Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

NiCd og Ni-Mh nesten det samme?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• NiCd og Ni-Mh nesten det samme?

hei, jeg har klart og miste laderen til gløderen min! Men jeg husker ikke om det var NiCd eller NiMh. Har sett på noen ladere der det står NiCd/NiMh så da lurer jeg på om det ikke har noe å si om jeg stiller computerladeren min på NiCd eller NiMh.
    Fg Baja Buggy 26cc HPI Savage x 4.6 2011 modell
    YouTube "channelen" min : http://www.youtube.com/user/ravn111
    Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

Originally posted by Ravn111 View Post
    hei, jeg har klart og miste laderen til gløderen min! Men jeg husker ikke om det var NiCd eller NiMh. Har sett på noen ladere der det står NiCd/NiMh så da lurer jeg på om det ikke har noe å si om jeg stiller computerladeren min på NiCd eller NiMh.
    Noen ladere ser, og velger selv av CD eller MH. Har selv ein lader som gjør det, men om din lader ikke gjør det, ville eg funnet ut hvilken type gløderen din e. Ladet NImh batteri på nicd her, og det ble ødelagd.

Kan legge til at min gløder er NiCd, men det varierer sikkert frå type til type
    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

Comment

Er hvanskelig å finne ut hvilken type batteri siden jeg rev av den lappen på gløderen. (Smart, ikke sant? ) Men jeg tror det er NiCd. Er usikker på hva det er, men når batteriet ditt ble ødelagt, skjedde det noe da? Kom det røyk eller ble veldig varmt eller bare sluttet det å virke?
      Radioutstyr: HobbyKing 2,4 GHz radio, Acoms 2,4 GHz radio, Hitec og Power HD servoer!!!!

Comment

Om du ikke aner hva det er, så lad på NiMh mode. Da kan det ikke gå galt.
        Kristian Mattsson 28 år. Konkurrerer i F3C (helikopter), F3A Nordic (motorfly) og F3P Advance (innendørs motorfly). Syssler også med 1/8 fuelbuggy, 1/10 elektrobuggy (RWD), 1/10 fueltouring, 1/12 track, 7,5 hydrobåt, 7,5 V-bunnsbåt, 7,5 OTA, fueldrevet snøscooter, sjøfly og veteran helikopter/fly/bil/båt.

Comment

Ok, takk for tipset!

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
          Welcome to our newest member, gaffelape.
          Working...
          X