Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen med fagbrev på IMAX RC B606AC???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen med fagbrev på IMAX RC B606AC???

    Hei..
    Jeg er ny både når det gjelder RC generelt og lading, som viste seg å være mye mer avansert enn jeg hadde tenkt meg.. Hehe..

    I forbindelse med at jeg kjøpte min første bil fulgte jeg anbefalingen jeg fikk og investerte i en IMAX RC B606AC lader, som skulle gjøre ladingen både tryggere og enklere.. Ikke helt enig der i dag.. Sliter med å få mye fornuftig ut av den engelske manualen, hva alt skal stilles inn på osv..
    Jeg har to batterier: Ett Ni-MH SC3000 mAh 7.2V og ett Orion Rocketsport LiPO 4200 7.4V
    Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg lader disse på en trygg måte med min lader, på norsk..
    Har lest at ting skal skje autoamtisk og at laderen selv skal stoppe når det er full ladet, men også hørt skremmende ting som at batteriene kan sprenge osv..

    Håper noen kan hjelpe meg så jeg kan bli en drevet RC mann etterhvert og få brukt bilen også i fremtiden..

    Håper jeg hører fra dere..

  • #2
    NiMH: Bruk NiMH-program og sett til 3000mAH og 3A. Kople batteriet til laderen og trykk start
    LiPO: Bruk LiPo-program og sett til 4200mAH og 4,2A. Kople til batteri og balanseplugg og trykk start.
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Tusen takk, men...

      Tusen takk for svar.. Men hva er den balanesaken..?? Fulgte den med tror du, det fulgte med mye rare greier..

      Comment


      • #4
        Balansepluggen er den korte kabelen som stikker ut fra Lipo batteriet. Den passer i en av inngangene på ladern. I tillegg må du selvsagt koble til strømkablene fra lipobatteriet.
        Jon Bratlie 75mod. Oslo

        Comment


        • #5
          Tekno 410sct, Xray xb9e, losi 22 2.0
          Spectrum dx3s

          Comment


          • #6
            Hehe..

            Tusen takk.. Slike forklaringer liker jeg.. Filmer er bedre enn bøker.. )

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X