Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips butikker i europa som ikke har så lang leveringstid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips butikker i europa som ikke har så lang leveringstid

    Jeg begynner å bli litt lei av å vente 1,5 uker minst for leveranser fra USA. Ofte tar det 2-3 dager før det i det hele tatt forlater USA og det er plagsomt. Norske butikker ser ikke ut til å alltid ha ting på lager når du skal ha noe småtteri.

    Noen som har erfaringer på kjøp fra europeiske land og kan anbefale noe? Jeg kjører 1:10 buggy men spørsmålet var litt mer generelt.
    Bergen og Omegn Modellbilklubb - bombk.no

  • #2
    2-3 dager før det sendes må du vel stort sett beregne fra enhver butikk i Europa også vil jeg tro.
    Men enig, det tar for lang tid fra USA. Om du ikke betaler for ekspress-leveranse da.

    Har i grunn ikke funnet noen butikker som leverer raskere enn 2-3 dager, som regel tar posttiden mindre tid fra Europa generelt sett enn USA.

    Det som irriterer meg mest er lang tolltid i Norge pluss et postvesen som ikke alltid er direkte raske heller.
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Amainhobbies har alltid sendt på nærmeste virkedag når jeg har bestilt. Da er det i Norge 1-2 dager etterpå, men ligger gjerne i køen til Tullen på Gardermoen og Posten her hjemme surrer bort noen dager. Jeg har bestilt en del fra USA og som regel går det lynkjapt derfra, da det er sterk konkurranse om leveringstider. De har tre store fraktselskap som kjemper mot hverandre, UPS, USPS og Fedex.
      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

      Comment


      • #4
        Jeg har vært veldig fornøyd med Amainhobbies i USA. De sender med en gang (stort sett alltid 4-12 timer etter bestilling), og det har stort sett tatt rundt ei uke fra USA med brevpakke. Og når frakta er så godt som gratis (~3kr) så kan jeg godt vente et par dager ekstra. Ved å bestille mange små pakker så man kommer seg under 200,- for hver så kommer de jo fort igjennom tollen også, og det virker også som om postgangen er raskere, samt at man får pakka rett i postkassa om den er stor nok. Jeg har bestilt fra Tyskland og Danmark ved to anledninger, men det gikk ikke noe raskere i postgangen det. Det raskeste jeg har opplevd er fra Japan (i hovedsak jr-rc på Ebay). Her har stort sett alltid brevpakkene kommet etter 3-4 dager etter bestilling, noe som er raskere enn det jeg vanligvis opplever fra flere butikker her til lands. Stort sett er det Posten Norge som er den store flaskehalsen. Bestiller man med EMS stopper det jo allikevel opp når pakka kommer til Norge, og EMS-pakker blir jo ikke engang utlevert på lørdager som vanlige pakker blir, og ikke går postgangen noe fortere enn vanlige pakker her til lands heller.
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • #5
          vil gjerne arrestere deg vedr dine erfaringer fra amain. jeg har aldri opplevd at det går så raskt som du beskriver her. det er vel snarere 14 dager? det kan da ikke gå så mye fortere til hønefoss enn til bergen? kjenner flere som opplever 14 dager fra amain.
          Bergen og Omegn Modellbilklubb - bombk.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by coretex View Post
            vil gjerne arrestere deg vedr dine erfaringer fra amain. jeg har aldri opplevd at det går så raskt som du beskriver her. det er vel snarere 14 dager? det kan da ikke gå så mye fortere til hønefoss enn til bergen? kjenner flere som opplever 14 dager fra amain.
            Det har jeg aldri opplevd selv.
            Tror det her handler om hvordan man setter opp ordren, det er en del valg å velge som vil gjøre ordren din gå raskere gjennom uten at det koster noe av betydning i forhold til tid du sparer. F.eks krysse av for 'Rush Processing' som koster deg $4.00 ekstra. og 'Saturday Delivery' om det passer inn i ordren din.

            Dette er på ordre på alt større enn brev, på brev tar det ca en uke eller mindre fra bestilling til jeg har det hjemme hos meg.
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment


            • #7
              Alle disse avkryssingene for å speede opp frakta som man må betale ekstra for er en tåpelig måte som butikken drar inn ekstra cash for uten at du har noe som helst garanti.

              Du spør om butikker i Europa og da kan du handle fra Elefun f.eks som er i Europa. De sender samme dag om bestilling kommer inn før kl 1200. Det er en garanti.
              TEAM ELEFUN

              Comment


              • #8
                Originally posted by extra View Post
                Alle disse avkryssingene for å speede opp frakta som man må betale ekstra for er en tåpelig måte som butikken drar inn ekstra cash for uten at du har noe som helst garanti.
                Mulig det ikke er slik over hele fjøla, men hos A main så er det faktisk raskere leveranse, så langt i alle fall hehe...

                Å det med å dra inn ekstra kash så er det vel forståelig om de skal prioritere deg foran andre.
                Underkant NOK 23,- når det haster synes jeg er en helt grei deal
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • #9
                  Ser mange av dere klager på for lang leveringstid ... Jeg bestiller for ca 12000 kr i året fra amain , og får alltid pakka etter 4-5 dager , Jeg har også bestilt fra amain og elefun på samme dag og grunnlag å fått pakka fra amain 1 dag før . Vel å merke så gidder jeg ikke å sitte å spare på nånn kroner når det gjelder frakt . Amain har super service
                  Lars Erling Olsen 1981 Trondheim Losi 22-4 - Losi 22 2.0 - 2x Xray T4 16 - Sanwa M12


                  Comment


                  • #10
                    Min erfaring med Amain er ca 14 dager. Billigste frakt.

                    Du kan sjekke ut http://apexmodels.com/ Har prøvd de 1 gang, funket ok. Tok vel 7-8 dager totalt... tok 2-3 dager før de sendte....

                    Enig at det går sykt raskt fra Japan. Opplevd flere ganger at det har tatt 3 dager
                    www.e-hobby.no butikken for Hong Nor

                    Comment


                    • #11
                      Tror dette i grunn bunner ned til hvordan man setter opp ordren og hva slags frakt man til slutt velger.
                      Derfor får vi sikkert ulike erfaringer rundt dette.
                      Men en bra tråd det her, der vi kan dele erfaringer om frakt fra de vi handler med
                      Last edited by Bakstad; 25 February 2013, 11:57.
                      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                      Comment


                      • #12
                        Heisan.

                        Mine erfaringer fra USA er at det tar gjerne 2-3 uker før jeg får varer fra A Main Hobbies, har alltid valgt billigste frakt og holdt meg under 200 kr.

                        Bestilte noe småtteri fra England på søndag fra to nettsjapper. Begge ble sendt på mandag. Pakken fra
                        http://insidelineracing.co.uk/ fikk jeg på onsdag. Pakke fra http://www.jemodels.com/ fikk jeg på torsdag. Valgte også her billigste frakt på begge steder, minnes det var ca £4. Kan ikke være så ille dette

                        Ellers er jo http://www.elfun.no veldig kjappe med å sende.
                        Otto Gebhardt
                        Xray XB9, Xray XB4, Team Durango DEX210
                        This message will self-destruct in 10 seconds...

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X