Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

DoLaps V2 påmeldingsfunksjon for løp etc

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DoLaps V2 påmeldingsfunksjon for løp etc

Vi har i disse dager startet på en ny generasjon DoLaps som klubber kan bruke for påmelding til løp etc.
    I den forbindelse lurer vi på om det er noen brukere/admins som har noen ønsker i forhold til funksjoner og/eller annet.

Så har du et godt forslag, gyv løs her!
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

Rcm

Er denne tilpasset å kunne laste opp fil for bruk i RCM? Hvis ikke, gjør så den kan brukes på samme måte, eller tilsvarende, slik den kunne mot ProLap.

Det jeg savnet i forrige var: Når noen legger inn en melding i kommentarfeiltet, så får administrator av påmeldingen opp denne kun dersom man går inn på "rediger" påmeldingen til hver enkelt. Går det an å enten "highlighte" eller "merke" påmeldingen slik at en ser "her ligger en melding og venter" så er det fint. Alternativt, at det lages en funksjon som gjør at dersom "merknads-feltet" fylles ut, det genereres en e-post til en e-postadresse som registreres hos arrangøren, når de "lager løpet" i påmeldingsfunksjonen.

Alle som melder seg på i dag mottar en bekreftelsesmail. Kan arrangør legge inn en url-adresse som da genereres inn i teksten der? Tenker på invitasjoner med eksempelvis: Invitasjon til løpet finner du her (url-adressen generes da fra den adresse arrangør har oppgitt er korrekt ved registrering av løpet i påmeldingsfunksonen).

Opplysninger som må gis ved påmelding: Pop-up vindu, dersom e-post ikke fylles ut som eksempelvis sier: "har du virkelig ikke e-postadresse? uten registrert e-postadresse ved påmelding, kan du miste viktig informasjon som arrangør sender de påmeldte!"

Avkryssing for lisenstype som genererer eksempelvis "-I" bak lisensnummeret dersom man krysser av "internasjonal lisens" og med kort info: Om du ikke har gyldig lisens i påmelding, vil resultatlistene fremkomme du ikke har lisens. Det gjør også at du ikke får poeng i NC osv". Her er det gjort en stor manuell jobb etter de aller fleste løp av den/de som har publisert resultater hos NMF. Dette er i utgangspunktet info som fører er pliktig til å opplyse om ved påmelding, og skal kontrolleres om er korrekt av arrangør. Men, uten informasjon, skjer sjeldent oppdateringen hos arrangør.

PS: Ellers synes jeg funksjonen har virket glimrende!! Ønsker ikke noen av dagens muligheter som ligger i funksjonen endret/fjernet Håper også andre som bruker denne som arrangør, kommer med innspill om det er noe de savner. Espen gjorde en fremragende jobb for arrangører med å utvikle dette, sammen med Anders. Nå er det så vidt jeg vet TIA og Anders som jobber med dette - og lykke til! Dere fortjener noe tilbake for tjenesten dere leverer til klubbene
    Last edited by BAM; 28 April 2008, 14:48.

Comment

Jeg ønsker bare at vi kan benytte oss av denne tjenesten. Da jeg har forespurt om denne uttallige ganger til Espen når det var han som driftet dette, og nå sist til xilian. Espen fikk jeg aldri noe svar av, og satser nå på at xilian tillegner seg kunnskapen å legge oss inn

Eneste jeg ville endret på om jeg kunne, var å freshe opp siden som viser påmeldte til løp, den er jo ganske så trist. kanskje det også finnes en annen layout på denne som kan brukes?
      Last edited by Tombola; 28 April 2008, 19:26.
      MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
      TRF-415MSXX
      DEX410

Comment

bombk fikser vi nuh

Ang DoLap V2 vil den selvfølgelig støtte RCM, og det vil bli ny layout, samt koding fra bunnen av på alt.
        Ting er foreløpig på planleggingsstadiet, så det er veldig viktig å komme med ønsker/råd/tips/forslag så fort som mulig.
        - NiceShot.no

Comment

Det jeg har savnet er at når påmeldingsfristen er gått ut, så forsvinner løpet fra "vis påmeldte". Mange som synes at den kan jo like greit være der, selv om man fysisk ikke kan melde seg på. Moro å se hvem som er påmeldt osv..
          Man kan jo i tillegg gjøre det mulig å melde seg på dolap etter fristen er gått ut, men at det vil komme opp automatisk i admin ei svær blinkende lampe om den påmeldte.

Hva med ett kommentar felt fra admin på "vis påmeldte siden" Da kan admin komme med tilleggsopplysninger etc. på samme siden.

Nå er det bare navn på løpet og dato.
          Forresten irriterende måte å skrive datoen på i oppsettet for admin. For gammal til å begynne med årstallet, så måned og dag til slutt. Sikkert bare meg

En link som genererte mail til alle. Slik at man slipper å kopiere å lime mailadresser ved å sende ut info om enkelte løp osv.
          TEAM ELEFUN

Comment

Dersom etteranmeldinger skal kunne registreres, gjør det i såfall til en frivillig funksjon for den som administrerer løpet. Jeg mener etteranmeldinger er en uting, og såpass mye ekstraarbeid med som løpsarrangør, at den type påmeldinger bør tas direkte til en kontakt hos arrangøren. Onsdag passert, så er det for meg "ferdig med do-lap" og løpet som gjelder. Men, å kunne se hvem som kjører til helgen public, jepp - det er en fin ting å kunne gjøre

Comment

Det hadde vært veldig fint om noen som har kjørt RCM litt kan utdype om det
              er spesifikke ting som burde vært med for å gjøre ting lettere også.

Planen er jo selvfølgelig at alt skal gå mer eller mindre av seg selv
              - NiceShot.no

Comment

Når det gjelder RCM vil jeg anbefale deg å ta direkte kontakt med Jon-Åge Olsen, eller Gøran Langsholt. Det er nok de to som har mest erfaring med RCM.

Men, når det gjelder deltagerinformasjon, så er det jo det samme som tidligere:

Navn
                Klubb
                Nasjon (ta med det også mtp Nordisk osv)
                Lisensnummer og type lisens (Barnelisens/Funlisens/Nasjonal/Internasjonal (EFRA) er de fire lisenstypene som benyttes)
                Transpondernr
                3 frekvenser

Ekstra felt for dem som skulle ha ønske om å benytte det:
                Biltype
                Motormerke
                Sponsor/Team (som verken har noe med navn eller klubb å gjøre - men ser ut som folk tror det henger sammen

Comment

Rcm

Tror nok RCM er litt annerledes en ProLap mtp oppsett og påmeldte til løp.
                  Det som er viktigst i RCM er og ha "klasse"-"regel" satt opp. Når det gjelder påmeldte så er det jo bare å dobbel klikke på navnet som du har i RCM (vet det må legges inn først) men det kan kansje NMF hjelpe til med, de har jo alle lisensierte førere.

Vi (jon åge og mæ) har allerede de fleste førere, regler og klasser inne i vårt program. Vi kunne jo fått inn alle sammen, så kunne vi ekportert dette og lagt dette på forbunds siden så andre kunne laste det ned til sin "RCM server"!!!!!

Med dette inne i programmet så er det kun minutter som skal til for å sette opp et løp.
                  5 museklikk, så bare å dobbel klikke på fører for å legge han til løpet som skal kjøres

Gøran
                  Gøran Langsholt 67 modell

Comment

Vi så heller for oss en løsning hvor bruker legger inn all info i DoLap, også eksporteres dette for løpet.
                    Infoen skal selvfølgelig lagres her, men bruker har da altså mulighet for å ha informasjonen lagret,
                    samtidig som han kan endre den.

Dette også i forhold til det å melde seg på løp.
                    Har man først laget et profil, så kan man gå rett inn og se hvilke løp (over hele fjøla) som blir arrangert,
                    og klikke på de man vel melde seg på.
                    (Selvfølgelig begrenset til klubbene som bruker DoLap.)
                    - NiceShot.no

Comment

Problemet med det er at føreren allerede ligger i RCM og det vil bli dobbel/trippel etc av dem hver gang dere eksporterer fra DoLap.....

Gøran

Comment

Det må da vel være mye bedre med én "sentral" for løp/deltakere, enn at man skal satse på at stedet man skal til har deltaker inne fra før av osv?

Med en løsning som vi ser for oss, så blir jo alt samlet på én plass, uavhengig av f.eks NMF. Det for at man skal kunne legge inn alskens klubbløp etc.

Men hvordan synes du ting burde vært lagt opp da G?
                        - NiceShot.no

Comment

Hei igjen

Hadde vært mye lettere hvis dere hadde satt dere ned sammen med meg/oss, så hadde dere sett hva jeg mener med en gang. RCM er jo en "server" som lagrer alt og da ikke pr løp bare. Der legges fører, klasse, regel etc seg og det er bare å hente de forskjellige tinga for hvert løp. Så med en komplett liste over førere, klasse/r og regler så trenger en bare en liste av navn for å sette opp løpet.

Bør ikke være en NMF ting, men det må være et/en oppdatert fører arkiv med eller uten lisens. Så må det være et arkiv som har alle klasser+regel for klassen.

Vi får sette oss ned å se på det sammen

Gøran

Comment

Det er vel i grunn like greit det ja... Kan ikke du/dere begynne å skissere opp litt løsninger da? også tar vi et lite møte?

Det var vel uansett snakk om at vi skulle kjøre et lite RCM kurs her i byen ganske snart.. Kunne jo tatt det i samme slengen.

Det er fortsatt fritt fram for brukere og ansv. å komme med forslag da.. bare så dét er sagt.
                            - NiceShot.no

Comment

Litt info om dagens DoLap

Til de klubbene som i dag bruker DoLap kan jeg fortelle at det vil være litt
                              svingninger i disse dager.

Har så smått begynt på V2, og det hender jo ting går gæli av og til...

Jeg jobber i alle fall med saken, og skjer det noe rart, så regn med at det blir
                              fikset opp i ganske fort.
                              - NiceShot.no

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,684   Posts: 440,454   Members: 8,163   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, gaffelape.
                              Working...
                              X