Announcement

Collapse
No announcement yet.

stadium truck/truggy forum?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det er nok i elektro da ja...

    I "nitro"verdenen er de to klassene det samme. Altså Truggy og Stadium truck!
    Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

    Comment


    • #17
      En buggy er per def en bil uten hjulskjermer. Forskjellen på en buggy og en truggy er hovedsakelig karosseriet.

      Hva konkuranseklasser angår er noe annet. I fuel snakker vi da om klassene Offroad 1:8 og Arena Truck.

      Men Offroad 1:8 er ikke begrenset til buggy biler. Man kan f.eks. bruke pickup karosseri. Da er det per def ikke lenger en buggy men en truggy. Ikke nødvendigvis en truggy som tilfredstiller Arena Truck reglementet men like fullt en truggy.

      En klassisk truggy for konkuranseformål som fås kjøpt i butikk passer som regel ikke til å delta med i Offroad 1:8 klassen. Dette har hovedsakelig med fysiske mål å gjøre. Disse truggiene er noe større enn hva som passer til å kunne delta med i Offroad 1:8 klassen. Disse truggiene hadde typisk passet i en Offroad 1:7 klasse. Men i forhold til Offroad 1:8 klassen er det hovedsakelig bredden som hindrer deltagelse.

      I tillegg kan dekkstørrelsen skille og konkuransemessig snakker man da om diameteren på dekka. Offroad 1:8 har max 120mm mens Arena Truck har min 115mm. Ingen av klassene har noen max bredde. Teoretisk kan et dekk på 120mm x 60mm brukes i begge klassene.

      Men i praksis er bredde og dekkdiameter nok til å skille disse to klassene fra hverandre. Dekk og evt andre ting kan forsåvidt enkelt byttes men bredden er verre.

      Utover dette er Arena Truck klassen noe mer raus med øvre grenser; f.eks. max størrelse reguleres hovedsakelig av maks vekt.
      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

      Comment


      • #18
        Re: Det er nok i elektro da ja...

        Originally posted by Skimmy
        I "nitro"verdenen er de to klassene det samme. Altså Truggy og Stadium truck!
        2WD biler kan forsåvidt benyttes både i Offroad 1:8 og Arena Truck. I Arena Truck klassen kompenseres det med høyere min. vekt for 4WD biler. Slik er det også gjort i Monster Truck klassen.
        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

        Comment


        • #19
          ??

          Ergo, det er en klasse!
          Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

          Comment


          • #20


            Var ikke dette en diskusjon om det skulle dannes nye forum til Truggy/Stadium? :wink:
            Jørgen | Savage X

            Comment


            • #21
              Originally posted by Jørgen
              Var ikke dette en diskusjon om det skulle dannes nye forum til Truggy/Stadium? :wink:
              joda men som flere er inne på, også viktig å forstå forskjellene for å forstå behovet. Forskjellen på en buggy og en truggy er i hovedsak karosseriet. Hva klasser angår er noe annet, men det har først og fremst med dimensjoner å gjøre. Konstruksjon er i praksis mer eller mindre prikk lik. Er enig i at buggy og truggy sådan sett burde kunne høre sammen i ett forum. En annen ting kan være behovet for å føle seg spesiell. Det må jo evt ikke undervurderes heller. Hva om det er helt forskjellige folk eller kultur for truggy og buggy eiere? Personlig har jeg ikke noe inntrykk av at det er noen vesentlig forskjell her, men tiden får vise.
              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

              Comment


              • #22
                Re: Det er nok i elektro da ja...

                Originally posted by geir™
                2WD biler kan forsåvidt benyttes både i Offroad 1:8 og Arena Truck. I Arena Truck klassen kompenseres det med høyere min. vekt for 4WD biler. Slik er det også gjort i Monster Truck klassen.
                Da ser jeg det bedre.
                Mener fortsatt at det blir litt feil men...
                Magnus L S
                One Foot on the Gas, One Foot In The Grave!
                www.rcdcn.no
                Spektrum // Tamiya Gravel Hound (støv samler) / XXX-S drifter / Raven ST

                Comment


                • #23
                  Re: ??

                  Originally posted by Skimmy
                  Ergo, det er en klasse!
                  Ja for for alle fuel offroad klasser er 2wd og 4wd i samme klasse.
                  "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                  Comment


                  • #24
                    Re: Det er nok i elektro da ja...

                    Originally posted by Skimmy
                    I "nitro"verdenen er de to klassene det samme. Altså Truggy og Stadium truck!
                    hvorfor så mange bil temaer? er 12 stk til sammen, noe som jeg syns er alt for mye, men airborne og båt og vann er det kun en av, og syns helikoptre og fly burde dannes i to forskjellige temaer!!!

                    min mening!
                    FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

                    Comment


                    • #25
                      Re: Det er nok i elektro da ja...

                      Originally posted by sindre_savage
                      men airborne og båt og vann er det kun en av, og syns helikoptre og fly burde dannes i to forskjellige temaer!!!

                      min mening!
                      Det er virkelig ikke mange innpå her som driver aktivit innom de 2 temaene. LANGT ifra mange nok til å lage egne forum, dette skjønner du og hvis du tenker deg om
                      Jørgen | Savage X

                      Comment


                      • #26
                        Mt2 er jo 4wd..

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X