Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har prøvd iMax B6 10A Computerlader ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noen som har prøvd iMax B6 10A Computerlader ?

Sitter og vurderer nye ladere, Og lurte på om noen har testet ut iMax B6 10A Computerlader.

Tenkte meg 2 stk av disse for og øke hastigheten på ladingen, Men er usikker på hvor bra balanseringen på den er.

Noen som har sjekket eller målt denne ?
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

har en imax b6 10 pro. sikkert den samme som du mener. Har måttet bytte min en gang pga feil, men fikk seff ny på garanti. Synes det er en god lader og lett og bruke. Har ikke målt noe, men synes den balanserer bra.
    Er nå bare min mening da

Comment

Originally posted by reka View Post
      har en imax b6 10 pro. sikkert den samme som du mener. Har måttet bytte min en gang pga feil, men fikk seff ny på garanti. Synes det er en god lader og lett og bruke. Har ikke målt noe, men synes den balanserer bra.
      Er nå bare min mening da
      Vist du lader ett 3s batteri til 12.6v, har du mulighet og sjekke med ett multimeter hva den viser ?
      | Spektrum DX8|

Comment

Skal gå og sette på lading nå jeg, så skal jeg måle etterpå
        Times tid tenker jeg.........

Comment

Skal gå og sette på lading nå jeg, så skal jeg måle etterpå
          Times tid tenker jeg.........
          Tusen takk

Så lenge den er riktig kalibrert, Så er det interresant..

God balansering har en del og si for meg da jeg kjører 2 x 3s på bil... Da er det kjipt om ett batteri er dårligere ladet, og lett blir mer belastet enn det andre.
          | Spektrum DX8|

Comment

skal vi se
            displayet viste 4,19 celle 1 4,2 celle 2 4,2 celle 3.
            det viste også 12,6 som total.
            instrumentet viste :
            4,19
            8,32
            12,59
            håper dette hjalp. vet ikke hvordan jeg event. skal måle mer.

Comment

12.59 er ikke gale nei 0.1v er akseptabelt

Men ser at det er noe stor forskjell på sellene i forhold til hva laderen viser..

Selle 1 er jo akseptabel, selle 2 blir 4.13 og selle 3 4.27 ? Ergo 4.19 - 4.13 - 4.27 ?

Litt stort sprik da...
              | Spektrum DX8|

Comment

skrev litt "knotete" skal være
                selle 1 viste 4,19
                selle 2 viste 4,2
                selle 3 viste 4,2
                ble det bedre nå`? hehe

Comment

viser ja, Men målt blir det som jeg skrev...
                  | Spektrum DX8|

Comment

beklager du. detter det beste jeg kan få til.
                    er ikke noe elktroguru

Comment

skal vi se
                      displayet viste 4,19 celle 1 4,2 celle 2 4,2 celle 3.
                      det viste også 12,6 som total.
                      instrumentet viste :
                      4,19
                      8,32
                      12,59
                      håper dette hjalp. vet ikke hvordan jeg event. skal måle mer.
                      finnes lettere måte å måle på, men hvis det du har skrev er korrekt så kaller ikke jeg det balansering. snarer tvert imot, alldri i verden om jeg ville brukt det batterien så lenge det er i så ubalanse

Comment

beklager du. detter det beste jeg kan få til.
                        er ikke noe elktroguru
                        Se utregningen min som er fra MÅLT resultat, Der viser det at 1 selle er på 4,19, neste på 4,13 og en på 4,27 ? Iallefall vist du tenker at maks målt er 12.59, trekk ifra måling av 2 seller, så får du 4.27, ta selle 2 og trekk ifra første måling så ender du på 4.13 der, og 4.19 på første selle.

Mattematikk og ikke elektro
                        | Spektrum DX8|

Comment

jeg strøyk i matte på skolen og jeg,fordi det hadde vi bare det siste året. før det het det regning. men har klart meg fordet,
                          se bort fra målingen jeg har gjort med voltmeteret. helt sikkert noe feil jeg har gjort.
                          når jeg setter på balance på laderen nå, så viser displayet det jeg skrev istad.og jeg stoler på det.
                          dere må ikke bli sinna på meg da. forum er forum skjønner jeg

Comment

hehe, klart at forum er ett forum, Men saken her er at noen ladere er ikke riktig kalibrerte, og derfor viser feil spenning i forhold til hva den faktiskt er...

Aner ikke om disse laderene kan kalibreres heller...

Er jo litt kjipt f.eks om lader viser 12.6v og batteriets spenning faktiskt er 12v f.eks :P har da mistet en god del kjøretid...

Utregning og kalibrering går også inn på balanseringen, har en Quatro lader liggende og fant en STOR feil forrige dagen, da den viste 3.1v - 4v - 3.8v og alikevell kom opp med 12.6v, På ett tomt batteri... Klødde meg godt i hodet og koblet den til en annen lader... der viste alt 3.4v og den begynte og lade
                            | Spektrum DX8|

Comment

hehe, trur du gjør det best med å stole på multimeteret enn laderen gitt.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X