Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Små" lipo batteri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Små" lipo batteri

    Har spørsmål ang. lipo batteri.
    Kjøpte kanskje litt forhastet to mystery 11.1 2400mah. batteri.
    Disse var ment for 1-10 bil med børsteløst oppsett.
    Da disse annkom med landpostbudet i dag, må jeg si jeg ble noe skuffet, da disse var veldig små...
    Halvparten av mine ordinære 11.1.
    Prøvde det i min ene lette børsteløse, og bilen gikk som juling, men når det ble satt i rustleren, ble det svært varmt.
    Mitt spørsmål da er: tåler de litt "varme", eller bør jeg kun bruke dem på de litt lettere bilene.
    Kan man evt. serie- paralellkoble disse?
    Mvh Gisle Sagli

  • #2
    At lipo blir varme er vell ikke så ofte, dette sjer bare med mine nesten døde lipo, de blir ca 40 grader. Men hvilken temp blir dine DA?
    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

    Comment


    • #3
      Har ikke målt temp på det, men det blir vel såpass at det er litt vel varmt å holde i hånden..?
      Btw overfører til deg i morgen. Er radioen hobbyking? Svært fornøyd med dem. Hvis du har flere rx, så kjøper jeg dem .
      Tok feil mht. esc jeg mente jeg hadde kjøpt av deg. Vil du fortsatt ha mad rat chassi?
      Mvh Gisle Sagli

      Comment


      • #4
        Såpass ja, nei, da ville eg kjøpt noen andre batterier, eg synest lipo er varmt når det er 40 grader, så eg ville nok ikke brukt de i den bilen da

        Eg er ikke sikker på om den er hobbyking, den fulgte med ein bil eg kjøpte, men har nok radioer, så treng ikke den Men for å si det sån: ser lik ut, og har samme funksjonene som HK sin, bortsett frå at den er blå, og ikke reklame på den

        Ja, eg er ikke sikker på om eg treng den... Hadde ikke gjort noe med den, men har sån ca 17 biler, + noen båter og heli, så eg tror eg har nok RC nå
        Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by froytul View Post
          Har spørsmål ang. lipo batteri.
          Kjøpte kanskje litt forhastet to mystery 11.1 2400mah. batteri.
          Disse var ment for 1-10 bil med børsteløst oppsett.
          Da disse annkom med landpostbudet i dag, må jeg si jeg ble noe skuffet, da disse var veldig små...
          Halvparten av mine ordinære 11.1.
          Prøvde det i min ene lette børsteløse, og bilen gikk som juling, men når det ble satt i rustleren, ble det svært varmt.
          Mitt spørsmål da er: tåler de litt "varme", eller bør jeg kun bruke dem på de litt lettere bilene.
          Kan man evt. serie- paralellkoble disse?
          Mvh Gisle Sagli
          Hvilken C rate har disse batteriene du kjøpte? Det kan godt hende de ikke klare å levere strøm til motorn fort nokk å må derfor jobbe unødvendig hardt for å levere Blir de for varme blir de kjapt ødelagt. Mitt beste råd er: Bestill noen nye større pakker gjerne 4000Mah eller større med en C-Rate på minimum 25-50 eller høyere.

          Og skal du ha battrier er det Hobbyking som gjelder, men det visste du sikkert
          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

          Comment


          • #6
            De har en C-rate på 20.
            Ender vel i 12 bilene tenker jeg. Gikk som syken sa... i dem.
            Takker for svar. Tror de batteriene var ment for heli når jeg sjekker litt. Mulig de kan gå i joysway 40 size båtene mine.
            Mvh. Gisle Sagli

            Comment


            • #7
              Originally posted by froytul View Post
              Har ikke målt temp på det, men det blir vel såpass at det er litt vel varmt å holde i hånden..?
              Btw overfører til deg i morgen. Er radioen hobbyking? Svært fornøyd med dem. Hvis du har flere rx, så kjøper jeg dem .
              Tok feil mht. esc jeg mente jeg hadde kjøpt av deg. Vil du fortsatt ha mad rat chassi?
              Mvh Gisle Sagli
              Er jo ikke utenkelig at eg har noen FM sendere, altså dei med krystall i, men dei er du kanskje ikke int i?
              Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

              Comment


              • #8
                Kun 2.4 som er int. Har ett tyvetall fm tx og rx liggende, så det er ikke på listen.
                Disse selges billig btw....

                Comment


                • #9
                  20 er nok i laveste laget desverre, er nok det som er grunnen til varmgangen i de ...
                  Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by froytul View Post
                    Kun 2.4 som er int. Har ett tyvetall fm tx og rx liggende, så det er ikke på listen.
                    Disse selges billig btw....
                    Ja, tenkte meg det Men bare sei ifrå når pengane er overført
                    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by froytul View Post
                      De har en C-rate på 20.
                      Som John Erling sier, det er nok i minste laget for den motoren. C-rate på 20 er sikkert ok på 5000 mAh (20 x 5A = 100A), men på 2200 mAh blir det ikke mer enn 20 x 2,2A = 44 ampere.

                      Bruker selv disse små-pakkene på 2200mAh til crawling og skalakjøring + 1/18 bilene, nydelig til sitt bruk

                      Passer dette kanskje i Rustler´n din? Her får du 80 amp.





                      Eller 100 amp her:





                      Last edited by Kesku; 5 August 2011, 23:45.
                      sigpic Kenneth Skulstad
                      70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                      Comment


                      • #12
                        Ahhhhh. Sånn det regnes ut... Vil tro at disse passer bedre i de større bilene mine.
                        Takk for tipset.
                        Mvh Gisle Sagli

                        Comment


                        • #13
                          Om det er plass til et 7.2 NiMhi så skal nok begge disse få plass
                          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                          Comment


                          • #14
                            Ja, med mindre Rustler´n bruker "hump" konfigurasjon.
                            sigpic Kenneth Skulstad
                            70 mod. med dilla på Tamiya: Pajero, Blackfoot, Brat, SRB, M38, FAV, WW2, High-Lift, Grasshopper, Lunchbox, Street Rover, XR311, Stadium Blitzer, Hotshot, F-150, CC-01, CR-01, TT-01, M-chassis, TLT, F103RM, FF-03 Volvo 850. Traxxas: Slash 4x4, Slash XL-5, E-Maxx, Stampede. Venom Creeper. Axial: SCX10.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Kesku View Post
                              Ja, med mindre Rustler´n bruker "hump" konfigurasjon.
                              Godt poeng
                              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X