Announcement

Collapse
No announcement yet.

Balanseringproblem A123 batteri / Imax B6 lader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Balanseringproblem A123 batteri / Imax B6 lader

    Jeg har nå fått meg ett Hypersonic 2S A123 batteri, jeg fikk ladet det opp, fikk til og med prøvd det litt fordi om det ikke passet spesielt bra i bilen:P Virka som det gikk bra. MEN... balanseringspluggen på batteriet passer ikke til balanseringskontakten på laderen Det står jo at laderen kan lade LiFe, som A123 går under..... 2S balanseringskontakten på laderen består jo av 3 pinner.. Og pluggen på batteriet ser også ut til å kunne plugges i der det er 3 pinner, men det er bare 1 ledning da (ledningen går inn i midten av pluggen, og det er 1 ubrukt kontakt på hver side, om dere skjønner). Jeg fikk ikke denne til å passe, så jeg ''modifiserte'' den litt med kniven og skjærte litt til jeg trodde jeg skulle få trøkt den på, men det funker fortsatt ikke, hver gang jeg prøver å balansere batteriet står det bare ''BATTERY VOL ERR CELL CONNECT'' i displayet på ladern, så det er jo tydeligvis noe gærent. Det samme står jo om jeg ikke plugger i balanseringspluggen også.... Må jeg ha Hypersonic lader for å få det i orden? Eller får jeg kjøpt noen slags overgang??

    Takk for svar...
    AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
    utstyr selges klikk her

  • #2
    BILDER:
    Først ett slikt batteri, med pluggen slik den var..

    Så ble jeg utålmodig, da ble det sånn:

    Nærmere bilde av pluggen på batteriet, og kontaktene på laderen:


    Er alt håp ute? :P er det ingen andre her som har prøvd A123?
    AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
    utstyr selges klikk her

    Comment


    • #3
      Problemet er løst. Kjøpte akkurat Hypersonic A123 lader OG 9,9V 2300mAh batteri Må bare ha en bra 12v supply..
      AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
      utstyr selges klikk her

      Comment


      • #4
        Det ser ut som balanseringspluggen din bare har en leder, mens vanlige balanseringsplugger har tre. For å koble dette batteriet til en B6-lader må du enten åpne batteriet og trekke ut tre ledninger til en vanlig balanseringsplugg, eller lage en overgang hvor du bruker den ene lederen samt de to fra deanspluggen over til en vanlig balanseringsplugg.

        Du finner koblingsskjema for dette i B6-manualen som fulgte med laderen. Manualen ligger også på nett, du finner den på google.

        Hvis du trenger en bra power så finner du sånne i gamle PCer, og guide til å konvertere ATX-power til hobbybruk fins også på google.

        Comment


        • #5
          Takker for svar Men jeg fikk den nye laderen i posten idag så jeg slipper å koble om
          AE SC8e - Losi Micro-T - Tamiya Pajero - Thunder Tiger ZK2
          utstyr selges klikk her

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X