Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kobling av lipo-batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kobling av lipo-batteri

    Har kjøpt et slikt batteri: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=18981Hvordan kobler jeg disse opp for bruk?Hvordan kobler jeg disse opp for lading?Finner liksom ikke ut hva alle ledningene skal brukes til...Begge pakkene er merket 7,4V og det står at de skal seriekobles.
    Last edited by Red Eric; 9 July 2011, 21:30.

  • #2
    Originally posted by Red Eric View Post
    Har kjøpt et slikt batteri: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=18981

    Hvordan kobler jeg disse opp for bruk?
    Hvordan kobler jeg disse opp for lading?

    Finner liksom ikke ut hva alle ledningene skal brukes til...
    Begge pakkene er merket 7,4V og det står at de skal seriekobles.
    den svarte løse kabelen som viser på bildet skall kobles ifra + koblinga på ene batteriet, og den andre enden av kabelen skall kobles til - koblinga på andre batteriet. og kablene som skall til selve esc`en eller laderen, skall jo selfølgelig kobles med - (svarte kabelen) på - koblinga på batteriet. og likt med + tilkoblinga. (beklager for dårlig forklaring)
    løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

    Comment


    • #3
      Takk skal du ha, men hva skal de to kontaktene som er loddet på samme ledning (fra balanseringskontakten) brukes til?

      Comment


      • #4
        Er det ingen som vet hva de to siste ledningene skal brukes til?
        Dersom jeg kobler de til laderen som du har beskrevet ovenfor får jeg bare beskjed om at spenningen er for lav. Det kan den jo selvfølgelig være, men det er jo merkelig dersom to av kontaktene ikke skal brukes til noe.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Red Eric View Post
          Er det ingen som vet hva de to siste ledningene skal brukes til?
          Dersom jeg kobler de til laderen som du har beskrevet ovenfor får jeg bare beskjed om at spenningen er for lav. Det kan den jo selvfølgelig være, men det er jo merkelig dersom to av kontaktene ikke skal brukes til noe.
          balanse kabelen du snakker om ? isåfall så er du ikkje nødt til og bruke den, men pleier og være greit. virker jo rart da at den sier at det er lav spenning.. vilken lader bruker du ? prøv og lade batteriene helt opp, også prøv og balansere de.
          løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

          Comment


          • #6
            Dersom du ser på bildet er det tilsammen 6 bananplugger på bildet. Dersom fire står i batteriene er det fremdeles to som henger i løse luften. Hva skal de to brukes til?Skal batteriene være koblet sammen/i serie når de lades?

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X