Announcement

Collapse
No announcement yet.

4 hjulsstyring og konkuranseregler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4 hjulsstyring og konkuranseregler

    Heisann
    Har forstått det slik at man ikke kan kjøre 4WS hvis man ikke starter i største klassen.
    Da har jeg 2 spørsmål:

    Hvis man skrur av servo nr2, slik at den ikke får styrt, holder det eller må man fysisk koble den vekk for å få det godkjent??

    Vil f.eks. CR-01 som Tamiya betegner som Crawler da KUN havne i den største klassen?

    Det høres slik ut på alle forumene jeg besøker, men vil gjerne få det bekreftet.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

  • #2
    Nå vet ikke jeg hvilket regelverk du sikter til.

    Det finnes ikke noe "offisielt" regelverk innenfor RockCrawling i Norge,
    det eneste regelverket jeg kjenner til er det som brukes når NORCC
    har sine konkurranser. Der vil det nok holde og evt låsefast servoen
    som styrer bakhjulene. Evt kople den ut.
    En Tamiya CR-01 vil havne under 2.2 Unlimited. Den "store" klassen
    Bigscale er det ingen som kjører lenger, og det regelverket vil falle ut.

    Så så lenge du ikke bytter til annen felgstørrelse enn 2.2 inch vil den
    altså havne i 2.2 Unlimited og skal klasses inn der, iht det regelverket.
    NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
    RC4WD Team Driver

    Comment


    • #3
      Ah..

      Takker, men så lenge jeg kan "skru av" styringen bak, så går det greit? Kanskje?

      Jeg skal ha 4WS men bruker senderen til å velge 2WS, og hvilken form for 4WS. Men hvis jeg må fysisk fjerne servo for å kjøre konkuranser, så hadde jeg ikke hatt noen lyst til å være med.

      Men CR-01 havner i 2.2 Unlimited, hvorfor Unlimited igjen?
      Har ikke helt skjønt regelverket til NORCC, men prøver å sette meg litt inn i det.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • #4
        Ja, det skal være greit å skru at bakhjulsstyring.

        Reglene er stort sett greie, men hvis du kan poste her hva du lurer på så skal det nok være mulig å få klarhet i disse.
        Dirty Harry Crawler Team
        http://www.norcc.com Crawling og skalatrial http://www.4x4rc.no/

        Comment


        • #5
          Knall
          Da skal jeg bare få Crawlern satt sammen og testet litt, så skal jeg begynne å se litt på mål og lignende. Så skjønner jeg sikkert litt mere av reglene.

          Takker for hjelp
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • #6
            Drev å "fislet" med tanken om å sette på 4 hjuls styring selv, men siden det ikke er reglementert i hendhold til 2,2 unlimited så fant jeg ut at jeg ikke skulle bruke det. Synes tanken på å lære seg bilen å kjenne med 4 hjuls styring, for så å finne ut at jeg ville bli med å kjøre i en konkuranse og da måtte lære meg å kjøre på "nytt" med 2 hjuls styring var litt tungvint.
            Men dette er da bare min mening. gjør det du føler for, men kjør en del uten styring bak, slik at du kjenner bilen "konkuranse klar"
            http://www.romedaldogfighters.com/
            http://www.fjernstyrt.net
            "Det er dit det går"

            Comment


            • #7
              Originally posted by skjefen View Post
              Drev å "fislet" med tanken om å sette på 4 hjuls styring selv, men siden det ikke er reglementert i hendhold til 2,2 unlimited så fant jeg ut at jeg ikke skulle bruke det. Synes tanken på å lære seg bilen å kjenne med 4 hjuls styring, for så å finne ut at jeg ville bli med å kjøre i en konkuranse og da måtte lære meg å kjøre på "nytt" med 2 hjuls styring var litt tungvint.
              Men dette er da bare min mening. gjør det du føler for, men kjør en del uten styring bak, slik at du kjenner bilen "konkuranse klar"
              Sant det,,,,veldig sant,,,,,bilen oppfører seg på en helt annen måte,
              en helt annen måte og kjøre på.
              NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
              RC4WD Team Driver

              Comment


              • #8
                Det var et godt tips.

                Nå skal jeg ha et oppsett som lar meg gjøre det veldig lett. Grunnen til at jeg spurte var såklart om jeg måtte fysisk ta vekk servoev for å få det godkjent. Det ville blitt for mye "pes" hver gang.

                Men hvis det fortsetter slik dere har sagt så langt, så kan jeg skru av og på som jeg vil i "fritiden". Da kan jeg også velge hvordan jeg vil kjøre og hva jeg har lyst til å "trene" på.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • #9
                  Er det kun NORCC som driver med crawling konkuranser kanskje?

                  Har lest litt på Konkurranse regler
                  Og det ser ganske bra ut, selv om de har 9 sider hvor bare 3 av dem er forskjellige fra hverandre...

                  Hjalp litt dette.

                  Når jeg ser på dette så passer vel ikke CR-01 inn i så mange andre klasser enn 2.2 Unlimited eller Big Scale. Kan under tvil komme inn under Limited Scaletruck, hvis man fikser dekkene?

                  Men hvordan kan CR-01 konkurere med reine rørrammer?, Jeg kan ikke skjønne at det er særlig "balansert", men jeg kjenner ikke crawling så det må dere som kan dette fortelle meg.

                  Er bare veldig nysgjerrig
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X