Originally posted by znaky85
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lipo batterier trolig ødelagt.
Collapse
X
-
LiPo celler som kommer under 2,9V er ansett å kunne bli ødelagt i en eller annen grad. Derfor forholder man seg som regel til en noe høyere minsteverdi. Et av problemene er at det ikke er likt for alle celler hvor stor skade de tar. Dette problemet kan så akkumulere seg for hver utladning. Sikkerhetsregler foreslår å gi seg mens leken er god - konsekvensen står ikke helt i forhold."When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."
-
Må i bunn å grunn si meg enig, tiltross for mine råd andre veienOriginally posted by Crowe View PostSikkerhetsregler foreslår å gi seg mens leken er god - konsekvensen står ikke helt i forhold.
Er egentlig ikke verdt å riske en brann for å spare noe 100lapper 
Nye batterier er jo ikke noe problem å skaffe, værre med hus, garasje, kjerring og unger...Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO
Comment
-
Det som sannsynligvis skjer når ei lipo-celle har vært utladet under kritisk spenning for så å bli ladet opp igjen, er at kjemien i cella havner i en mer eller mindre ustabil fase, og at den indre kjemien i cella påvirkes negativt. Selv om oppladingen i og for seg går bra så vil cella være permanent skadet og ytelsen redusert.Originally posted by znaky85 View PostDet jeg evt. ikke skjønner er hvordan LiPo kan være farlig når det er gått tom for strøm og så lade det opp?
Noen som har peiling? :P
Comment
-
Disse pakkene er 99% sikkert ødelagte er jeg redd.. Det er nok dags å kaste de, og handle nye som andre foreslår..Originally posted by znaky85 View PostDet var meg, men ikke samme batteri
Hvordan leser jeg ut cellespenning mon tro :O
Edit: Multimeteret står på V med lang strek og tre prikker under, tallet 2.
Ene cellen viser 0.021 og de 2 andre på 0,142 og 0,190.
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment