Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteri til forza?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteri til forza?

    Hei Trengs lit hjelp her, har kjøpt en forza uten batteri, lurer på om noen har noen å ambefale (billigs mulig)??

    Er deta bra kjøp?? http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=14391
    eller de http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=16716

    På fåhand Takk.

  • #2
    http://www.maxamps.com/Lipo-5450HC-148-Vorza-Pack.htm

    D
    ette er billig da disse batteriene holder 10 ganger lenger enn de du selv har funnet der. Man får til og med garanti på disse, og dem passer rett ned i bilen på mm altså sitter som støpt.
    HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
    Futaba 4pk

    Comment


    • #3
      Beklager, men måtte bare kommentere dette... Heter Vorza og ikke Forza :P
      | Spektrum DX8|
      | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

      Comment


      • #4
        syns no igrunn maxamps e grisedyrt...men han linka jo til 3s batteri,so rekna med planen e 6s,det maxamp e 4s.. har hatt maxamp sjøl,kan ikkje sei eg merka forskjell...
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #5
          Originally posted by carish View Post
          syns no igrunn maxamps e grisedyrt...men han linka jo til 3s batteri,so rekna med planen e 6s,det maxamp e 4s.. har hatt maxamp sjøl,kan ikkje sei eg merka forskjell...
          Nei hvorfor skulle man merke forskjell? spenning er spenning og amper er amper! Er nå heller garantien, holdbarheten, vannsikkerheten, og byggekvaliteten man ser på!

          man får de så klart i 2x3S variant om det er ønskelig, men det er bare tull på vorzaen da du mister hele kontrollen på bilen. Ihvertfall om det er tenkt på banekjøring.
          HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
          Futaba 4pk

          Comment


          • #6
            det er greit,men får jo 10 pakker for det ett maxamp koster..men har du råd e det greit..men billigare alternativ funka og.. enig i at 2x3 s e i overkant,va ute på jomfrutur med min nye savage flux med 4s,holde rikelig...
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              Nå har jeg sikkert "brukt opp" 6stk batterier bare på ett år, og det viser hvor dårlige billig batterier kan være.... Når man da kan få batterier med garanti mot slik, så mener jeg at det ikke er så dyrt. Disse batteriene får super skryt verden over, og garanti koster alltid litt ekstra penger

              Og så mye dyrere er det faktisk ikke! det jeg linka til koster 200US, ergo ca 40-50 dollar mer enn 2x 2S hardcase fra hobbyking. 50 dollar ferdig lodda med valgfrie plugger, vanntette batterier MED garanti gjør disse batteriene "billigere" spør du meg
              HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
              Futaba 4pk

              Comment


              • #8
                eg betaler 19 dollar pr 2s lipo hardcase frå hobbyking..http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=8357 eller litt kraftigare:http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=10277
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by carish View Post
                  eg betaler 19 dollar pr 2s lipo hardcase frå hobbyking..http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=8357 eller litt kraftigare:http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=10277
                  se der ja! ikke noe upris i det hele tatt sammenligna med turnigy jeg, men disse var jo betraktelig billigere!
                  HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                  Futaba 4pk

                  Comment


                  • #10
                    Det eine e no turnigy då..eg bruka desse sjøl:http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=11614 40c tilseie jo 200a trekk,skulle holde det...i tillegg so sleppe en jo moms og postens tollingsgebyr frp hk,må vel momse frå maxamp..men ikkje nåke å utsette ellers på maxamp..men trådstarter har vel fått et par alternativ no,so tenke det ordna seg..
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                    Comment


                    • #11
                      Fikk lånt meg 2x2s 20c sånn at jeg fikk testa bilen men blei ikke imponert av de jeg da, bilen aksa bedre en toppfarta? Kan det være noe innstilinger på esc eller rett å slett for lite power me 20c (det er ambefalt minimum 25c )??
                      Batterier har jeg ikke fåt kjøpt meg enda da jeg er usikker på hva jeg trenger? vil liksom ikke kjøpe får heavy batterier, da det går noe jævlig rett fram. Har tenkt å kjøre i bane og men oxo lekke meg litt i gata.

                      Comment


                      • #12
                        Har ingen erfaring med Maxamps batteriene, men har noen Hobbyking batterier, og det har funka fint for meg. Må vel se litt an på hva slags bruker en er også når en kjøper batterier. Er du en som kjører litt iblant, eller kjører du konkurranse eller veldig ofte? Liten vits i å kjøpe grisedyre batterier hvis du kjører 10 dager i løpet av et år. Likeså om du er konkurransekjører, kjøper du ikke noen veldig billige batterier.
                        Så det koker vel ned til hvor mye penger en vil bruke på det.
                        Mini-Z AWD...ALIGN T-REX450PRO......MCD RR V4 comp TS ReedCase PROMOD 30.5LongRod PROPIPE...HPI BAJA SS TS Reedcase 30.5 BG Edition PROPIPE..Losi 5iveT reedcase promod 30.5 LR propipe


                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by carish View Post
                          Det eine e no turnigy då..eg bruka desse sjøl:http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=11614 40c tilseie jo 200a trekk,skulle holde det...i tillegg so sleppe en jo moms og postens tollingsgebyr frp hk,må vel momse frå maxamp..men ikkje nåke å utsette ellers på maxamp..men trådstarter har vel fått et par alternativ no,so tenke det ordna seg..
                          Det er den typen jeg har "brukt" opp :/ men det er nå min erfaring da... Flere av de jeg kjenner som har dårlig erfaring med turnigy dessverre..
                          HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                          Futaba 4pk

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Meco View Post
                            Fikk lånt meg 2x2s 20c sånn at jeg fikk testa bilen men blei ikke imponert av de jeg da, bilen aksa bedre en toppfarta? Kan det være noe innstilinger på esc eller rett å slett for lite power me 20c (det er ambefalt minimum 25c )??
                            Batterier har jeg ikke fåt kjøpt meg enda da jeg er usikker på hva jeg trenger? vil liksom ikke kjøpe får heavy batterier, da det går noe jævlig rett fram. Har tenkt å kjøre i bane og men oxo lekke meg litt i gata.
                            KJøp deg turnigy batterier da har du noe å¨prøve deg frem med ihvertfall! Du kan jo kjøpe ett sett med 3s og ett sett med 2s begge to 45c fra HK til en billig penge, så har du nok til å leke med en stund
                            HB D8T AXE Rossie 25 * HB D8 Hara Edition 21 O.S. Speed * HB VE8 Tekin 2050kv * HPI Savage XL 5.9 * HPI Trophy 5.9 * HPI Savage XS FLUX * Har også diverse heli og fly, www.modellflynytt.no *
                            Futaba 4pk

                            Comment


                            • #15
                              Ikke dumt å kjøpe noen billige batterier å prøve seg frem med. Greit å finne ut hvor mange celler en trenger før en svir av en haug med kroner på noen ikke trengte likevel. Prøvd både 5S og 6S og funnet ut at 6S er ihvertfall altfor mye for min kjøring. Bilen blir helt hysterisk og mer enn jeg klarte å håndtere ihvertfall. Kjører på 5S nå, men lurer på å gå ned til 4S. Tror det er nok for meg. Har forresten etpar nye og ubrukte 5S HK batterier om noen er interessert....
                              Mini-Z AWD...ALIGN T-REX450PRO......MCD RR V4 comp TS ReedCase PROMOD 30.5LongRod PROPIPE...HPI BAJA SS TS Reedcase 30.5 BG Edition PROPIPE..Losi 5iveT reedcase promod 30.5 LR propipe


                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X