Announcement

Collapse
No announcement yet.

NiMh batteri ladetid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • NiMh batteri ladetid

    Hei,

    Har lest gjennom et par ladetid tråder med er fortsatt usikker. Jeg har en AC/DC adapter til 7,2v batteri. Denne laderen kan ikke stilles, kun plugges i veggen. På laderen står det 7,5v og 500mAH. Batteriet er et 6 cell 2000mAH. Siden lader er en adapter vet jeg ikke om dette er 1C.

    Er dette med ladetid så enkelt at en kan si Batterikapasitet / ladespenning = ladetid?

    2000 / 500 = 4 timer? Jeg vet ikke om dette 500mAH betyr ladding per time eller hva?

    Vi eventuellt sjekke når batteriet blir varmt og bruke den tiden.

  • #2
    4 timer stemmer det ja, De fleste ladere idag til RC har også cut-off når batteriet er fullt, Men manualen vil fortelle mer om denne har det eller ikke.
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Hei,

      Om laderen din ser noe liknende ut som denne (ikke identisk da) har den neppe cutoff
      Slike ladere leveres ofte med billige glødere, modellfly osv. Om laderen lader med 500mA, bør du nok lade omtrent 5 timer +- for at batteriet skal bli fullt. Når batterispenningen nermer seg 7.5v (utspenning fra lader) vil strømmen synke, og det tar lengre tid før batteriet er fullt.

      Håper det ikke ble for rotete

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X