Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyperion EOS0610i duo2 - Lade med over 1C

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hyperion EOS0610i duo2 - Lade med over 1C

    Hei

    Har hele tiden bare ladet med 1C, men tenkte jeg nå skulle prøve litt mer. Det står i manualen til laderen at den skal klare opp til 2C og at dette bare justeres med charge current. Problemet er at charge current begrenser seg til kapasiteten til batteriet. Har jeg et batteri med 5000mAh er det ikke mulig å sette charge current høyere enn 5A. Noen som har en forklaring på dette?

  • #2
    Originally posted by arg View Post
    Hei

    Har hele tiden bare ladet med 1C, men tenkte jeg nå skulle prøve litt mer. Det står i manualen til laderen at den skal klare opp til 2C og at dette bare justeres med charge current. Problemet er at charge current begrenser seg til kapasiteten til batteriet. Har jeg et batteri med 5000mAh er det ikke mulig å sette charge current høyere enn 5A. Noen som har en forklaring på dette?
    Det kommer ann på batteriets kapasitet og hva laderen din takler, Vist ikke laderen din kan lade med mer enn 5A, Så får du på ditt batteri bare 1C, Men vist batteriet ditt hadde vert 2500mah, så kan du sette den til og lade med 5A og du får 2C

    Du bør ikke lade batterier med mer enn 1C vist dem ikke takler dette, Du forkorter også batteriets levetid noe med og lade det raskere.
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Laderen kan lade med 2x180w ved optimal inngangsspenning, og med 6s batterier burde jeg da kunne lade med mer enn 5A. Og om jeg taster inn kapasiteten til batteriet lik 2500mAh vil også charge current begrenses til 2,5A.

      Comment


      • #4
        Originally posted by arg View Post
        Laderen kan lade med 2x180w ved optimal inngangsspenning, og med 6s batterier burde jeg da kunne lade med mer enn 5A. Og om jeg taster inn kapasiteten til batteriet lik 2500mAh vil også charge current begrenses til 2,5A.
        da dobbler du kapasiteten, Så vil laderen også stille seg opp så sant den klarer og dytte det inn på batteriet
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Så du mener jeg skal lade et 5Ah batteri med 10Ah??

          Comment


          • #6
            Originally posted by arg View Post
            Så du mener jeg skal lade et 5Ah batteri med 10Ah??
            Det blir og lade med 2C ja, Så sørg for at batteriet virkelig takler dette, Er ikke alle som gjør det..
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • #7
              Originally posted by arg View Post
              Laderen kan lade med 2x180w ved optimal inngangsspenning, og med 6s batterier burde jeg da kunne lade med mer enn 5A. Og om jeg taster inn kapasiteten til batteriet lik 2500mAh vil også charge current begrenses til 2,5A.
              Høres ut som du har en eldre firmavare som ikke støtter mer enn 1C. Sjekk hvilken versjon du har. Hvis den er gammel så er det bare å oppdatere til ny firmavare via pc-linken.
              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

              Comment


              • #8
                Originally posted by xillianto View Post
                Det blir og lade med 2C ja, Så sørg for at batteriet virkelig takler dette, Er ikke alle som gjør det..
                Enten forklarer jeg meg dårlig eller så forstår du ikke problemet. Det er ikke kapasiteten på batteriet jeg vil endre, men hvor mange ampere jeg skal lade med. Tror ikke batteriet takler at jeg oppgir dobbel kapasitet.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Crowe View Post
                  Høres ut som du har en eldre firmavare som ikke støtter mer enn 1C. Sjekk hvilken versjon du har. Hvis den er gammel så er det bare å oppdatere til ny firmavare via pc-linken.
                  Vet du hvor jeg kan finne ut hvilken firmware jeg har?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by arg View Post
                    Vet du hvor jeg kan finne ut hvilken firmware jeg har?
                    Jeg tror det skal stå på skjermen et par-tre sekunder når du slår den på.
                    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by arg View Post
                      Enten forklarer jeg meg dårlig eller så forstår du ikke problemet. Det er ikke kapasiteten på batteriet jeg vil endre, men hvor mange ampere jeg skal lade med. Tror ikke batteriet takler at jeg oppgir dobbel kapasitet.
                      Ja, så vist batteriet ditt er på 5000 mah, Så lader du normalt med 5000 mah, Lad derimot med 10 000 mah, Så lader du med 2C
                      | Spektrum DX8|
                      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Crowe View Post
                        Jeg tror det skal stå på skjermen et par-tre sekunder når du slår den på.
                        Takk
                        Det var v1.3, ser v2.0 er ute så får se om jeg finner en kabel slik at jeg får oppgradert.

                        Originally posted by xillianto View Post
                        Ja, så vist batteriet ditt er på 5000 mah, Så lader du normalt med 5000 mah, Lad derimot med 10 000 mah, Så lader du med 2C
                        Om ikke jeg har misforstått dette så blander du kapasitet Ah og strøm A. Men det er uansett ikke et problem lenger. Det var en begrensing på 1C i setupen, og det valget var ikke synlig mens den ene kanalen var i bruk.

                        Comment


                        • #13
                          Ok da fant du av det! Max C setting gjelder for begge kanaler ja.

                          Apropos firmware så er siste versjon for Duo2 ver 5.0

                          Pass evt på å laste ned riktig firmware - altså den for Duo2. Lett å ta feil.

                          link: http://media.hyperion.hk/dn/pc/eosfw.htm
                          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X