Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota landcruiser 40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Toyota landcruiser 40

    Heisann, er ganske ny når det gjelder Rock crawling men har nå kjøpt meg en toyota Landcruiser fra Tamiya. Kjempefornøyd da den ble satt sammen i dag . Men lurte på hvor stor felger jeg kan ha på denne? Her sett noen steder med noen felger dem kaller 2,2 ???hva betyr det? passer dem på Toyota`en? Evt noe sted der jeg får kjøpt skikkelige bedlock felger i alu til en bra pris?

    Er det noe annet jeg kan gjøre for og få denne bilen til en bedre rock crawler?

    Mvh Roar Lærum Lien

    (Takker på forhånd for svarene)
    Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

  • #2
    Den biler har 2.2" felger. Det er diameteren på felgene som måles I inch.

    Så ja den kan bruke 2,2 felger.
    NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
    RC4WD Team Driver

    Comment


    • #3
      Har forresten et spm til, jeg bruker en liten servo som jeg hadde liggende til styring foran, det er en futuba S3001 mistenker at denne er litt liten, kan dette være riktig? Og hvordan skal jeg gjøre det hvis jeg skal koble 2 stk servoer på denne bilen? må jeg splitte hovedledningen på hoved servoen eller må jeg kjøpe servoer som kan kobles sammen. Kom gjerne med linker til en god handel for 2 stk servoer.
      Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

      Comment


      • #4


        Denne servoen er helt ok til ditt formål.
        Skal du ha 4 hjuls styring,må du ha en y-kabel som vender signalet til den ene servoen.
        Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

        Comment


        • #5
          Ok, men trenger jeg 2 stk eller bare denne i tillegg til den jeg har?
          Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

          Comment


          • #6
            Originally posted by Sicpa View Post
            Ok, men trenger jeg 2 stk eller bare denne i tillegg til den jeg har?
            Ingen av delene,,du tar den isteden for,,altså kun den nye servoen.
            NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
            RC4WD Team Driver

            Comment


            • #7
              Er ganske ny når det gjelder dette, men trodde jeg trengte 2 stk servoer hvis jeg skal ha styring bak også? er ihvertfall gjort klart for en ekstra servo bak på bilen. Eller er det en pakke med 2 stk servoer på elefun?? Takker for hjelpa..
              Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

              Comment


              • #8
                Styreservoer

                Skal du ha styring foran og bak så må du ha 2 stk servoer. Jeg hadde styrt unna den Waypoint servoen og heller holdt meg til HiTech eller Futaba. Hitech 645MG er gullegod. Koster litt mer men er sterk og god. Om ikke det frister så hold deg til Futabaen til den ryker.

                -JK-
                Jon Kristiansen - 70 Mod. fra Asker
                FG Monster Beetle, TT-01, M-03R, Tamiya F-350 High Lift, CR-01 Landcruiser, Scania Highline m/ Reefer, Tamiya Pajero +++

                Comment


                • #9
                  Du bestemmer selvfølgelig selv,men hvis du vil betale det dobbelte for en servo som i min mening ikke er noe bedre,og svakere,så vær så god.Har hatt flere av både hitec 645 og waypoint.Jeg personlig mener waypoint gir mer for penga,men det er kun mine 2 cents.

                  Futaba er bedre enn begge de to,men det koster jo desto mer.

                  Kanskje greit å prøve seg fram om du synes dette er gøy å holde på med,før du bruker masse (unødvendige) penger.
                  Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

                  Comment


                  • #10
                    Ok, men fikk fortsatt ikke noe særlig info om jeg må kjøpe 2 stk servoer eller om jeg kun kan kjøpe 1 stk ekstra servo og et y ledd som gjør at jeg kan koble begge sammen.
                    Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                    Comment


                    • #11
                      Du må ha 2 servoer hvis du skal ha 4 hjulsstyring.
                      Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X