Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sender utstyr til crawler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvor har du DIN i fra? Aner ikke hvilken sammenheng....

    Novak skal være bra, bare ta jeg glemte at du hadde det i bilen. Har aldri prøvd en slik en selv, så der kan jeg ikke bistå med hjelp.

    Lodd / vekter i felgene, det kan være så mangt. Fiskesnørelodd, 5g felgvekter (10g blir fysisk for store og vanskelig å få rundt felgen) eller som jeg pleier å bruke, blyplater som taktekkere bruker.
    Grunnen til at jeg bruker den typen bly, er at de er lette å tilpasse felgene og du får de så nærme felgen som mulig.
    På 1.55" eller 1,9" felger lar jeg totalvekten bli maks 350gram pr dekk / felg. Må ikke ha så mye, men jeg har det som en maksgrense. Ofte ligger vekta på 200-300g.
    Mens på 2.2" dekk, så bruker jeg maks 500g for dekk / felg. Men det begynner å bli en stund siden jeg brukte 2.2". Siden det for meg er mest crawler dekk.

    Axial burde ha 45-55T motor, 3S LiPo, Den Futaba servo'n du bruker. korte inn litt på linkene forran og bak og sett på LR karosseriet.
    ESC'n kan du godt bruke den Novak'n. Jeg bruker mye Castle Creation Sidewinder, men skulle ønske jeg hadde råd til en Tekin.
    Uansett, så ville jeg skaffet en BEC med en gang, slik at man slipper noe tull med strømmen. Sidewinder er fin på alle justeringsmulighetene, samt at den kan kjøres på børsteløs og børstemotorer, 2S og 3S LiPo med Cutoff. Ulempen er egentlig størrelsen på en.
    Det er flere andre ESC'r der ute som visstnok skal være bra og som bruker samme programmeringsmodul som Sidewinderen.
    BEC trenger også en programmeringsmodul (CastleLink) for å kunne justeres ok.

    3S LiPo gir deg toppfart, mens motoren gir deg nok drag i bunnen. Ikke kjøp Integy motorer, synes de ikke takler nok brems (drag brake). Jeg synes det er utrolig irriterende når bilen fortsetter å rulle ned bakken når jeg slipper gassen. Jeg vil at den skal stoppe og bli stående. Samme om jeg kjøer oppover eller nedover.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • #17
      Det har vært stille fra meg i et par dager nå. Har fått kjørt litt med denne bilen og det fungerer veldig bra.
      Skjønner godt hva du mener med forskjellen på crawler og skala nå, etter å ha sett på de fleste filmene, mye kult der !
      Har også tittet litt mere på denne siden til Jarl og og kan godt tenke meg en Gelande 1/10 Scala Defender Truck kit, hva mener du om en slik ? Fått på Land Rover karosseri på den, så ser det jo bra ut. Kan da tenke meg å ta kontakt med Jarl og få kjøpt det jeg måtte trenge av saker å ting for å bygge opp en slik. Eller har du noen andre bedre forslag ?
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • #18
        her er ei løsning hvis du har 2ch radio
        One option if you want to run a winch on your scale truck but only have a 2 channel radio or 3 channel where 3rd channel is only on/off.


        jeg bruker denne løsningen på min crawler
        koblet den til samme kanal som bakhjuls styringa
        jeg bruker denne fjernstyringa

        pass på at du ikke kobler controller boxa til vinsjen
        direkte til batteriet, gå heller via kabelen til motaker
        eller inn på samme kabel som lysa har
        jeg trakket i salaten og kobla rett på batteriet (7.2 v)
        virket noen ganger så sluttet den å hive
        det står ingen plass at de skal ha max 6v in

        Comment


        • #19
          Originally posted by [RCG]Trubadurix View Post
          her er ei løsning hvis du har 2ch radio
          One option if you want to run a winch on your scale truck but only have a 2 channel radio or 3 channel where 3rd channel is only on/off.


          jeg bruker denne løsningen på min crawler
          koblet den til samme kanal som bakhjuls styringa
          jeg bruker denne fjernstyringa

          pass på at du ikke kobler controller boxa til vinsjen
          direkte til batteriet, gå heller via kabelen til motaker
          eller inn på samme kabel som lysa har
          jeg trakket i salaten og kobla rett på batteriet (7.2 v)
          virket noen ganger så sluttet den å hive
          det står ingen plass at de skal ha max 6v in
          Takker for denne filmen, her har du løsningen på hvordan jeg må koble opp vinsjen Jeg har 3 kanaler på min 3pk, så dette må jeg få til, jeg var ikke klar over at rattet blir brukt til å kjøre vinsjen ut og inn, men dette blir jo tøft
          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

          Comment


          • #20
            Nei ikke brun styringen til vinsjen. Hvordan skal du da få justert retningen til tider.Men er det 4wd også på denne så må du ha 4pk for å få det til. Men kanskje det er en annen bil du snakker om. Når skal du vise noen bilder av bilen da? Forresten, det settet til 4x4rc-land.no kjenner jeg ikke. Men det er sikkert noen på Norcc.com som kan svare på det.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #21

              eller en slik en har til min summit virker konge
              denne er ikke vanntett men det er bare å leike seg med plastdip
              bakdelen da var at rekkevidden på fjernstyringen til vinsja gikk ned
              har nå ca 3 meter rekkevidde men det er mer enn du trenger
              på denne vinsja anbefaler jeg deg å bytte ut wiren for den er dårlig
              fliser seg lett
              1mm flettet tau virker fint

              Comment


              • #22
                hvis det er 3racing vinsj du har så prater oxo fjernstyring settet med den, den selges oxo seperat du finner den under winch and hooks på siden deres
                Last edited by [RCG]Trubadurix; 13 July 2011, 12:05.

                Comment


                • #23
                  Jeg er bare mere personlig fan av å ha alt på senderen, siden slike ekstra duppedingser har en viss tendens til å bli igjen hjemme....
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • #24
                    enig der jeg har fjernstyringen til den hengende på bærereima til radioen
                    det er ikke mange andre muligheter med annen radio til summiten
                    uten at de koster skjorta

                    Comment


                    • #25
                      Sant nok

                      Eneste er at denne personen har tilgang på Futaba 3PK og 4PK, så han har faktisk noen muigheter.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by NoBrainer View Post
                        Nei ikke brun styringen til vinsjen. Hvordan skal du da få justert retningen til tider.Men er det 4wd også på denne så må du ha 4pk for å få det til. Men kanskje det er en annen bil du snakker om. Når skal du vise noen bilder av bilen da? Forresten, det settet til 4x4rc-land.no kjenner jeg ikke. Men det er sikkert noen på Norcc.com som kan svare på det.
                        Det begynner å bli liv i tråden her nå, det liker jeg Jeg er forbannet dårlig til å få lagt ut bilder her på forumet, sist jeg prøvde. så fikk jeg ut bildene, men teksten måtte jeg ta i egent innlegg under, prøver derfor nå med å legge inn teksten først Jepp, jeg har tilgang på både 3pk og 4pk, men det er 3pk jeg har tenkt å bruke til disse bilene mine, da jeg har en haug med mottakere til den, grunnet at jeg driver å bytte ut i mine båter. Har sett på filmene av skala gutta når de bøyer seg og setter seg ned under konkurranse, da er det nok en fordel med kort antenne, men jeg er foreløbig ikke på det nivået

                        Jeg husker pokker ikke hvordan man gjør for å få lagt ut biler, men etter mye knoting fikk jeg det til gitt, så nå er jeg stolt av meg selv
                        Last edited by jokko; 13 July 2011, 23:10.
                        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                        Comment


                        • #27
                          Hvis du vil fortsette å bruke 3PK, så må du, slik jeg ser det, enten velge løsningen som er foreslått med egen styring til vinsjen, eller så må du ha premanent 4WS.

                          Dette er ganske morsomt når man først begynner.
                          Ville anbefale å bruke photobucket.com til å laste opp bilder. Slik at du bare kan lime inn en direkte link. Da kan du lettere få bilder og tekst slik du vil.
                          Anbefaler også å bruke gimp som redigeringsprogram, da det har nesten alle mulighetene som Photoshop har.
                          Anbefaler også å klippe bildene slik at du får med minst mulig vissvass, du har vært veldig flink på de bildene over.
                          Samt at jeg ville brukt 800 eller 1024 i maks bredde på bilder som ligger på slike forum. Da det gjør det vesentlig lettere å se på for andre.
                          Så er det bare å skaffe seg en YouTube konto og legge ut noen filmer, som du fint kan redigere med Windows Live Movie Maker hvis du ikke har noe bedre selv.

                          Fortell gjerne hva du har testet og hva du vil teste, det gjør det lettere for andre å komme med konstruktive forslag.

                          Syntes bilen så fin ut jeg. Bling-bling i huet og ræva, men flott var den.
                          Men de felgene og dekka må nok erstattes med ordentlige felger som har bedre bead locks. Dekka må desverre byttes ut med dekk som har grep...

                          hihi

                          Mine slike felger holdt i 8 mnd før dekka begynte å glippe ut av bead lock'ene.
                          Samt at bare det å bytte til Masher 2000 M3 hjalp jo så vanvittig mye og de dekkene er ikke vanvittig gode i forhold til Pink HB Rover. Bare som et eksempel altså.

                          Har mellomakslene dine vridd seg enda?
                          Ta dem av bilen og sjekk ihvertfall. "Hann" var det såklart lettest å sjekke på.

                          Sjekk også at akslene beveger seg fritt uten at dempere eller mellomaksler butter i noe.
                          Det "eneste" som skal stoppe bevegelsene i akslene er demperene.

                          Hva er GC (Ground Clearance) på denne? ca 60mm?
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • #28
                            Du tror hvis jeg er data og foto freak du

                            Jeg kommer til å ha permanent 4ws på denne, så blir det vanlig på de andre jeg skal bygge opp. Bestilt forresten en klin ny Tamiya Toyota Hilux High-Lift som ligger i esken i dag også, så mulighetene for å få en komplett samling av alle disse typene fra Tamiya er ikke langt unna nå, mangler bare et par stykker nå, men jeg skal få skru mye til høsten og vinteren

                            Det følger med et bedre sett med felger og dekk som ikke er satt sammen enda til denne Landcrusier`n, men jeg skjønner ikke helt hvordan du fester disse lodda dine inne i felgen På de andre felgene er det alu.ringer som skal festes med en haug med skruer på hver felg. Skal se om jeg kan få lagt ut noen bilder av de i morgen. Kan ikke se at noe aksler har vridd seg her enda. Det er vel mulig at disse Tamiya bilene blir hyllepynt og at det neste blir å prøve seg på noe skala greier etterhvert.

                            Bakkeklaringen på denne er 70mm. vi satte på noen stivere fjærer bak på den, da den vrei seg så veldig på venstre side bak og knisset borti karosseriet hele tiden, nede ved venstre LED lys.
                            Last edited by jokko; 14 July 2011, 00:42.
                            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                            Comment


                            • #29
                              På de orginale tamiya cr-01 felgene, når du bare holder i plasten, så er det et bredt spor midt på hvor det ikke er noen ting.
                              I det sporet så fester du lodd.

                              Slik, men anbefaler da som sagt 5 gram eller blyplater. Anbefaler også luftehull i enten felg eller dekk.


                              Slik så min ut når jeg ikke orket å modifiser den lengre



                              Her ser du orginale bead locks etterhvert



                              Skjønner du har Tamiya dilla. Mange som har det. Den sykdommen gikk over for meg når de fleste andre merker fungerer bedre og er billigere.
                              Men Tamiya har en spesiell stilling ja. Samt at de lager hard plast karrosserier.

                              Skal bli kjekt å se hva du lager utover høsten.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • #30
                                Hvor er det du får kjøpt disse blyloddene ?

                                Regner med at de dekkene du abefaler er til Tamiya og ikke til Skala biler !

                                Er det ingen som leverer alu. eller metall karosserier til disse bilene, tenker da mest på skala ?
                                Last edited by jokko; 14 July 2011, 01:31.
                                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X