Announcement

Collapse
No announcement yet.

Produkttesting på RS? for testere og butikker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Produkttesting på RS? for testere og butikker

    Jeg funderer litt på tanken med å starte med produkttester på RS.

    Planen er å ha et fast testpanel med dyktige folk med god erfaring innen
    bil, båt, fly og heli (+ evt. "gadgets")
    Er du ikke dyktig og uten erfaring så venligst IKKE send mail.

    Ang. testkaniner:
    * Det skal være en utfyllende test fra produktet kommer i posten, til varen
    blir returnert til forhandler.
    * Man bør ha ok skriveferdigheter.
    * Forklarende foto er et krav.

    Ang. butikker:
    * Produktene må være RC-relatert
    * Produktene må regnes som tapt i utgangspunktet (i tilfelle noe skulle skje), men tester gjør selvfølgelig det han kan for at ingenting skal skje
    med produktet.
    * Man behøver ikke annonsere på RS, men de som gjør det vil
    selvfølgelig være prioritert dersom dette blir populært.

    Punktene ovenfor er i grove trekk det som er viktig, selv om det er litt
    mer som følger med "på lasset"

    Dersom du er interssert (enten som testkanin eller forhandler) må du ta kontakt på tia@radiostyrt.no og merke med "produkttest".

    Er det dårlig respons (spesiellt fra forhandlere) blir det selvfølgelig ingenting
    av.
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

  • #2
    Originally posted by xilian View Post
    * Produktene må regnes som tapt i utgangspunktet (i tilfelle noe skulle skje), men tester gjør selvfølgelig det han kan for at ingenting skal skje
    med produktet.
    Med andre ord, test produktet forsiktig.
    Hva er det slags testing da?

    Comment


    • #3
      tsk tks.... Står jo at dem i utgangspunktet skal regne produktet som tapt..
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4

        Ja de bør jo det, for når en skal teste ett produkt, så SKAL en teste produktet.
        Både på funksjon og holdbarhet

        Comment


        • #5


          hadde vert gøy og vert med på dette.. har både kamera til bildene og trur eg skal klare meg godt med det skriftlige....liker og prøve ut nye ting ...
          Willy Offerdahl tilflytta Karmøybu 79mod
          tamiya tnx 3.0 ,tamiya tt01d,tamiya king hauler me flatbed tralle.kyosho tf-5,kyosho mini monster,kyosho pitts.kyosho calmato sport+++

          Comment


          • #6
            Originally posted by willyandre View Post
            hadde vert gøy og vert med på dette.. har både kamera til bildene og trur eg skal klare meg godt med det skriftlige....liker og prøve ut nye ting ...
            Stor bokstav etter punktum?

            Hørtest genialt ut med produkttester!
            O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
            Kthxbye

            Comment


            • #7
              Originally posted by willyandre View Post
              hadde vert gøy og vert med på dette.. har både kamera til bildene og trur eg skal klare meg godt med det skriftlige....liker og prøve ut nye ting ...


              Originally posted by RPM View Post
              Stor bokstav etter punktum?

              Hørtest genialt ut med produkttester!


              mn da bør dere lese hva som står i tråden.
              hvis det er interesant send en MAIL TIL tia@adiostyrt.no
              ikke svar her i tråden.
              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
              alt under 1200 cc er en startmotor.
              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Crazy beetle View Post
                mn da bør dere lese hva som står i tråden.
                hvis det er interesant send en MAIL TIL tia@adiostyrt.no
                ikke svar her i tråden.
                Skulle jo ikke skrive mail hvis man synes det hørtest kult ut, men hvis man ville være med å teste?

                EDIT: jeg er bare leser jeg...
                O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
                Kthxbye

                Comment


                • #9
                  Ja.. Det var voldsom respons på dette du!

                  Det er én person som har meldt seg som tester....
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kan gjerne være tester jeg da det gjelder drifting! Men jeg er ikke den med mest ærfaring da det gjelder dette her inne, men kan da alikevel være test kanin

                    Retteråsen
                    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                    Comment


                    • #11
                      Da ser det ut til at båtfolket har meldt seg. Jeg må i alle fall ha litt hjelp til
                      få kontakt med leverandører av båtutstyr, for der er jeg definitivt blank
                      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                      - NiceShot.no

                      Comment


                      • #12
                        Jeg hadde med glede deltatt i dette, men trur nok ikke min erfaring er tilstrekkelig.

                        Men da lurer jeg på om det er rett å kun la dette gå utover de som har xx år med erfaring bak? Er det ikke bra at det også finnes uerfarne skribenter som da kan sette mer fokus på brukervennlighet og denslags i testingen?

                        Er jo en haug av RC relaterte produkter som er nettopp ment og blitt laget for å få folk til å få "blod på tann" som en slags inngangsdør for videre personlig utvikling blant hobbyen og da rettes dette mer mot produkter som skal være enkle å sette opp/bygge samt enkle å bruke for at det skal fungere som det skal samt peke mot rett forbrukergruppe, altså folk uten xx års erfaring.

                        Er reglene svart på hvit så blir det altså ingen grunn for meg å "søke" til å være med på dette prosjektet.
                        Team Associated RC10B4, Team Losi 8ight-T (nå børsteløs MMM), HPI Savage 25 LE (LRP-28R), SuperVee 27 Brushless.

                        Comment


                        • #13
                          Skjønner hva du mener... Men det er ting som ikke må glemmes her..

                          Dersom en 15-åring (eller 45-åring) med 12 mnd. erfaring får ei pakke i posten fra XXX Lightning som han skal gi terningkast.
                          Hadde du som kjøper stolt veldig mye på den testen?

                          Man MÅ ha litt erfaring for å si om en ting er bra eller dårlig. Hvor mye har en importør igjen for en test utført av en fersking?
                          Dette skal være 110% dønn seriøst, objektivt og informativt, ellers gidder ikke
                          hverken jeg eller importørene..

                          Det er forøvrig ikke en eneste importør/grossist/forhandler/pusher eller noe som helst som har meldt seg.

                          Så jeg må nok gå litt hardere til verks for å informere om planene...
                          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                          - NiceShot.no

                          Comment


                          • #14
                            Det spørs jo hva teksten inneholder.

                            Terning kast 6 fra en førstegangsbruker kan være vell og flott det ettersom det viser at produktet var lett å få sammen samt lett å bruke. Ting som betyr mye for nettopp førstegangsbrukere.
                            Samme bil kunne fått terningkast 3 fra en med erfaring ettersom kjøre-egenskaper og innstillingsmuligheter kanskje ikke var helt under par på lik linje med andre produkter han har testet.
                            Men så lenge det blir poengtert at "dette produktet er testet av X eller Y" med eller uten erfaring så syns jeg da at testen kan være vellykket.
                            Det vil altså si at dette produktet passer førstegangsforbrukere mer fremfor erfarne brukere som helst bruker dette til løp og den slags.

                            Så sender man heller da testproduktene til rett målgruppe og også da rette skribent slik at de "avanserte" produktene blir testet av "avanserte" RC-fanatikere mens produktene som er ment til en litt annen brukergruppe blir sendt til den skribenten som er eller akkurat har vært i samme situasjon selv, altså en som er "på vei inn døren" til RC-hobbyen.
                            Team Associated RC10B4, Team Losi 8ight-T (nå børsteløs MMM), HPI Savage 25 LE (LRP-28R), SuperVee 27 Brushless.

                            Comment


                            • #15
                              må nesten si meg enig i det han skriver over her, at det ikke er så dumt å teste biler/fly/helli/båt etter hvilke erfaring du har.. bare som et eksempel en tt-01 er jo en nybegynner bil, som er en heilt ok bil til en nybegynner som ikke han noen erfarng innen rc. Det som gjør dette til en enkel å grei bil er jo det at dette er en bil som tåler mye og er lett å montere og demontere. er også ikke mye å justere på, som etter min mening er bra når de er på vei inn i denne hobbien.. jeg begynte selv med en tb-02 (har forsatt) når jeg gikk inn i elektro verden. dette er jo en bil som har bedre kjøre egenskaper og litt flere innstillinger, men forsatt en litt bedre bil.

                              f.eks en ta-05ms er da en MYE bedre bil, men som er for vanskelig å stille inn og slikt for en ny i hobbien. har ikke hatt denne bilen selv, men har sett litt på den og sett den kjøre. dette han jo uten tvil sies å verre en mye bedre bil for pengene. men igjen som sakt dette er en bil som er laget for en helt annen målgruppe innen hobbien, som da kan teste denne billen opp imot andre biler i samme klasse.

                              det vi får ut av dette er da, er da 2 forskjellige grupper som tester biler til en bestemt målgruppe.
                              dette mener jeg at kunne vert bra for alle som skal kjøpe seg ny bil, og er i tvil om hva de bør kjøpe.

                              men de som skal teste nybegynner bilene bør da holt på litt så de har litt peiling innen rc-hobbien. en som er helt ny innen hobbien er jo ikke den rette, men en som har hatt 2-3 biler og kanskje holdt på i 1-2år er kanskje rette mannen inne denne gruppen til å teste de...

                              Mine meninger dette så ikke heng meg ut
                              Sunnfjord RC Klubb
                              Bil: Team losi mini-baja, Thunder Tiger MTA-4 S28, Tamiya TB-02, Team losi micro-baja Helikopter: Lama v3 2.4gh Båt: AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II , Proboat Blackjack 26

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X