Announcement

Collapse
No announcement yet.

Endelig.....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Endelig.....

Så var ventetia endelig over Har fått i hus både Hbx basilik Rock Crawleren jeg bestillte+ en Tamiya Crawler(som jeg ikke vet navnet på)

Var verdt og vente på begge to og selv om Hbx`n er såkalt Europris bil så skal det iallefall sies at den kommer frem flere steder enn Tamiya`n pga lengden på den og mer flex på akslingene å ikke minst alle styrefunksjonene på den

Skal montere en servo til på Tamiya`n sånn at den har samme styrefunksjoner som Hbx`n å sammenligne de da.
    Må på forhånd si at jeg har mest trua på Europris bilen uansett.

Er jo t o m klin like dekk på de, mønster,høyde og bredde.

Ut med hårføneren og fjerne snø og is for og få frem noen fete steder og
    "crawle" på.........
    Losi xxx-s, M-chassi, Axial Scx-10 , 1:16 Turnigy Monster Beatle Brushless, Rc4Wd Timberwolf, Team Magic G4 + litt div eldre biler/deler
    Driver in Team Push And Tow

Originally posted by rcTom View Post
    Så var ventetia endelig over Har fått i hus både Hbx basilik Rock Crawleren jeg bestillte+ en Tamiya Crawler(som jeg ikke vet navnet på)

Var verdt og vente på begge to og selv om Hbx`n er såkalt Europris bil så skal det iallefall sies at den kommer frem flere steder enn Tamiya`n pga lengden på den og mer flex på akslingene å ikke minst alle styrefunksjonene på den

Skal montere en servo til på Tamiya`n sånn at den har samme styrefunksjoner som Hbx`n å sammenligne de da.
    Må på forhånd si at jeg har mest trua på Europris bilen uansett.

Ut med hårføneren og fjerne snø og is for og få frem noen fete steder og
    "crawle" på.........
    Gratulerer med nye crawler`s

Pics?
    Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

Comment

Thanks...... Sorry, men jeg er litt sånn dårlig på sånt her men mete du bilder?

Skal se om jeg får det til.... Er ei diger kløne på data he,he.......
      Last edited by rcTom; 2 February 2009, 23:56.
      Losi xxx-s, M-chassi, Axial Scx-10 , 1:16 Turnigy Monster Beatle Brushless, Rc4Wd Timberwolf, Team Magic G4 + litt div eldre biler/deler

Comment

Click image for larger version

Name:	98_94560684_xl.jpg
Views:	1
Size:	85.3 KB
ID:	762353

Name:	98_413457284_xl.jpg
Size:	88.9 KB
ID:	762354

Name:	98_1376447160_xl.jpg
Size:	86.8 KB
ID:	762355

Name:	98_-360063137_xl.jpg
Size:	96.0 KB
ID:	762356

Name:	Crawler.jpg
Views:	2
Size:	45.0 KB
ID:	762357

Name:	Crawler1.jpg
Size:	63.6 KB
ID:	762358

Name:	Crawler2.jpg
Views:	2
Size:	45.0 KB
ID:	762359

Name:	Sender.jpg
Size:	19.1 KB
ID:	762360

Ble da noe dette også......Dette er de 2 nye bilene iallefall Noen her som vet om den rosa bilen er bra,middels eller dårlig??

Vet bare at det er en tamiya Clod (ett eller anna) Er noe oppgradert tror jeg men er det andre ting som bør byttes/endres på??

Takker for alle svar
        Last edited by rcTom; 6 February 2009, 11:30.

Comment

+ en Tamiya Crawler(som jeg ikke vet navnet på)
          Det er en Clod Basert Crawler med TCS NN chassis.

.
          Kan se sånn ut,,men det er det ikke, De på Clod'en er Proline Moabs 40 series,
          de på HBX'n er Kina kopier,,sikkert ikke samme gummiblanding.
          Last edited by WildTriaL; 3 February 2009, 09:40.
          NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
          RC4WD Team Driver

Comment

Thanks...... Sorry, men jeg er litt sånn dårlig på sånt her men mete du bilder?

Skal se om jeg får det til.... Er ei diger kløne på data he,he.......
            Jepp
            Ser bra ut dette.
            Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

Comment

Originally posted by WildTriaL View Post
              Det er en Clod Basert Crawler med TCS NN chassis.

Kan se sånn ut,,men det er det ikke, De på Clod'en er Proline Moabs 40 series,
              de på HBX'n er Kina kopier,,sikkert ikke samme gummiblanding.

OK men er det en bra Crawler eller bare helt grei??

Ang dekka så er det seff kina-kopi men virker like myke ut begge to å grepet i de virker da ganske likt......Men jeg har ikke peil på dette enda uansett.

Fikk med 4 helt nye dekk som ligger i plasten enda til Tamiiya`n så da får jeg eventuellt montere de på Hbx`n..........

Comment

Noen som vet dette??

Lurer på om det er noen her som vet om den crawleren som er på min Avatar er noe bra(ligger flere bilder av den inne på Crawler-forumet for de som vil se mer inni den)

Skal være noe oppgradert.......Siste spørsmål: Er den "hylsa" som sitter på demperen bare for syn`s skyld ??

Takker for svar fra de som kan å gidder å svare meg

Comment

Clodbuster crawleren er en skikkellig godbil

Finnes egne sjapper som selger bare options til Clod.. verdt og skjekke ut
                  Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
                  Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
                  TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

Comment

ja det skal bli artig å se hvor godt den tar seg frem.

Er jo ikke mye større enn Revo`n jeg hadde,bare hjula.....

Men den andre er jo søppelbil iflg mange men tror den tar seg vel så godt frem om ikke bedre.Er ganske "langbeint" av seg å låste differ fremme og bak mens det er bare låst fremme på Tamiya`n.

Men må få montert 4-hjulsstyring på Tamiya`n også....

Comment

Er det ikke låste aksler ? Da kan du bare gjøre det nå, da det er nødvendig på en slik bil...
                      Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
                      Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
                      TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

Comment

Trodde det skulle være det jeg også men når jeg snur på ett forhjul,går begge i samme retning men gjør jeg det på bak-hjula så går ett fremover og det andre bakover så da kan det ikke være låst bak på den.

Synes det er veldig rart på en sånn bil men som sagt mange,mange ganger før, så har jeg 0 peil på denne type biler.....Helt grønn(sak) he,he....

Comment

Trodde det skulle være det jeg også men når jeg snur på ett forhjul,går begge i samme retning men gjør jeg det på bak-hjula så går ett fremover og det andre bakover så da kan det ikke være låst bak på den.

Synes det er veldig rart på en sånn bil men som sagt mange,mange ganger før, så har jeg 0 peil på denne type biler.....Helt grønn(sak) he,he....

Husker jeg ikke helt feil,så va diffene på den bilen låst med lim.Det var jeg som bygde den for noen år siden.De hylsene på demperene er reservoar for olje.
                          Even Andreassen 77 mod

Comment

Originally posted by G3 View Post
                            Husker jeg ikke helt feil,så va diffene på den bilen låst med lim.Det var jeg som bygde den for noen år siden.De hylsene på demperene er reservoar for olje.

Ja det er iallefall som jeg har beskrevet når det gjelder bakakslingen.

Fungerer som den skal fremme men har ikke fått prøvd den for når
                            jeg slår på senderen og bilen,så fungerer styringa men ikke gassen.

Hører at esc`n står å piper å ingenting skjer utover det

Hva slags fordel er det med å ha reservoarer på demperene??
                            Last edited by rcTom; 6 February 2009, 22:48.

Comment

Ja det er iallefall som jeg har beskrevet når det gjelder bakakslingen.

Fungerer som den skal fremme men har ikke fått prøvd den for når
                              jeg slår på senderen og bilen,så fungerer styringa men ikke gassen.

Hører at esc`n står å piper å ingenting skjer utover det

Hva slags fordel er det med å ha reservoarer på demperene??
                              Regner med at du har kalibrert regulatoren?

Tror ikke det er noen fordel og heller ingen bakdel med reservoar.Jeg kjøpte de pga utseende og kun det.Da bilen var ny så var det flere deler med samme farge som demperene.
                              Even Andreassen 77 mod

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X