Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tamiya CR-01 Land Cruiser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tamiya CR-01 Land Cruiser

    Heisann

    Dette er bilen jeg har sett på og jeg har leita litt rundt.
    Ser at Stellamodells.net har denne til en grei pris.
    Så ser jeg at mange kjøper "servobed" til dem, men er det egentlig noe poeng når bilen er ny? Er det slik at man slipper at servoer "rører" på seg eller er det bare bling-bling eller er det for at den skal tåle litt ekstra??

    De tingene jeg ser for meg at jeg skal ha uansett er er drivaksel i metall og at den skal ha litt mere høyde, dertil tenkte jeg at oljedempere ville kanskje også være tingen å ha.

    Det er sikkert en del av dere som har testet ut slike ting fra før og jeg lurer litt på hva dere tror om disse endringene.

    I tillegg så ser jeg for meg at jeg skal ha en 35T - 55T motor med tilhørende vanntett ESC. Samt at man burde ha rundt 12kg servor til styringen. Noen som har noen synspunkter på dette?

    Jeg ønsker en crawler men ikke til konkurranse, da tror jeg AX10 er et bedre valg, men jeg ønsker å kjøre litt i geoparken på Skedsmokorset sammen med 4-åringen min. Ergo burde bilen klatre for min del og gå litt forrover for ungen sin del. Derfor tror jeg at en motor på rundt 35T-40T ville være beste kompromisset.

    Ser at de også har servofester i metall og at de har masse annet, men ut i fra en del "håpløse" video på youtybe, så ser jeg at bilen tåler en masse juling, så hvorfor skaffe alle disse metalldelene.

    Håper noen kan gi meg en tilbakemelding før lommeboka blir helt tom...




    Best retard NoBrainer
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Har i tillegg fått de "vanlige" tipsene om:
    • Vekter i hjulene
    • skjære stjernemønster i foam'n til dekkene
    • bytte om på fjærene forran og bak
    • flytte feste oppe til fjærene, slik at den kan få større utslag
    • snu om forran og bak, slik at battteriet kommer mere forrover
    • 4 hjulsstyring

    Men om alt dette skal inn i bilen med en gang, vites ikke. Jeg får se litt på hva dere sier.
    Dette skal være en lekebil og både jeg og andre skal kunne ha det litt gøy.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #3
      Hvis du bare skal ha bilen for morro kjøring,så trenger du egentlig ikke å bytte ut noen ting,før de evnt ryker.
      Som du sier så bør du skaffe deg en sterk styreservo,den du nevner med 12 kg er mer enn bra nok.
      Du trenger ikke mer "høyde",eller fleks enn det som er orginalt egentlig,det holder i massevis.
      Angående motor,så vil nok en 45 turn være et godt valg,du vil miste litt toppfart,men bilen blir lettere å kontrollere og den blir sterkere enn med org motor.
      Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

      Comment


      • #4
        Takker, da slipper jeg de utgiftene før ungen og jeg har ødelagt noe...
        Da får jeg se etter en ESC og noen servoer
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Oisann...

          Det er visst 2 ganske like tråder her, en som jeg har startet og den andre som jeg har postet i

          Men uansett, jeg mangler fortsatt en ESC. Vurderer Tazer 15T med revers, men det blir kanskje ikke det riktige produktet.

          Som nevnt tidligere så har jeg skaffet mellomaksel i metall og en servo med litt kraft i, ikke så mye kraft som jeg først tenkte meg, men jeg hadde et svakt øyeblikk.

          Mangler også en mottaker, men det skal jeg skaffe før jeg går til innkjøp av Crawleren. Ser for meg at bilen blir kjøpt inn tidlig i oktober og da må jeg ha alt klart til bilen kommer i hus.

          Må se an hvor sterk motoren er orginalt.
          Bruker man orginalt gir og f.eks. 45T motor, eller bruker man ogrinal motor med 45T gir? Ser bare at 45T motor er litt dyrere enn et 45T gir?

          Jeg skal sjekke fleks og slikt når jeg får bilen, se hva jeg synes. Den havner på rundt 2600,- inkl mva inn i landet fra Hong Kong med dagens priser. Så får vi se i oktober hva den havner på. Dette er da med High Clearance settet og Alu Olje dempere.

          Gleder meg veldig til bilen kommer, noen har døpt den "El Boring" allerede, så jeg får se hva jeg skal gjøre med det, samt hvilke farger som skal til.

          Lyskit skal jeg uansett ha på den.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            novac rooster syntes jeg er fin jemn rykkfri start og lipo cut
            mini-z awd.....T-rex 250----t.rex500cf---
            rc-racing.no

            Comment


            • #7
              Takker godt tips, har vært innom den også, får se hva jeg bestiller
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • #8
                Castecreations har ESC'er som er bra. Kjører selv med både Mamba Max og Sidewinder. Veldig greie å sette opp, da med kabel til pc. (husk at med Sidewinder så må dette kjøpes i tillegg)


                Dirty Harry Crawler Team
                http://www.norcc.com Crawling og skalatrial http://www.4x4rc.no/

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jgroneng View Post
                  Castecreations har ESC'er som er bra. Kjører selv med både Mamba Max og Sidewinder. Veldig greie å sette opp, da med kabel til pc. (husk at med Sidewinder så må dette kjøpes i tillegg)


                  http://www.castlecreations.com/products/mamba_max.html
                  hohoho

                  DETTE BLIR LITT ETTER AT JEG HAR PRØVD CRAWLING.

                  Skal si man snakker om spesialprodukter. Nei skal nok ikke ha noen av disse før jeg virkelig liker crawling. Alt det andre er billige ting som ikke utgjør halvparten av prisen på bilen. Det ser skikkelig bra ut, men jeg begynner ikke med dette.

                  Tusen takk for tipset, for hvis jeg liker dette så veit jeg hva jeg skal ha!
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #10
                    Dere har ikke et lite tips for Crawler ESC som jeg kan bruke rett i bilen da?
                    Altså bruke Tamiya sin 540 til å begynne med. Burde ha en ESC som takler jevn gange fra start til slutt.

                    Har Tazer 12T FWD/REV ESC fra før som jeg sikkert putter inn hvis jeg ikke får noen OK tips.

                    Synes Castle Creations ESC'r var dritbra, men en pris som er altfor høy til at jeg bare skal prøve det. Jeg er ny i dette gamet og aner egentlig ikke om det er Crawler eller drifter eller Nitro eller noe annet som egentlig jeg synes er skkkelig gøy.

                    Holder mest på med modifisering av Tanks og med dataspill, ikke så mye med RC bil. Trenger da et lite tips til en ESC som en inngang til "sporten", slik at jeg kanskje blir fornøyd og kanskje blir helt hektet og kjøper flere crawlere.

                    Har tenkt på Novak Rooster Crawler Brushed ESC eller Tekin Rebel 2 ESC, men er jo ikke sikker.
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #11
                      Castle Creations Sidewinder Sport ESC var jo litt billigere da. Den havner i samme kategori som de andre jeg har sett på.

                      Samtidig må jeg ha Remote Power Switch fra Compentrc.no tenker jeg.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #12
                        ØØØ modding av TANKS betyr det at ved dårlig\feil tips blir det beltespor i hagan her

                        Du kan bruke hvilken billig esc du finner fint hvis den har revers helt sikkert noen her som har en billig en også,bare for å teste
                        Jeg brukte en orig esc fra en tt-o1 i starten

                        de fleste er store nok! beregnet på 27turn eller no så da klarer de fint 45 eller 55 turn
                        mini-z awd.....T-rex 250----t.rex500cf---
                        rc-racing.no

                        Comment


                        • #13
                          Jeg er ikke helt enig.

                          Har allerede 2 stk Tazer 12T og de er ikke så bra når det gjelder rolig forover eller bakover, samt at den ene 12T sliter litt med nullstilling, slik at jeg må justere som fy på senderen for at den ikke skal kjøre av gårde.

                          Ja man får prøvd og ser hvordan det fungere, der er jeg enig.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by NoBrainer View Post
                            Jeg er ikke helt enig.

                            Har allerede 2 stk Tazer 12T og de er ikke så bra når det gjelder rolig forover eller bakover, samt at den ene 12T sliter litt med nullstilling, slik at jeg må justere som fy på senderen for at den ikke skal kjøre av gårde.

                            Ja man får prøvd og ser hvordan det fungere, der er jeg enig.

                            Var det ikke det som var poenget da ? skal du ha noe som funker kjøp selvfølgelig de som er nevnt før her som er spes til crawling.

                            som nevnt før her en std tamiya tt-01 esc på en 55t rykker ikke og nullstillingen er vel som vanlig på min bil ihvertfall
                            mini-z awd.....T-rex 250----t.rex500cf---
                            rc-racing.no

                            Comment


                            • #15
                              Jeg er enig med deg.

                              Så får andre gjøre sine erfaringer som dem vil.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X