Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plages med helt nye NIMH batterier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plages med helt nye NIMH batterier

    Hei, jeg har kjøpt 2stk av dette batteriet: http://www.airsoftpost.com/product_i...ducts_id=29054

    Jeg ladet begge på 0.5A når jeg fikk dem, med min Imax b6 10A. Når jeg ladet de første gangen, tok de rundt 600mAH vær. Jeg tenkte at de kansje var ladet opp på fabrikken, men da jeg skulle ta dem i bruk ble de tom for strøm nesten med en gang. Jeg prøvde å lade opp, lade de ut og lade opp igjen noen ganger, men den klarer totalt bare å presse 1000mAH inn i vær av dem. Batteriene får litt temperatur på slutten av ladingen, så jeg regner med de er fulle. Noen som vet hva som er galt med batteriene? evt om de kan repareres på noe vis?
    Merker også at laderen min driver å veksler mellom å slå på lading og av lading. Strømmen går ned til 0A og spenningen dropper litt, før den etter et par sekunder fortsetter som normalt. Er det meningen det skal være slikt?

  • #2
    Jeg kjøpte meg en noname nimh senderpakke nylig selv, og opplever akkurat det samme med denne. Hjelper ikke å cycle de. Opplever at det er svært store forskjeller på dyre og billige nimh celler. Mine Orion nimh senderbatterier har uendelig mye bedre kapasitet, på tross av at de er mange år gamle. Min konklusjon er at Lipo er overlegent, blir det i mine i nær fremtid
    Retroræcertryne Kyosho Lazer ZX mk1 og Ultima Pro A&L, Team Losi JRx2Pro og Mini-T Pro, Schumacher Cougar SV, RC18T FT, JConcepts BJ4WE,Team Magic E4,Hot Bodies Cyclone 12X x 2. Novak,LRP,Nosram,Futaba,Spektrum, Sanwa,IP,Fibre-Lyte,Lunsford

    Comment


    • #3
      Ikke for å drepe gleden over nye batterier, men det er en tendens at disse billig batteriene ikke holder mål. Kjøpte selv noen billige Nimh batterier og de får jeg kun halvparten av det oppgitte inn på. Ikke holder de lenge heller, gjør som Boyracer sier og gå for Lipo. Plenty med strøm og de holder det de lover, ikke er de så mye dyrere heller.
      Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

      Comment


      • #4
        Problemet mitt er vel at disse batteriene var med tanke på formen, tilpasset det jeg skulle bruke de til. Men da er det rett og slett batteriene som er dårlige?

        Comment


        • #5
          www.hobbyking.com
          Her finner du mange batterier, veldig billig. Og her kan du bestemme selv hva verdien på pakka skal være.
          Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
          Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

          Comment


          • #6
            Originally posted by Phailed View Post
            Hei, jeg har kjøpt 2stk av dette batteriet: http://www.airsoftpost.com/product_i...ducts_id=29054

            Jeg ladet begge på 0.5A når jeg fikk dem, med min Imax b6 10A. Når jeg ladet de første gangen, tok de rundt 600mAH vær. Jeg tenkte at de kansje var ladet opp på fabrikken, men da jeg skulle ta dem i bruk ble de tom for strøm nesten med en gang. Jeg prøvde å lade opp, lade de ut og lade opp igjen noen ganger, men den klarer totalt bare å presse 1000mAH inn i vær av dem. Batteriene får litt temperatur på slutten av ladingen, så jeg regner med de er fulle. Noen som vet hva som er galt med batteriene? evt om de kan repareres på noe vis?
            Merker også at laderen min driver å veksler mellom å slå på lading og av lading. Strømmen går ned til 0A og spenningen dropper litt, før den etter et par sekunder fortsetter som normalt. Er det meningen det skal være slikt?
            Det eneste som kan hjelpe er å tømme dem helt ut, ned til 0,9 volt pr. celle, og lade opp igjen. Noen slike sykluser KAN hjelpe, men dette høres jo ut som dårlige celler.

            Ang. laderen din, så er det helt normalt at den på Ni-MH charge gjør dette. Følg gjerne med på spenningsfallet i det laderen kutter, da ser du litt hvor dårlig pakka er. Hvis den i tillegg er på høye 12v, kanskje mot 13v under lading, så vitner dette om høy indremotstand.
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by Phailed View Post
              Problemet mitt er vel at disse batteriene var med tanke på formen, tilpasset det jeg skulle bruke de til. Men da er det rett og slett batteriene som er dårlige?
              Hvis det var pga at du trenger stickpack, så finnes det også i lipo.
              Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

              Comment


              • #8
                Batteriene er ca 10cm lang 1.4cm tykk og 2.9cm over bredden pr pakke. (to pakker pr batteri). Noen som vet av noen LiPo batterier som kan matche dette? Må bli 2 eller 3 celler

                Comment


                • #9
                  He he, var jo den grønne senderpakka jeg kjøpte av deg dette dessverre, var sånn fra dag 1. Har tappet den helt ned og opp opp igjen flere ganger, holder max et par kjørekvelder før volten detter som en stein. Og akkurat som du beskriver, skyter volten rett til værs under lading, opp mot 14 volt. Så er nok dårlige celler med høy indre motstand ja.

                  Originally posted by Razer View Post
                  Det eneste som kan hjelpe er å tømme dem helt ut, ned til 0,9 volt pr. celle, og lade opp igjen. Noen slike sykluser KAN hjelpe, men dette høres jo ut som dårlige celler.

                  Ang. laderen din, så er det helt normalt at den på Ni-MH charge gjør dette. Følg gjerne med på spenningsfallet i det laderen kutter, da ser du litt hvor dårlig pakka er. Hvis den i tillegg er på høye 12v, kanskje mot 13v under lading, så vitner dette om høy indremotstand.
                  Retroræcertryne Kyosho Lazer ZX mk1 og Ultima Pro A&L, Team Losi JRx2Pro og Mini-T Pro, Schumacher Cougar SV, RC18T FT, JConcepts BJ4WE,Team Magic E4,Hot Bodies Cyclone 12X x 2. Novak,LRP,Nosram,Futaba,Spektrum, Sanwa,IP,Fibre-Lyte,Lunsford

                  Comment


                  • #10
                    Disse 2300mAH batteriene hadde også rundt 12-14v ladespenning. Betyr det rett og slett at de er produsert for å være dårlig? Mener å ha lest at høy temperatur under lodding kunne føre til at cellene ble ødelagte. Kan det være tilfelle at det har skjedd på fabrikken?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Boyracer View Post
                      He he, var jo den grønne senderpakka jeg kjøpte av deg dette dessverre, var sånn fra dag 1. Har tappet den helt ned og opp opp igjen flere ganger, holder max et par kjørekvelder før volten detter som en stein. Og akkurat som du beskriver, skyter volten rett til værs under lading, opp mot 14 volt. Så er nok dårlige celler med høy indre motstand ja.
                      Jaggu Hatt gode erfaringer med de, men finnes jo noen sure epler.
                      Martin Sørlie - 1985
                      TLR - Absima - Spektrum
                      Darkspeed Racing
                      www.teamsmallsize.com

                      Comment


                      • #12
                        Litt dumt spørsmål, men er det mulig å rive av gummi innpakkningen til LiPo pakker slik at cellene ligger løst? Har jo noen LiPo batterier jeg fikk med modellfly som jeg ikke trenger.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Phailed View Post
                          Litt dumt spørsmål, men er det mulig å rive av gummi innpakkningen til LiPo pakker slik at cellene ligger løst? Har jo noen LiPo batterier jeg fikk med modellfly som jeg ikke trenger.
                          Spørs hva du mener med gummi Normalt sett er cellene sølvfarget og dekket av krympestrømpe av plast. Denne kan tas av.
                          Martin Sørlie - 1985
                          TLR - Absima - Spektrum
                          Darkspeed Racing
                          www.teamsmallsize.com

                          Comment


                          • #14
                            Kom til et lite kretskort som lå oppå batteriet, tror jeg gir meg der fikk ikke cellene løs

                            Comment


                            • #15
                              Hei igjen. Nå har jeg kjøpt to nye batterier fra en annen produsent og annen butikk. http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/...atid=15&cat=36

                              skulle tro problemet var løst da, men oppdaga til min store frustrasjon at begge disse 2, hadde akkurat samme problemet. Jeg ladet det ene med min Imax b6 10A lader på 0.2A og det andre batteriet med en standar 250mA vegg lader. Fatter ikke hva som skjer. Kan det være at butikkene har lagra de for lenge, slik at cellene har død? Har prøvd med forsjellige Amp styrker, men de blir bare varm.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X