Announcement

Collapse
No announcement yet.

B6 10ac lipo problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • B6 10ac lipo problem

    Hei. jeg er ny på forumet her og hadde et spørsmål

    Fikk min nye imax B6 10Ac lader i posten i dag
    men har jeg skal lade 3 cellers lipo batteri (maxamps) og kommer til menyen der
    laderen skal kontrolere antall celler på batteriet, så står det først 3cell men den hopper over til 4 cell
    etter ett sekund. Når jeg prøver samme batteri på min imaxB6 10 men ekstern strøm forsyning og gjør
    akkurat det samme virker alt ok, så må være den nye laderen.

    Noen som har forslag ?

  • #2
    Kjøpt den fra USA?
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

    Comment


    • #3
      Originally posted by Martin 86 View Post
      Noen som har forslag ?
      Plugg i balanseringskontakten!
      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

      Comment


      • #4
        Takk for svar. Er kjøpt på Ebay og kommer rett fra kina med norsk strøm kontakt.
        har prøvd med og uten balanseringkontakt, men skjer det samme.

        Comment


        • #5
          Vel hvis laderen din i denne sammenheng kun sjekker på batterispenningen så vil den kunne ha problem med å skille mellom et fulladet 3 cellers batteri og et utladet 4 cellers batteri. Ellers kan det høres ut som en feil på laderen/softwaren; imax B6ac er desverre kjent for å ha en del problemer. Men kanskje du kan oppgradere softwaren i den?
          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

          Comment


          • #6
            Ok, men nå var batteriet utladet da, så vet ikke helt hvor laderen får all denne volten fra.
            Har hvert på imaxrc.com men finner ingen oppdatering, har du hørt om noe oppdatering ?

            Laderen er type : imax B6 10 ac PRO
            og ikke den blå jeg har hørt en del dårlig om, men er jo samme merke så ; )

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X