Announcement

Collapse
No announcement yet.

Demperolje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Demperolje

    Hvor er det rimeligst å kjøpe støtdemperolje fra? Gjerne større flasker. Liker å handle fra Elefun men 81 kroner for 35ml virker svindyrt i mine øyne.
    Last edited by Corvinus; 4 May 2012, 12:36.

  • #2
    Jeg kjøper fra rcboyz eller thetoyz. Begge selger på ebay, men når jeg kjøper i litt større kvanti lønner det seg å kjøpe fra nettsidene deres.

    Rcboyz tar 2,7$ for ei flaske 40wt 60ml AE olje, men har dyr frakt, ofte opp mot 20$.
    Thetoyz tar 3,3$ for samme flaska, men frakta koster bare 6$ (tror jeg).

    Comment


    • #3
      Originally posted by H93 View Post
      Jeg kjøper fra rcboyz eller thetoyz. Begge selger på ebay, men når jeg kjøper i litt større kvanti lønner det seg å kjøpe fra nettsidene deres.

      Rcboyz tar 2,7$ for ei flaske 40wt 60ml AE olje, men har dyr frakt, ofte opp mot 20$.
      Thetoyz tar 3,3$ for samme flaska, men frakta koster bare 6$ (tror jeg).

      40 kr pr flaske, 29 i frakt, AE olje. Sjekk at de har den nye typen med "helletut", ikke den med kun skrutopp.
      AE RC8 - RC10B4.1 - 12R5.1 inline

      Comment


      • #4
        Takk for tips... Kanskje en del av grunnen jeg synes det er ekstra dyrt er fordi X'en har 8! dempere som skal fylles og vedlikeholdes. Kommer til å bestille big bore settet i stedet med 4 stk. Men prisene jeg hadde funnet hittil fikk meg nesten til å ville prøve 10w30 motorolje eller andre alternative ting jeg har lest om, er jo bare til bashing og ikke racing så eksakt tuning av dempere er ikke så nøye. Bare litt skeptisk til om plastikk og o-ringer hadde reagert negativt kjemisk sett med det ved å oppløse seg over tid. Mulig jeg tester på de gamle demperne en stund før jeg monterer nye.

        Comment


        • #5
          Har kjørt AE olje lenge, men går nå over til Losi, siden den har kork som er "bedre". Koster d samme, og eg syenest oljene er de samme. Kjøp på losipartshouse, eller amainhobbies. Ca 3.5 dollar for olja, og 3-5 dollar i frakt etter hvor mye olje du kjøper
          Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

          Comment


          • #6
            Ja tenker det blir enten associated eller losi olja. Takk for flere link tips.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X