Announcement

Collapse
No announcement yet.

nå har jeg fått meg ax10 har noen spm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nå har jeg fått meg ax10 har noen spm

    satt og leste litt og lurer på et par ting...

    det står at man ikke skal ha innlegg i dekka... stemmer dette? blir ikke bilen slafsete og kjøre..


    bør jeg unngå og ha i silikonolje i dempere for at bilen skal flexe mest mulig...


    og kan jeg bruke en std helt vanlig regulator på lathe 65 turn??? eller må jeg ha en spes en...
    mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

  • #2
    Du bestemmer selv om du vil kjøre med eller uten innlegg i dekka.
    Dette kan jo variere fra og til på hviket underlag du kjører.

    Det er greit med litt smøring i demperene, slik at det beveger seg lettere

    Du kan fint bruke standard ESC på alle "Crawler" motorer, da disse som oftest/alltid er over turn som de fleste regulatorer takler.

    Selv kjører jeg vanlig Tamiya ESC på 75, 65 og 55 turns Lathe-motorer.

    Comment


    • #3
      ok tenkte og få tak i en sånn tto1 regulator da disse er det mange av til nesten gratis... alle bygger jo om til bl eller anna godteri... sku tru d gikk ann og få tak i en brukt en ...

      ellers så tror jeg ax10 funker bra for men hva skal jeg gjøre for og få enda mere flex da mon tro... ser det er noen som bygger om til stage 2 o.s.v

      hvor lang kjøretil har jeg på 65 turn og 1500 batteri tro?? vil tru en 65 turn bruker betydelig mindre enn en 11 turn o.s.v
      mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

      Comment


      • #4
        Originally posted by beemerworld View Post
        ok tenkte og få tak i en sånn tto1 regulator da disse er det mange av til nesten gratis... alle bygger jo om til bl eller anna godteri... sku tru d gikk ann og få tak i en brukt en ...

        ellers så tror jeg ax10 funker bra for men hva skal jeg gjøre for og få enda mere flex da mon tro... ser det er noen som bygger om til stage 2 o.s.v

        hvor lang kjøretil har jeg på 65 turn og 1500 batteri tro?? vil tru en 65 turn bruker betydelig mindre enn en 11 turn o.s.v
        Jeg har ikke veldig mye erfaring med crawling, men jeg har en AX10 og den fikk mere flex og ble ikke så stiv da jeg bygget den om. Jeg har litt foam i nydekka mine og dem "bretter" seg utover fjellet. Dette ga merkbart bedre feste.
        CowRC
        NORCC.COM

        Comment


        • #5
          Gratulerer med AX10.
          For det første, så er ikke lite flex det største problemet til AX10'n Det er "torque twist"
          Det vl si at forakslingen vrir seg opp på høyre side. Det kan forhindres bla. ved en slik ombygging. http://www.rccrawler.com/axialcompbuild.html Den innebærer en handletur på f.eks Tower Hobbies da. Det er dette som er Stage 2 ombygging

          Det hjelper også å bygge gearkassa motsatt vei, slik at man får vekten av motoren på høyre side isteden for på venstre slik den står orginalt. Det er bare å snu akslingen til spurdrevet slik at den kommer ut på den sida den lille plasttoppa står. Da har man fortsatt motoren forovervendt, men på andre siden.

          Her kan du også se hvordan du kan kutte til innleggene dine. http://clodzone.com/?p=386 Står også noen enkle triks for å få bilen bedre der. Legge vekter i forhjulene og senke bilen ved å flytte gdempergummien inni demper.
          Angående ESC så kan du sikkert bruke en billig Tamiyaregulator, men det er en stor fordel å ha en regulator som ikke har noen forsinkelse på reversen.

          Mine erfaringer, er at man ikke skal tenke på mest mulig flex, men så lavt tyngdepunkt som mulig, og ikke noe torque twist. De dekkene som følger med AX10 er heller ikke verdens beste. Byttet til Losi Rock Claws, og merket en enorm forskjell, da disse har mye mykere gummi.

          Jeg bruker en Integy Lathe 35T motor Synes det er greit med litt fart på hjulene enkelte ganger. Har prøvd med 55 turn, men synes ikke det er så stor forskjell. Bare mindre fart på hjulene. Jeg bruker noen gamle 3700Mah batterier og kjører 1- 1 1\2 time pr lading. Er nok det synes jeg
          Last edited by stian s; 12 July 2008, 11:15.
          Stian Skogstad TRCBK
          Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

          Comment


          • #6
            Her kjøpe jeg stage2 kit: http://www.ckrccrawlers.com/shop/ind...ex&cPath=24_56
            CowRC
            NORCC.COM

            Comment


            • #7
              driver nuh og funderer på væskefyllte dekk slik som 1: gutta bruker ... noen som har prøvd dette... bruker da den rosa frostvæska for den er snillest m gummien og tyngst... dette vil øke marktrykket radikalt
              mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

              Comment


              • #8
                Skal bli artig å høre om det funker, men skal du kompensere for 100g bly, må du få inn minst 1DL i dekkene.... Og da vil jeg tro de begynner å bli ganske fulle og harde.
                Stian Skogstad TRCBK
                Jconcepts BJ4WE - Team Associated B4 - Team Associated RC18MT - Team Associated RC8 - Corally RDX - Corally SP12x - M05 PRO - Axial AX10

                Comment


                • #9
                  skal nok ha inn vekter i tillegg.. og ingen innlegg.. væsken vil da legge seg nederst og konsentrere marktrykket utover flaten på dekkene.. dette praktiseres ofte i 1:1 offroad og mye i tractorpulling.... frostvæska er i tilleg dobbelt så tung som vann ... så dek blir et prosjekt som er verdt og prøve... hvis ikke er d jo bare og sette inn innlegg igjen .. men d tror jeg ikke er nødvendig... all fornuft tilsier at væskefyllte hjul bør virke
                  mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by beemerworld View Post
                    skal nok ha inn vekter i tillegg.. og ingen innlegg.. væsken vil da legge seg nederst og konsentrere marktrykket utover flaten på dekkene.. dette praktiseres ofte i 1:1 offroad og mye i tractorpulling.... frostvæska er i tilleg dobbelt så tung som vann ... så dek blir et prosjekt som er verdt og prøve... hvis ikke er d jo bare og sette inn innlegg igjen .. men d tror jeg ikke er nødvendig... all fornuft tilsier at væskefyllte hjul bør virke
                    Skal bli tøft å høre hvordan det blir. Jeg har 100g vekter i hvert dekk og nesten ikke innlegg. Dekka "flyter" utover og grepet blir utrolig bra.
                    CowRC
                    NORCC.COM

                    Comment


                    • #11
                      Nå har ikke jeg noen erfaring eller veldig peiling på crawling. Men for meg så ville det vært logisk om dekkene er så myke som mulig slik at de legger seg utover underlaget og tar opp små ujevnheter osv. For å få til dette best mulig så vil jeg tro at man trenger hull i felgene til at luften skal kunne gå inn og ut av felgen, men da vil jo også eventuell veske også gå ut? Eller tar jeg feil om at man trenger lufting?
                      RC Drift Club Norway | LMBK

                      Comment


                      • #12
                        uten lufting blir det mindre luft i dekkene i kaldt vær og de blir flate.(med og uten foam)

                        jeg bruker stjerne foam i dekka det biter ok (har lite annet å sammenligne med) syntest det ikke var noe særlig uten noe for dekka ble slappe og styrer dårlig . men jeg har også tenkt på væske hørest morsomt ut skal bli gøy og høre åssen det funker.

                        Men 1:1 bilene har 3bar i tillegg til væske for at dekka ikke skal bli for "vassne" og klare å styre

                        Stage 2 kit lager du fra messing stenger fra claes olsson 5mm 2mm gods og 3mm gjenge stenger

                        men dette er bare min mening
                        Last edited by ingar0001; 15 July 2008, 14:17.
                        mini-z awd.....T-rex 250----t.rex500cf---
                        rc-racing.no

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X