Announcement

Collapse
No announcement yet.

2S vs 2S2P

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2S vs 2S2P

    Har litt problemer med og forstå helt hva konkret forskjellen på 2S og 2S2P er??
    Jeg kjører både touring og Sc og ønsker egentlig batterier jeg kan bruke på begge bilene.
    I Xray T3 2011 er det jo begrenset med plass til batterier, mens i Slashen er det jo nesten ubegrenset.
    Dette batteriet fra Turnigy: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html kan det brukes på begge?? Eller blir det problemer med esc i touringen???
    Iflg specs så er jo str den samme og skal passe...
    Liker best 4mm bullet-kopling da je slipper den ekstra ballanseringsledningen slengende i touringen....
    Noen som kan forklare på en enkel og grei måte dette for meg???

    Takker for hjelpen
    Espen Jensen
    -----------------------------------------------------
    Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

  • #2
    Originally posted by epstn View Post
    Har litt problemer med og forstå helt hva konkret forskjellen på 2S og 2S2P er??
    Jeg kjører både touring og Sc og ønsker egentlig batterier jeg kan bruke på begge bilene.
    I Xray T3 2011 er det jo begrenset med plass til batterier, mens i Slashen er det jo nesten ubegrenset.
    Dette batteriet fra Turnigy: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html kan det brukes på begge?? Eller blir det problemer med esc i touringen???
    Iflg specs så er jo str den samme og skal passe...
    Liker best 4mm bullet-kopling da je slipper den ekstra ballanseringsledningen slengende i touringen....
    Noen som kan forklare på en enkel og grei måte dette for meg???

    Takker for hjelpen
    2S1P betyr 2s direkte, mens 2S2P betyr 2S i paralell.. dvs det er 2 stk 2S som er koblet i paralell i pakken og dermed gir f.eks 5000 mah.
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Men hva gir dette meg av evnt fordeler og bakdeler??? Eller vil et 5800mAh 35C 2S batteri være det samme som et 5800mAh 35C 2S2P batteri???
      Bedre kjøretid eller bedre punch eller det samme???
      Hvordan er det da med lading, er jo på 7,4v uansett, men er jo strengt tatt 4celler i 2s2p??
      Espen Jensen
      -----------------------------------------------------
      Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

      Comment


      • #4
        Siden 2s2p er parallell-koblet er det fremdeles 2 celler. Hadde det vært seriekoblet hadde det blitt 4s.

        -Steffen
        HPI Baja 5T

        Comment


        • #5
          Så da e det strengt tatt ingen forskjell på 2S og 2S2P???
          Espen Jensen
          -----------------------------------------------------
          Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

          Comment


          • #6
            Originally posted by epstn View Post
            Så da e det strengt tatt ingen forskjell på 2S og 2S2P???
            Jo. 2s2p er en to-delt 2s pakke,
            mens 2s er én enkel pakke.

            Todelte pakker brukes ofte der det er litt trangt om plassen.

            -Steffen
            HPI Baja 5T

            Comment


            • #7
              Takker for svar Steffen, se på denne pakken og specs: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17265__Turnigy_nano-tech_6000mah_2S2P_65~130C_Hardcase_Lipo_Pack.html
              O
              g denne pakken: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17274__Turnigy_nano-tech_5000mah_2S2P_30~60C_Hardcase_Saddle_Lipo_Pack .html
              S
              er jo at den siste er saddle pack, men kan ikke se at den første egentlig er noe annet en 2S.......
              Enig eller uenig?? Mener du jeg kan bruke den første pakken på 6000mAh i min Xray T3 2011 touring???? I slashen ser jeg ikke at det skal være problemer med å passe
              Espen Jensen
              -----------------------------------------------------
              Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X