Announcement

Collapse
No announcement yet.

3s og 2s i serie...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3s og 2s i serie...

    Hey!

    Jeg kjører nå 4s LiPo i min Savage Flux. Tenkte gå gå over på 6s LiPo, men vil ha en mellomting. Batteriene jeg har nå er Zippy LiPo 2s 7,4v 40c
    Hvis jeg da skal ha 5s LiPo, trenger jeg bare å kjøpe 1stk tilsvarende 3s LiPo fra Zippy og bruke det sammen med ett av de jeg har fra før, right? Skulle vel gå bra det når man kobler i serie, eller må pakkene være brukt /ladet (omtrent) like mange ganger?

    Takker for svar
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

  • #2
    Så lenge battericellene har identiske egenskaper så er det ingen prinsipiell forskjell på om du kobler 3S+3S i serie eller 2S+3S; da er det kun resultatspenningen som skiller.

    Men å koble sammen battericeller i serie med forskjellige egenskaper er ingen god ide.

    Typisk bør du bruke samme merke og type, battericeller med samme indre motstand, samme kapasitet og samme rating. Er det ene eldre enn det andre batteriet så bør du sjekke at indre motstand er omtrent lik på begge.
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

    Comment


    • #3
      Originally posted by Crowe View Post
      Så lenge battericellene har identiske egenskaper så er det ingen prinsipiell forskjell på om du kobler 3S+3S i serie eller 2S+3S; da er det kun resultatspenningen som skiller.

      Men å koble sammen battericeller i serie med forskjellige egenskaper er ingen god ide.

      Typisk bør du bruke samme merke og type, battericeller med samme indre motstand, samme kapasitet og samme rating. Er det ene eldre enn det andre batteriet så bør du sjekke at indre motstand er omtrent lik på begge.

      ok

      bestiller et batteri identisk med 2s batteriet jeg har bare med 3s så skulle vel det gå greit

      Takk for svar
      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X