Announcement

Collapse
No announcement yet.

Begynne med rc bil, igjen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Begynne med rc bil, igjen

    Har etterhvert tenkt meg tilbake i gamet igjen, fortrinnsvis litt mer mot våren når det blir varmere ute da.
    Men er bra usikker på valget når det kommer til bil, det eneste jeg vet er at kriteriene er offroad bil, skal gå fort og være relativt low-maintenance. Har dårlig erfaring med nitro bil når det kommer til akkurat det punktet så har i grunn utelatt det fra tankene min. Videre så vet jeg også av erfaring at små skala bil ikke er særlig lurt, kombinasjonen 1:16 på gress og litt for ulendt terreng var ikke for bra.

    For øyeblikket så ser kjøre området mitt ut til å bli en stor mark som jeg har tilgjengelig. Men er usikker på hva bil som egentlig gir meg mest glede, kunne jo godt tenkt meg en HPI Baja bare fordi det er råe maskiner, men kunne også tenkt meg en Short course bil med 4x4 da det er en del muligheter der.

    Noen med konstruktive innspill?
    Tidligere Biler:
    Axial scx 10, Team Losi Muggy og LST 2, Schumacher Rascal og Swift 2

  • #2
    Jeg pleier å si Traxxas Slash, grunnene er:
    - Flere som selger dem i Norge, så det er god tilgang til deler.
    - Systemet er vanntett (betyr ikke at du kan dykke med den.).
    - Skulle man miste interessen er etterspørselen på bruktmarkedet stor. Man blir kvitt den igjen dersom man ikke priser seg helt ut.
    - Skulle man bli bitt skikkelig, kan man enten makse Traxxas'n med optionsparts, eller selge den og kjøpe noe mer spesialisert.


    Nå pleier det normalt å komme 3 innlegg om det du heller burde kjøpte Hør på dem også, jeg er ikke nødvendigvis objektiv.
    Sankyo Sigma GII-vrak, Kyosho Renault Alpine-vrak, Thunder Tiger Challenger Circuit 20 (1983?), Graupner/Kyosho Fairlady, 3stk Spital Safari-GX/Graupner Kangaroo(Gazelle)/Futaba safari- vrak,Kyosho Mad Armour,Kyosho Inferno 7.5 SP3 El-konvertert (22,4V/2000Kv),Kyosho Inferno TR-15

    Comment


    • #3
      Slashen er vel kommet for å bli som en meget bra allround bil, husker den entret markedet i det jeg trakk meg tilbake igjen, hadde forsåvidt lyst på en slik bil da, og har egentlig fortsatt litt lyst på det. Men har faktisk sett litt p e-revo i børstesløs utgave og har etterhvert falt til ro med tanken på at det er en god "allround" bil, da jeg får inntrykket av at det er litt i truggy-klassen som en cross over mellom monster truck og det litt mer vanlige buggy designet.
      Tidligere Biler:
      Axial scx 10, Team Losi Muggy og LST 2, Schumacher Rascal og Swift 2

      Comment


      • #4
        Short course biler og 1/8 buggy er generelt safe da de bygger på et utprøvd og velfungerende design (men se opp for billige Kina modeller). E-Revo er en bra offroad bil da den lett takler litt terreng. Eneste ulempen er at motorsystemet den kommer med er i overkant kraftig for diffene (kjent svakhet) ved kjøring med 6 lipo celler. Med 4 celler derimot så fungerer den utmerket og går fortsatt ganske fort. Ønsker du derimot å kjøre 6S så er 1/8 truggy helt klart å anbefale. De benytter jevnt over kraftigere 1/8 differ sammenlignet med E-Revos svakere 1/10 differ.
        Monster Truck Craze!

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X