Announcement

Collapse
No announcement yet.

Overlading

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Overlading

    Hva er det meste du har overladet batterier med, antydelig uten problemer?

    F.eks. i går ladet jeg ett 1100mah batteri med 1350ma, og fikk meg til å lure på hvor mye det hadde tålt. Men vil ikke teste

  • #2
    At du får inpå mer enn batteriet er oppsatt til, er ikke helt uvanlig. Dette kan jo seff være overladning, men som oftest er det fordi batteriet faktisk er på mer A, enn det er oppsatt til...
    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

    Comment


    • #3
      fekk over 5000mah inn på et 4000 mah black magic mottakerbatteri til baja..
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #4
        Går nok heldst bra
        Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

        Comment


        • #5
          Hvis dette er lading med balansering kan du ikke stole på mah på laderen da de fleste ladere tapper den cellen som har mest spenning. Har lurt på dette selv da jeg hadde et 4200mah bat som hadde sett sinne beste dager tok imot nesten 6200 mah før det var fult
          T3 11,Tekin Rs pro,Octa 10.5. Dex 410,Tekin Rs Pro,Octa 6.5t.Tm E4FS/RS 09 Kf,Xcelorin 3.5t,Lrp TC spec.Crc GenXl,Nosram,Octa 5.5t. Corally10X 235mm, Xcelorin 6.5t. Yok MR4BX F,Xcelorin,Gm 4.5t .B4 Ft,Nosram Matrix,Xcelorin 6.5. 1X Rc 18T.Dynamit9200KV. Radio: Spektrum

          Comment


          • #6
            med meg va det et nimh batteri,altso ikkje balansering.
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment


            • #7
              Når du lader nimh og nicd så øker motstanden i batteriet når det nærmer seg fulladet, og en del av strømmen går over i varme i steden for og lagres i batteriet. Det er derfor batteriet blir varmt mot slutten av ladingen. En annen medvirkende årsak kan være at billige ladere ikke nødvendigvis er de mest nøyaktige når det gjelder å beregne hvor mye strøm laderen har levert.

              Comment


              • #8
                bruka eos 606,den e nok grei.. kanskje daves har feilmerka det,får vel dessa som 4000 og 5000 mah..
                Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                Comment


                • #9
                  Ja, det kan godt hende. Det er i så fall ikke første gang DDM feilmerker noe....

                  Men det kan sikkert være mange grunner til at det tar i mot mer enn spesifikasjonen skulle tilsi. Produsenten av cellene kan jo f.eks være av den konservative typen, og merker cellene sine deretter. I motsetning til en viss leverandør fra Hong Kong, som jeg har inntrykk av hele tiden overspesifiserer batteriene sine..... Hehe

                  Comment


                  • #10
                    ehe,greit så lenge det e den veien..
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                    Comment


                    • #11
                      Skulle lade en gløder en gang som ikke laderen stoppet på. Når jeg stoppet den hadde laderen kommet over 10 000 mAh, men cellen i gløderen var på 2200 mAh. Batteriet var så vidt lunkent og funket fint lenge etterpå. Brukte gløderen mange ganger etter dette, og det gikk alltid inn ekstremt mye mer enn det skulle. Pussig sak...
                      Ole Christian Solli
                      www.gmbk.no

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Ole C View Post
                        Skulle lade en gløder en gang som ikke laderen stoppet på. Når jeg stoppet den hadde laderen kommet over 10 000 mAh, men cellen i gløderen var på 2200 mAh. Batteriet var så vidt lunkent og funket fint lenge etterpå. Brukte gløderen mange ganger etter dette, og det gikk alltid inn ekstremt mye mer enn det skulle. Pussig sak...
                        Hehe, sultent batteri.

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X