Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diverse LiPo/Brushless spm.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diverse LiPo/Brushless spm.

    Hei folkens!

    Har en Slash med et EZRun 5.5T motor og 60A ESC. Kjører et WinForce 3S 5000mAh batteri på denne (masse kinaprodukter samlet her ja!). Har kun ladet dette batteriet en gang, så er ikke akkurat utslitt, men ehr om dagen var jeg ute på testkjøring etter å ha satt opp ESC'n. Hadde litt uflaks og traff en stubbe etter litt offroad kjøring (for dette er jo helt sinnsykt, går som ei lule og totalt ukontrollerbart). Da døde alt. Viste seg å være batteriet, da jeg forsøkte å lade det opp, registrerte ikke laderen batteriet i det hele tatt, så går ut fra at batteriet er dødt. Noen måte å fikse det på? Løse ledninger kanskje? Laderen registrerte hverken balanserings kablene eller strøm kablene.

    Neste problem: I samme instans ladet jeg opp et ubrukt Kyosho 1400mAh NiCd batteri for å teste dette på bilen, og for å forsikre meg om at ESC og motor ikke var ødelagt. Eneste problem er at bilen hakker noe ekstremt når jeg gir bånn gass. Ser jo på ESC'n at det står 4-6 cellers NiMh eller 2-3 cell LiPo. Betyr det da at NiCd batterier ikke kan brukes og at det er problemet, eller er ESC'n rett og slett også ødelagt?
    Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
    Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

  • #2
    vil nok tru det 1400mah batteriet ikkje klara å je nok strøm ved full gass...tvila på at d e nåke feil med esc...godt mulig det e ei lodding som har løsna på det andre batteriet..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

    Comment


    • #3
      Men er det noen god ide å begynne å ta fra hverandre LiPo pakka for å lete etter løse ledninger da mon tro?
      Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
      Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

      Comment


      • #4
        Om den virker likt som den WinForce pakken jeg har brukt i sin tid så ville jeg sterkt vurdert å pensjonere den

        Trenger du å lodde rett på cellene så trenger du annet loddetinn enn hva som er vanlig siden kontaktpunktene normalt sett er av alu.
        Rasmus Fauske
        http://www.rc-batteri.no
        TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

        Comment


        • #5
          Pensjoneres etter kun EN lading? Synes nå det var noe tidlig.... Plukka fra hverandre batteriet, ingen løse ledninger, så hjeg kasta hele driten. For meg er RC kun en hobby, og har absolutt ingen planer om å betale snaue tusenlappen for et 5000mAh LiPo batteri, så da blir det billige kinabatterier. men hadde da forventa at de skulle holde noe lenger....
          Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
          Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

          Comment


          • #6
            Siden bilen ble ustyrlig på 3S så kan det jo hende at det vil virke bedre med en vanlig 2S pakke, du får mye av dei fra ca. 150,- til 500,- i hardcase både i norge og i utlandet. Om en vil kjøpe fra norge el. utlander bestemmer en selv og forskjellen er om det skjer noe med pakken så er det mindre jobb å kontakte noen i norge enn å sende den rundt kloden.

            Dei fleste batterier er forøvrig laget i kina, men ulike steder og med ulike kvalitetskrav

            Grunnen til pensjonering av WinForce var at jeg for min egen del merket i hvertfall at det holdt rimelig dårlig på spenningen så gikk fort nedover i løpet av kjøringen.
            Rasmus Fauske
            http://www.rc-batteri.no
            TDR, Rush 750, MD7, MD6, Pantera 50 (XE), Savage XSS, Night Crawler

            Comment


            • #7
              Liker ikke Win-force sine batterier... Eg kjører Turnigy eller Flightmax batterier i alle mine biler, utenom de eg eg bruker i løp da
              Og de batteriene er jo like billige som winforce batterier. Fåes på hobbyking.com
              Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

              Comment


              • #8
                Bare så det er sagt, hvis du er redd for å ødelegge regulatoren, så er ikke den komboen beregnet på 3S. Regulatoren har en begrensning på 8,5T ved bruk av 3S, og da egentlig ikke i en såpass stor bil som Slashen er...

                Og grunnen til at den hakker under pådrag er fordi batteriet ikke klarer å levere nok strøm. Ellers har jeg god erfaring med Turnigy batterier.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • #9
                  Nått batteri bestilt (fortsatt WinForce 5000mAh 3S), får gi det en sjanse til. Og er jo fett med 5.5T i den, drar wheelies som ingenting Men får vel se, kanskje jeg skaffer en 9T motor i steden.
                  Road: 1: HBX TL-01 Chevy Impala NASCAR #88 Dale Earnhardt Jr. 2: HPI Sprint 2 Saleen Mustang 3: Xpress Racing Chevy Monte Carlo NASCAR #3 Dale Earnhardt 4: Tamiya TT01
                  Truck: 1: Traxxas Slash 2wd Velineon VXL-3S/EZRun 5.5 2: Formula Offroad Unlimited! Prosjekt, under construction!

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X