Announcement

Collapse
No announcement yet.

9s2p vs 6s3p og lader.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 9s2p vs 6s3p og lader.

    Hei.

    Jeg har et lite prosjekt på gang og trenger mye power, jeg skal drive en slik motor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7870__TGY_AerodriveXp_SK_Series_63_74_170Kv_3250 W.html
    O
    g bruke 6x: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9184

    S
    pørsmålet mitt er: Batteriene skal bygges sammen til 1 batteripakke på entet 9s2p eller 6s3p, er det noen forskjell med tanke på driftstid på en ladning? batteriene må og kunne lades som ett batteri..

    9s2p kan jeg jo bare bruke en lader som kan lade 9s batteri, jeg sliter bare med å finne en som ikke koster skjorta..

    6s2p tenkte jeg å paralellkoble 2x3 batterier for så å seriekoble de to pakkene til en pakke.. går det da ann å lade batteriene bare gjennom balanseringskontakten? og bruke en 6s lader for å lage en adapterkabel fra 6s til 2x3s og 2stk kabler fra 3s til 3x3s i paralell..
    Det som jeg er litt i stuss på er om det da vil skape problemer at jeg har koblet hovedkablene mellom de 2 3p pakkene i serie..

    Tanker, forslag og svar blir godt mottatt

  • #2
    Ingen smarte hoder her som vet dette?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Amok View Post
      Tanker, forslag og svar blir godt mottatt
      Den første tanken som slår meg er - don't do it! Det samme gjør den andre, tredje,... og n'te tanken også. Finn heller en motor-batteri kombo som matcher litt bedre.
      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

      Comment


      • #4
        Originally posted by Crowe View Post
        Den første tanken som slår meg er - don't do it! Det samme gjør den andre, tredje,... og n'te tanken også. Finn heller en motor-batteri kombo som matcher litt bedre.
        Hmmm, ikke helt det svaret jeg var ute etter, men regnte med at det ville komme..

        Det jeg lurer på da er; hvilken batteri bruker man til en slik motor for å få driftstid over 10sec??
        motoren trekker jo ca 3300w (vet dette er max, men må regne ut ifra noe).

        Dette er motoren og batteriene jeg har og orker ikke bruke for mye penger på dette prosjektet om jeg ikke får det til

        Lader man ikke et 3s2p batteri som et 3 sellers batteri? eller et 1s2p batteri lades uten balansekontakt? burde man ikke da kunne lade et 6s3p batteri som et 6 sellers batteri? da blir jo batteriet 22.2v 15000mah (om batteriene er 11.1 5000mah)

        Legger ved en tegning på min tanke om 6s3p kobling.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Originally posted by Amok View Post
          Dette er motoren og batteriene jeg har og orker ikke bruke for mye penger på dette prosjektet om jeg ikke får det til
          Selge?

          Originally posted by Amok View Post
          Legger ved en tegning på min tanke om 6s3p kobling.
          Den tegningen er HELT på trynet og bare er med på å klargjøre mitt poeng - hvis du ikke har peiling så styr langt unna! LiPo er ikke noe å leke eletriker med akkurat - og det er velmente ord.
          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

          Comment


          • #6
            Originally posted by Crowe View Post
            Selge?


            Den tegningen er HELT på trynet og bare er med på å klargjøre mitt poeng - hvis du ikke har peiling så styr langt unna! LiPo er ikke noe å leke eletriker med akkurat - og det er velmente ord.
            Hmmm, ikke akkurat hjelpende ord..

            Så det du sier er at ingen kobler batteriene i serie eller paralell?
            Da må jeg vere den eneste som ikke har noe problemer med det..

            Hvilket batteri ville du brukt da? motoren skal brukes..

            Comment


            • #7
              Originally posted by Amok View Post
              Så det du sier er at ingen kobler batteriene i serie eller paralell?
              Nope, jeg sier at tegningen er helt feil og at når man ikke vet hva man holder på med så er det i hvertfall ikke noen god ide.
              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

              Comment


              • #8
                Originally posted by Amok View Post
                motoren skal brukes..
                Hvorfor?



                .
                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Crowe View Post
                  Nope, jeg sier at tegningen er helt feil og at når man ikke vet hva man holder på med så er det i hvertfall ikke noen god ide.
                  Hva som er feil med den da? show and tell..

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Crowe View Post
                    Hvorfor?
                    .
                    På grunn av KV tall og styrke..

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Amok View Post
                      Hva som er feil med den da? show and tell..
                      Slik at jeg skal hjelpe deg å gjøre det likevel? Vi har vist veldig dårlig kommunikasjon her...
                      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Crowe View Post
                        Slik at jeg skal hjelpe deg å gjøre det likevel? Vi har vist veldig dårlig kommunikasjon her...
                        Hmmm, kan virke som det er litt dårlig kommunikasjon her ja.. kommer til å finne ut av hvordan det kan gjøres sikrest mulig og jeg kommer til å prøve, uansett om du hjelper eller ikke..
                        Jeg spør om hjelp og du rakker ned på min kunnskap om elektro (selv om det var godt ment..)
                        Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke har så mye peiling på lipo batterier, men føler jeg selv har en generelt god kunnskap om elektro..

                        Om 2stk batterier brukes som ett batteri, så burde det ikke vere noe problem å lade det i paralelt..

                        Blir bare litt irritert når folk sier at jeg ikke kan noe :P

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Amok View Post
                          Blir bare litt irritert når folk sier at jeg ikke kan noe :P
                          Det er VELDIG velment ja. Men la oss si det slik at hvis du tror du er så veldig flink og ikke vil høre på andre så kan du jo alltids forsøke deg på koblingen din så vil du få deg en liten oppvekker hva dine kunnskaper angår. Det eneste lure er å la være.
                          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Crowe View Post
                            Det er VELDIG velment ja. Men la oss si det slik at hvis du tror du er så veldig flink og ikke vil høre på andre så kan du jo alltids forsøke deg på koblingen din så vil du få deg en liten oppvekker hva dine kunnskaper angår. Det eneste lure er å la være.
                            Dette blir for dumt.. har jeg noensinne sakt at jeg er "så veldig flink"?

                            Hva mener du er den beste løsningen for min del da? om jeg skal bruke den motoren og likevel ha litt batteritid..

                            Sender også ved en litt mere detaljert tegning over hva jeg mente i sted (mulig denne er litt enklere for deg å forså).. om alle cellene er like (fulladete nye batterier) så ser jeg ikke noen
                            som helst grunn til at dette ikke skal gå.

                            Edit: glemte bildet..
                            Click image for larger version

Name:	6s3p.JPG
Views:	1
Size:	44.0 KB
ID:	774177.
                            Last edited by Amok; 7 August 2011, 19:17.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Amok View Post
                              Dette blir for dumt.. har jeg noensinne sakt at jeg er "så veldig flink"?
                              Hva du føler om dine ferdigheter er ikke så interessant - det er hva du kan som gjelder. Det er ikke bare koblinger det kommer ned til. Bare det at du må spørre om alt mulig er jo den beste pekepinn på at du ikke kan hva du holder på med. Hjelper ikke hva du har tenkt hverken i den ene eller annen retning når du ikke klarer å holde tunga beint når det kommer til det. Da er det hva du faktisk gjør som er interessant. Men det blir for dumt å spille kjekkas for å kompensere for at du ikke vet hva du holder på med. Mye klokere å lytte litt mer. Gjør deg selv en tjeneste og ikke lek hobbyelektriker med LiPo batterier og aller minst i det omfanget som du har satt deg fore. Må da kunne finnes bedre løsninger. Har du kjøpt noe som ikke passer sammen så selg det og kjøp heller noe som passer sammen.
                              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X