
              Stig
              Mugen Seiki MBX-6 Eco | Tekin RX8 / T8 1900KV | Spektrum DX3C | Savöx

              Comment


              • #37
                ...og en ting til...
                Hvor sterk servo bør jeg ha? Tips?

                Mvh
                Stig
                Mugen Seiki MBX-6 Eco | Tekin RX8 / T8 1900KV | Spektrum DX3C | Savöx

                Comment


                • #38
                  Jeg har ikke så mye erfaring ettersom jeg startet i høst selv men til en 1:8 buggy bør man ha noe på over 10 kg vil jeg si(10+kg) samt at den bør være passe hurtig (under 0.15).
                  Det er visst bare 3 servo fabrikker i verden fikk jeg høre så det er mange merker som produseres av samme fabrikant.

                  Jeg hadde en relativt dyr servo (Orion) som tok kvelden og den var ikke kjørt mere enn 7-8 timer, så det er ikke alltid at man har flaks.
                  I den nye MP9 TKI skal jeg sette inn en Hitec (Hitec, Savox, Orion er vell noen av de mer kjente merkene) HS7940TH som har en hurtighet på 0.06 og drar 16kg...skal visstnok være noe av det bedre der ute, men i den MP9'en jeg kjører i dag byttet jeg til en billig Power HD DS120M som jeg kjøpte til smallsize for 249,- kroner og er SVÆRT fornøyd med denne digitale servoen;


                  For de som kjører mye bane så går det noen servoer i løpet av en sesong så det gjelder vell å finne en servo som er bra og står i forhold til lommeboka og det er sikkert kjekt å holde seg til en type slik at du ikke får de stor overraskelsene når du bytter servo.

                  Jeg skal gi deg noen tilbakemeldinger når jeg har fått satt opp MP9 TKI'en og se elektronikken (hobbyking som nevnt) i den oppimot et relativt dyr løsning fra Orion....samtidig så finner man selv ut etterhvert hva man bør legge pengene i.

                  Comment


                  • #39
                    Det jeg erfarer som viktige slitedeler er et komplett sett med kulelagre (eBay er et tips), og selv har jeg satt i et vanlig metalldrev (46T spur), for jeg stoler ikke på plastdrev som følger med ECO'en .
                    Bilen er ellers dønn solid, og etter sesongen kan et sett nye dempere (ferdigmonterte fra eBay) være lurt.
                    Et tips er diffolje: 5/10/4 (funker for meg). 10 i senterdiff er viktig pga kraften i børsteløs motor, og 4000 bak gir roligere oppførsel.
                    Ellers er det lett å stramme inn slakk ved slitasje i opphenget foran: det er strammeskruer inni kulene på Mugen
                    XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

                    Comment


                    • #40
                      Kan jeg bruke denne motor/ESC kombinasjonen fra HPI?



                      Jeg lurer fordi jeg har sett at de bruke et litt spesielt motorfeste i de HPI-bilene som bruker disse motorene.
                      Mugen Seiki MBX-6 Eco | Tekin RX8 / T8 1900KV | Spektrum DX3C | Savöx

                      Comment


                      • #41
                        Jeg har ikke hatt denne komboen, med den ser ut som en vanlig Castle kombo (Mamba Monster). Uansett er nok festepunktene standardisert. Mugen MBX6 ECO har flere ulike festehull for motor, så det bør nok gå bra. Men denne motoren er råsterk, det er en truggymotor.
                        Men hvis du kan lodde, og ønsker å kjøre 4S lipo, er min anbefaling disse: https://www.ssl-stormerhobbies.com/c...s&pn=TEKTT2300 og https://www.ssl-stormerhobbies.com/cgi-bin/seekpart.pl?src=cs&pn=TEKTT2352

                        U
                        ansett kommer du til å ha det gøy
                        Last edited by stigno; 20 October 2011, 16:58.
                        XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

                        Comment


                        • #42
                          Bestilte den tekinkomboen du anbefalte, stigno Men handlet fra Towerhobbies, tror det ble billigst - $265. Ferdig inn i garasjen min havner den vel da på ca 2 høvdinger når Jens har tatt sitt.
                          Kan jeg kjøre med 6S på denne? Hva anbefaler du av størrelse på pinion og spur?

                          /Stig
                          Mugen Seiki MBX-6 Eco | Tekin RX8 / T8 1900KV | Spektrum DX3C | Savöx

                          Comment


                          • #43
                            Hvis du kjøpte 1900kv motor, er 4S det beste (med 5S vil den fly lavt, og selvsagt tåler den 6S, men det blir håpløst å kontrollere). 6S er derimot perfekt på 1400kv
                            På 1900kv og 4S tror jeg du kan prøve 16T pinion som en start...
                            (Jeg kjører også 16T pinion på 1400kv og 6S)
                            XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

                            Comment


                            • #44
                              Da er bilen kommet i hus Motor og ESC er sendt fra statene. Nytt karosseri også på veg over dammen. Styreservo, lakk og litt småting ble handlet på Kyosho Trondheim i dag. Mottaker ligger klar i garasjen. Ahhhh.... dette blir morsomt
                              Mugen Seiki MBX-6 Eco | Tekin RX8 / T8 1900KV | Spektrum DX3C | Savöx

                              Comment


                              • #45
                                Grattis! Synd det er så lenge til våren
                                XB9E & Hacker 6S | MBX6e Tekno V4 & Tekin 6S | XRay T2 | Ass B44 | Axial SCX10

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X