Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har kjøpt B6AC pro lader å skjønner ingenting..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Har kjøpt B6AC pro lader å skjønner ingenting..

Hei, har prøvd å lese meg frem her på forumet om dennen ladern og i istruksjonsboken men blir mindre klok...
    Har en baja med 3000mah/Ni-HM batteri og de kontakten som følgte med ladern passer ikke, der jeg kjøpte den sa jeg måte bruke de korkodille klemmen som følgte med, må jeg bare åpne opp å se hva som er plus og minus?
    Så er det all den innstillingen på selve ladern, lest noen plasser her at man må tømme batteriet først?hvor raskt skal jeg lade?Og hvordan finner jeg ut det?
    Har ikke våget meg å teste den enda med at jeg ikke klok nok til å bruken den...
    Håper noen kan hjelpe meg med dette...
    Er bajas så da har jeg en baja!!!

Jeg kjøpte med en kontakt ekstra som er til de batteriene på baja'n.

Laderen stiller jeg på decharging og 3 syklusser.
    Og lader med 1c. dvs. 3000 mah = 3A

Er ganske fersk bruker av denne laderen jeg også, så om noen har bedre forklaringer eller om jeg tar helt feil så rop ut..
    Baja'n er driiit lei dårlig vær!!!

Comment

skal du ikke lade på 1/10C ?? mao 0,3A ?? mener nå jeg gjør det ihvertfall
      Jeg tok en baja, kjøpte en HAAUG med bling og options og hva fikk jeg ???

En Baja

Comment

lad på 1C (3A)
        cycling behøver du ikke gjøre så ofte, men av og til er lurt.
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

Comment

er best å lade de under 1c, men så lenge at de ikke blir faretruende varme er det ikke så farlig. værste som kan skje er at de får en litt kortere levetid

Comment

Takk for svar, men 1c/3A kommer man til med å bare trykke til det kommer fram i dispalyet?har enda ikke ville prøve den enda før jeg var helt sikker på hvordan den funker, den brukermanualen er som gresk for meg...

Golfman hvor kjøpte du den kontakten som passa rett i bilen??

Comment

Hei du.

Jeg kan se att du er litt skeptisk til laderen.Egetlig kan du ta det med ro.Laderen som du har er ganske grei.
              Du kan ikke gjøre noe galt når du blar frem og tilbake i menyen.

Prøv bare å bla deg frem til charge med en av pilene på laderen.

Så holder du nede knappen der det står batt.type.(må holdes nede ca 2.sek) da endrer du mellom di forskjellige batt.typer.Bare finn Nimh.

Så trykker du raskt på knappen det står start på.Da begynner det å blinke på enten volt eller amp.-mens det blinker justerer ved hjelp av pilene.

Når du har justert laderen holder du starknappen nede en stund. ca 2,3.sek.
              Da først begynner den å lade.

Håper dette gjorde forrvirringen komplett.Haha

Ps.har du feks.ett 3000mah.batteri og har god tid,så stiller du laderen på 1,0 amp

AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
              Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
              http://www.arcticrc.no/

Comment

Takker, får fyre den opp i morgen å se hva som skjer!!!!

Comment

Originally posted by Raune View Post
                  Takk for svar, men 1c/3A kommer man til med å bare trykke til det kommer fram i dispalyet?har enda ikke ville prøve den enda før jeg var helt sikker på hvordan den funker, den brukermanualen er som gresk for meg...

Golfman hvor kjøpte du den kontakten som passa rett i bilen??
                  Den kjøpte jeg på mikronor i oslo
                  Baja'n er driiit lei dårlig vær!!!

Comment

Takker!! bestilt!

Comment

Da er ladern prøvet, men det jeg stusser litt på at når den lader står 7.5V går litt opp og ned,men var 7.5V på det meste, skal vel ikke over 6V? Stilte den på 6v før jeg begynte...

Comment

Den lader med høyere spenning enn du har på batteriet...
                        Jeg tok en baja, kjøpte en HAAUG med bling og options og hva fikk jeg ???

En Baja

Comment

Ok, regnet med det skulle være sånn,men måtte bare høre her før jeg brukte den mere

Comment

Capacity

Jeg har også denne laderen jeg skulle lade et nytt 8,4V 4500mAh bateri med den. etter tre timer stoppet den og jeg fikk opp feilmeldingen capacity 05000(nederst høyre hjørne). begynte å stusse litt fordi batteriet er 4500 mAh.

noen som vet hva jeg bør gjøre og hva denne capacity tingen er for noe?

Comment

Originally posted by nart View Post
                              Jeg har også denne laderen jeg skulle lade et nytt 8,4V 4500mAh bateri med den. etter tre timer stoppet den og jeg fikk opp feilmeldingen capacity 05000(nederst høyre hjørne). begynte å stusse litt fordi batteriet er 4500 mAh.

noen som vet hva jeg bør gjøre og hva denne capacity tingen er for noe?
                              Dette har muligens reddet batteriet ditt... Det er en maks lade kapasitet som er satt til 5000mah, merkelig at ikke laderen stoppet før da det mest sannsynlig ikke var helt tomt heller...
                              | Spektrum DX8|
                              | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X